Side 3 af 4

over læs på trailer

: 22 feb 2014 19:45
af Landlyst
triumph skrev:Du kunne jo bare veje en liter, og så gange op.
Der er stor forskel på vægten af kompost, og god vestsjællandsk lerjord
Og så er der jo lige den detalje med hvor fast det er? For en kubikmeter jord der har været en tur over en sorter vejer jo ikke det sammen som en kubikmeter jord som lige er taget en udgravning med en gravemaskine.... :great:

over læs på trailer

: 22 feb 2014 19:50
af Lintz
Landlyst skrev:
Arh er du helt sikker Bigfoot..... Så vidt jeg ved så får private/ikke erhverv kun bøden og ikke klip med mere.... Men har du lastbilkort så klapper det hele....
Jep - ved 7 %

over læs på trailer

: 22 feb 2014 20:09
af Landlyst
Lintz skrev:
Jep - ved 7 %
Næ... Det er hvis bare en gammel skrøne efterhånden... For den kan du sådan set kun bruge hvis du får læs ved en gravemaskine og lastbilen IKKE har akselvægte.... Og det har langt de fleste.... Så siger du også grus graven eller ligende.... Nej har du fået læs og er vejet på den ene eller anden måde så går den ikke, lige som man kender vægten på alt andet gods.... Så der er faktisk næsten nul tolerance....

over læs på trailer

: 22 feb 2014 20:29
af Lintz
Landlyst skrev:
Næ... Det er hvis bare en gammel skrøne efterhånden... For den kan du sådan set kun bruge hvis du får læs ved en gravemaskine og lastbilen IKKE har akselvægte.... Og det har langt de fleste.... Så siger du også grus graven eller ligende.... Nej har du fået læs og er vejet på den ene eller anden måde så går den ikke, lige som man kender vægten på alt andet gods.... Så der er faktisk næsten nul tolerance....

Sakset fra "tungtvognsspecialisten:

56 tons vogntogsvægt og nedsættelse af tolerancegrænsen for overlæs pr. 1. marts 2014



Fra 1. marts 2014 bliver vogntogsvægten for 7-akslede vogntog - efter alt at dømme – hævet fra 54 tons til 56 tons. De 56 tons vogntogsvægt kan dog kun udnyttes

såfremt summen af den tilladte totalvægt for hvert køretøj giver 56 tons (eller mere) og det trækkende køretøj er registreret til denne vogntogsvægt (check lastbilens registreringsattest).



Samtidigt nedsættes tolerancegrænsen for overlæs ved kørsel med lastbiler eller vogntog med en samlet tilladt totalvægt på mere end 3.500 kg. fra 7 % til 3 % - dog max 1.500 kg.

Det betyder, at hvis du efter den 1. marts 2014 kører med mere en 3 % overlæs eller med mere end 1.500 kg. på en lastbil eller et vogntog får du en bøde.

Det fremgår samtidigt af den nye regler om tolerancegrænsen i.f.m overlæs, at såfremt køretøjet/vogntoget er overlæsset med mere end 3 % eller med mere end 1.500 kg. vil politiet kunne tilbageholde køretøjet/vogntoget indtil forholdene er bragt i orden.

Så ja - Landlyst - Du har delvist ret - Næsten nul tolerance.

over læs på trailer

: 22 feb 2014 20:38
af Landlyst
Lintz skrev:

Sakset fra "tungtvognsspecialisten:

56 tons vogntogsvægt og nedsættelse af tolerancegrænsen for overlæs pr. 1. marts 2014



Fra 1. marts 2014 bliver vogntogsvægten for 7-akslede vogntog - efter alt at dømme – hævet fra 54 tons til 56 tons. De 56 tons vogntogsvægt kan dog kun udnyttes

såfremt summen af den tilladte totalvægt for hvert køretøj giver 56 tons (eller mere) og det trækkende køretøj er registreret til denne vogntogsvægt (check lastbilens registreringsattest).



Samtidigt nedsættes tolerancegrænsen for overlæs ved kørsel med lastbiler eller vogntog med en samlet tilladt totalvægt på mere end 3.500 kg. fra 7 % til 3 % - dog max 1.500 kg.

Det betyder, at hvis du efter den 1. marts 2014 kører med mere en 3 % overlæs eller med mere end 1.500 kg. på en lastbil eller et vogntog får du en bøde.

Det fremgår samtidigt af den nye regler om tolerancegrænsen i.f.m overlæs, at såfremt køretøjet/vogntoget er overlæsset med mere end 3 % eller med mere end 1.500 kg. vil politiet kunne tilbageholde køretøjet/vogntoget indtil forholdene er bragt i orden.

Så ja - Landlyst - Du har delvist ret - Næsten nul tolerance.
Jeg har altid ret.... icon_cheesygrin.gif 8)

Men Jeg er helt sikker på at hvis du er vejet og har en vejeseddel i bilen så er det 0% icon_cheesygrin.gif

Men det der havde jeg ikke hørt om endnu... Har du et link til det? :great:

over læs på trailer

: 22 feb 2014 20:42
af Lintz
Landlyst skrev:
Jeg har altid ret.... icon_cheesygrin.gif 8)

Men Jeg er helt sikker på at hvis du er vejet og har en vejeseddel i bilen så er det 0% icon_cheesygrin.gif

Men det der havde jeg ikke hørt om endnu... Har du et link til det? :great:
Det var her jeg fandt det - OH DU ALTVIDENDE ORAKEL. icon_cheesygrin.gif

http://tungvognsspecialisten.dk/news/56 ... 4-033.html

over læs på trailer

: 22 feb 2014 20:47
af Landlyst
Lintz skrev:
Det var her jeg fandt det - OH DU ALTVIDENDE ORAKEL. icon_cheesygrin.gif

http://tungvognsspecialisten.dk/news/56 ... 4-033.html
Hehe Det må stå for din regning icon_cheesygrin.gif men tak for tilliden.... :great:

Det er egentligt for dårligt jeg ikke har fundet den side før... :oops:

over læs på trailer

: 22 feb 2014 20:52
af Lintz
Landlyst skrev:
Hehe Det må stå for din regning icon_cheesygrin.gif men tak for tilliden.... :great:

Det er egentligt for dårligt jeg ikke har fundet den side før... :oops:
JA - Det er det icon_cheesygrin.gif

over læs på trailer

: 22 feb 2014 21:04
af Landlyst
Lintz skrev:
JA - Det er det icon_cheesygrin.gif
Ja ka da se der lige er et par ting der lige skal følges op på.... :shock:

over læs på trailer

: 22 feb 2014 21:12
af mejeristen
danni-nielsen skrev: så må den brovægt da vist trænge kraftigt til en kalibrering, da alm. harpet muld har en vægtfylde på ca. 1.5 Tons pr. M3.
Ellers må din trailer være meget lille af sin størrelse :)

det var såmænd markjord flyttet med skovl! og brovægten ER kalibreret!!