Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Godkend mit system?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
dreamer81
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 10 sep 2007 10:54
Mit fyr: scotte 20kw og Pellux100 20kw
Areal: 530
Brændsel: fireheat :(
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 15T
Geografisk sted: Randers

Re: Godkend mit system?

Indlæg af dreamer81 » 11 dec 2007 12:37

levi skrev:Hvis det er en rigtig akkutank så eksploderer den ingen steder når man kører på åben ekspansion.

(Hvis man kører på lukket ekspansion sætter man 1-2 sikkerhedsventiler på 1.5 bar, netop for at lave en helgardering)

Og uanset frygten, skal man lave installationen korrekt - ellers vil en evt. forsikringsskade ikke blive dækket.

Derudover er der stor chance for at anlægget kasseres af skorstensfejeren når anlægget skal tilmeldes.

Har du endelig besluttet at overdimensionere dit anlæg ?
Tanken bliver specialkonstrueret af en smed som svejser lidt plader sammen. Da jeg ikke har så meget plads, så er en firkantet tank på 185x110x50 bedre for mig. Ved godt at lagdelingen ikke er helt optimal, men det går vel. Men så skal jeg lige have tegnet nogle studser på til sikkerhedsventiler, ved du tilfældigvis hvor store studserne skal være? ½" ? og om de skal have indvendig eller udvendigt gevind.

jeg vil så sige til mit forsvar at jeg har haft en vvs mand ude og kigge, og de ting jeg har tegnet ind er de ting han foreslog. Så det kommer lidt bag på mig.

Du har fået mig overbevist om at en 18kw er stor nok. Det eneste som taler for en 25kw er at den kan tage større og mere stykker træ. Og dermed skal man ikke kigge til det så tit. Så jeg har ikke besluttet mig helt endnu.


levi

Re: Godkend mit system?

Indlæg af levi » 11 dec 2007 12:43

- snip - Du har fået mig overbevist om at en 18kw er stor nok. Det eneste som taler for en 25kw er at den kan tage større og mere stykker træ. Og dermed skal man ikke kigge til det så tit. Så jeg har ikke besluttet mig helt endnu. - snap-

Og det er så lige nøjagtig derfor vi ser så mange anlæg der er fejldimensioneret - netop fordi man TROR man køber komfort ved overdimensionering - og det er en KÆMPE FEJL OG MISFORSTÅELSE :0)

Man bruger ikke sikkerhedsventiler ved åbne anlæg - derfor bør du beslutte dig for dit valg af anlæg - herefter kan vi alle meget bedre hjælpe dig - da installationen netop afgøres af produktet.

Dog er trykekspansion udelukket hvis du får lavet en tank, medmindre smeden kan dokumentere/ vil godkende at tanken kan holde til lukket anlæg i form af en kvalitetssikring.

Brugeravatar
dreamer81
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 10 sep 2007 10:54
Mit fyr: scotte 20kw og Pellux100 20kw
Areal: 530
Brændsel: fireheat :(
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 15T
Geografisk sted: Randers

Re: Godkend mit system?

Indlæg af dreamer81 » 11 dec 2007 12:59

levi skrev:- snip - Du har fået mig overbevist om at en 18kw er stor nok. Det eneste som taler for en 25kw er at den kan tage større og mere stykker træ. Og dermed skal man ikke kigge til det så tit. Så jeg har ikke besluttet mig helt endnu. - snap-

Og det er så lige nøjagtig derfor vi ser så mange anlæg der er fejldimensioneret - netop fordi man TROR man køber komfort ved overdimensionering - og det er en KÆMPE FEJL OG MISFORSTÅELSE :0)

Man bruger ikke sikkerhedsventiler ved åbne anlæg - derfor bør du beslutte dig for dit valg af anlæg - herefter kan vi alle meget bedre hjælpe dig - da installationen netop afgøres af produktet.

Dog er trykekspansion udelukket hvis du får lavet en tank, medmindre smeden kan dokumentere/ vil godkende at tanken kan holde til lukket anlæg i form af en kvalitetssikring.
Det vil sige at når jeg får tanken lavet ved en smed, og der bliver den ikke tryk testet, så er jeg nødsaget til at køre med åbent anlæg. Men så er jeg også nødsaget til at køre med en veksler ikke sandt? da man ikke vil slutte gas-kredsen til åben eksapansion?

Hmm.. Kan du anbefale en VVS mand i randers området til at komme ud og kigge på mit system?

Brugeravatar
dreamer81
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 10 sep 2007 10:54
Mit fyr: scotte 20kw og Pellux100 20kw
Areal: 530
Brændsel: fireheat :(
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 15T
Geografisk sted: Randers

Re: Godkend mit system?

Indlæg af dreamer81 » 11 dec 2007 13:13

Poulsen skrev:Der skal også være ekspantionsbeholder på gas/radiator kredsen - men det er måske et eksisterende anlæg hvor den er monteret.
Jeps, det er eksisterende. Det vil sige radiator/gas kredsløbet er ikke tegnet komplet.

