Fotovogn,- kan den det

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Blevet takket: 1 gang

Fotovogn,- kan den det

Indlæg af energi-kriger »

Keld P
..mener du ikke ved manglende nr. plade foran..? For ved manglende nr. plade (også) bagved er det jo omsomst at tage foto af synderen gennem forruden.

I øvrigt kunne det ikke tænkes at "manden" i fotovognen simpelhen har en mobiltlf. med kamera, så han i en rask vending også kan nappe MC´er bagfra. Eller mere lavteknologisk blot noterer nr. pladen med pen og papir. :wink:

Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Har takket: 1 gang

Fotovogn,- kan den det

Indlæg af Kjeld P »

!. Jo...du har selvfølgelig ret

2. Nej...betjenten laver ikke en skid...sidder bare mageligt og drikker kaffe mens blitzen knalder. Måske verdens nemmeste måde at tjene penge på icon_frown.gif
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.
energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Blevet takket: 1 gang

Fotovogn,- kan den det

Indlæg af energi-kriger »

..sgu da et fedt job at sidde der og daffe den af, meeen ved nærmere eftertanke så tror jeg ikke jeg turde, tænk sig om man kom til at blitze en af de rigtige trælse billister eller en flok grumme HA´er på MC´er 8)

Note
De nye fotovogne anvender i øvrigt stadigvæk det hidtidige analoge fotoudstyr.
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Fotovogn,- kan den det

Indlæg af Flammen »

den med mcèrne bliver blitzet filmet, har jeg nu til gode at se dokumentation for. de gamle regler krævede nemlig tydelig identifikation af føren, og det vil sq være op ad bakke med snublekyse på.
med de nye regler, tilfalder bøde/afgiften automatisk den registrere ejer på køretøjet
jopa

Fotovogn,- kan den det

Indlæg af jopa »

Flammen skrev:den med mcèrne bliver blitzet filmet, har jeg nu til gode at se dokumentation for. de gamle regler krævede nemlig tydelig identifikation af føren, og det vil sq være op ad bakke med snublekyse på.
med de nye regler, tilfalder bøde/afgiften automatisk den registrere ejer på køretøjet
Lidt selvmodsigende ikke.

Hvis bøden tilfalder den der ejer mc'en er det jo hip som hap hvem der gemmer sig bag hjelmen.

På mc galleriet er der vist nogen stykker der er blitset på mc

pendec

Fotovogn,- kan den det

Indlæg af pendec »

jopa skrev:
Lidt selvmodsigende ikke.

Hvis bøden tilfalder den der ejer mc'en er det jo hip som hap hvem der gemmer sig bag hjelmen.

På mc galleriet er der vist nogen stykker der er blitset på mc
ikke rigtig, da det er de nye regler som siger det er ejeren af motorkøretøj som skal betale, før var det billed af køreren som var ansvarlig :)
Kjeld P skrev: 2. Nej...betjenten laver ikke en skid...sidder bare mageligt og drikker kaffe mens blitzen knalder. Måske verdens nemmeste måde at tjene penge på icon_frown.gif
Du må se politijagt på Kanal5. Der illustrerer de pænt at manden som måler også samarbejder med MC politi , så når grænserne er for høje så melder ham dem lige i tilfælde de er med ude. Det er nok pga. foto fælderne ikke altid virker og måske slet ikke godt ved høje hastigheder.
Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Har takket: 1 gang

Fotovogn,- kan den det

Indlæg af Kjeld P »

Jo, men jeg taler om 'alene' fotovogne...dem har jeg da set en del af.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

Besvar