Brugeravatar
christian
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 111
Tilmeldt: 19 jan 2007 14:23
Mit fyr: Universal Stokeren
Areal: 196
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8930
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 8-10 tons
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Godkend mit system?

Indlæg af christian » 11 dec 2007 13:15

dreamer81 skrev:Hmm.. Kan du anbefale en VVS mand i randers området til at komme ud og kigge på mit system?
Da vi overtog vores ejendom (med stokerfyr) fik jeg en samling telefonnumre af ham den gamle mand vi købte af.
Han brugte
Asferg Smede- og Maskinforretning
Østergade 8, Asferg
8990 Fårup
Telefon: 86 44 33 44

Men jeg har ikke selv haft brug for dem endnu, så jeg kender dem ikke.
mvh Christian :-) - http://www.yee-haw.dk - http://www.linkedin.com/pub/2/277/185
http://012.dk/userbar.gif
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng, eller en defekt palleløfter. Helst max. 50 km fra Randers.
HAVES: 2 træsiloer, som har været brugt til korntørring, GRATIS !!!!!!


Brugeravatar
dreamer81
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 10 sep 2007 10:54
Mit fyr: scotte 20kw og Pellux100 20kw
Areal: 530
Brændsel: fireheat :(
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 15T
Geografisk sted: Randers

Re: Godkend mit system?

Indlæg af dreamer81 » 11 dec 2007 13:16

Dyrehavevej skrev: På fremløbet til akkutank skal du sætte et T-stykke ind til radiatorkreds, inden det løber ind i tanken.
Dermed opnår du at, når du måske en dag kommer hjem til et koldt hus, vil kedlen varme huset op FØR tanken.
Jeg ved godt der ikke står meget vand i toppen af tanken, men det virkede super godt hos mig. Og et t-stykke er da ikke så dyrt igen.
Hmm, det tror jeg ikke jeg kan, da jeg kører igennem en veksler? pumperne på veksleren starter når temperaturen i akku-tanken når ca 55 C

Brugeravatar
dreamer81
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 10 sep 2007 10:54
Mit fyr: scotte 20kw og Pellux100 20kw
Areal: 530
Brændsel: fireheat :(
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 15T
Geografisk sted: Randers

Re: Godkend mit system?

Indlæg af dreamer81 » 11 dec 2007 13:18

christian skrev: Da vi overtog vores ejendom (med stokerfyr) fik jeg en samling telefonnumre af ham den gamle mand vi købte af.
Han brugte
Asferg Smede- og Maskinforretning
Østergade 8, Asferg
8990 Fårup
Telefon: 86 44 33 44
Det er også dem som har sat mit nuværende anlæg op, men de har desværre for travlt...

levi

Re: Godkend mit system?

Indlæg af levi » 11 dec 2007 13:19

- snip - Det vil sige at når jeg får tanken lavet ved en smed, og der bliver den ikke tryk testet, så er jeg nødsaget til at køre med åbent anlæg. Men så er jeg også nødsaget til at køre med en veksler ikke sandt? da man ikke vil slutte gas-kredsen til åben eksapansion?

Hmm.. Kan du anbefale en VVS mand i randers området til at komme ud og kigge på mit system? - snap -

Ja du kan ikke køre lukket anlæg, medmindre producenten/Leverandøren siger god for at tanken kan holde til det.

Ja så er du nødsaget til at have 2 systemer via en veksler, medmindre du laver hele anlægget om til åben ekspansion.

Det burde ikke være nødvendig at sende en mand ud til dig - du skal jo bare beslutte dig for hvilken løsning du vil have - derfra kan du få al den hjælp du ønsker her.

En tank kan speciel laves - hos en dansk producent som vil stå inde for kvaliteten, samt at tanken kan holde til dit tryk - tanken kan laves på nøjagtig de mål du ønsker. - Du behøver ikke vælge en tilfældig smed, medmindre han naturligvis er så rørende billig at man ikke kan tillade sig andet :0)

Brugeravatar
dreamer81
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 10 sep 2007 10:54
Mit fyr: scotte 20kw og Pellux100 20kw
Areal: 530
Brændsel: fireheat :(
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 15T
Geografisk sted: Randers

Re: Godkend mit system?

Indlæg af dreamer81 » 11 dec 2007 13:22

Hvad nu hvis jeg sætter ekspansion lige efter kedlen OG på akku tanken?
se billede
Vedhæftede filer
gasfyr2.JPG

Brugeravatar
dreamer81
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 10 sep 2007 10:54
Mit fyr: scotte 20kw og Pellux100 20kw
Areal: 530
Brændsel: fireheat :(
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 15T
Geografisk sted: Randers

Re: Godkend mit system?

Indlæg af dreamer81 » 11 dec 2007 13:23

levi skrev: En tank kan speciel laves - hos en dansk producent som vil stå inde for kvaliteten, samt at tanken kan holde til dit tryk - tanken kan laves på nøjagtig de mål du ønsker. - Du behøver ikke vælge en tilfældig smed, medmindre han naturligvis er så rørende billig at man ikke kan tillade sig andet :0)
Det er netop det han er....
for en plovmand tror jeg ikke jeg får meget tank andre steder :)


Besvar