Hjælp til instal/tilslutning af printer....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Hjælp til instal/tilslutning af printer....

Indlæg af Skiveren »

Halløj..

Da jeg har slidt min A3 mono laserprinter op (fra 2005), har jeg været ude og se mig efter en anden, og da jeg gerne ville have muligheden for at både kan scanne og printe i A3/A4, er valgt faldet på en Ricoh 1224c farvelaser, alt i en maskine :great:
image.jpg
image.jpg (8.85 KiB) Vist 1086 gange
Men jeg har lige et par spørgsmål til at slutte den til..
På maskinen's indgange er der to muligheder, en til netværkskabel og en til den gammeldaws printerkabel.. Nu er sagen at jeg ikke har sat min computer op til netværk, og den har heller ikke nogle udgange til den gammeldaws printerkabel...
Skal lige huske at sige at det ene netværksindgang jeg har på computeren, bruges til internettet...
Så det store spørgsmål er hvad skal jeg gøre.... Og hvad skal jeg ud og købe for at få den til at kører.. :wink:

En anden ting som jeg overhovedet ikke forstår, er alle de filer/software som jeg kan hente på Ricoh' hjemmeside.. Se billede..
image.jpg
Skal jeg installere dem alle, eller hvilken skal jeg undvære.... Hvis da man kan det... :wink:
- Tillægsspørgsmål... Hvad betyder det, og hvad gør de ?

Håber at der er en eller to som ved noget om dette... :great:

På forhånd tak.
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

batman100
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 102
Tilmeldt: 13 apr 2012 22:17
Mit fyr: Scotte 20 kw
Areal: 280
Brændsel: piller, Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Årligt forbrug: ca. 8 tons
Geografisk sted: 7160
Blevet takket: 1 gang

Hjælp til instal/tilslutning af printer....

Indlæg af batman100 »

En switch løser dit problem med at få den på netværket, fåes uden tvivl også billigere end denne - men så ved du da hvad du skal google efter :wink: http://www.av-cables.dk/netvaerks-switc ... -7276.html

Med hensyn til drivere vil jeg bare prøve om maskinen fungerer som den er - hvis ikke vil jeg hente nye drivere. Min erfaring er bare helt generelt, at man ofte får to dårligdomme med hver opdatering (som sikkert giver to gode ting også), så jeg lever efter parolen: If it ain't broke, don't fix it...

Held og lykke med det :great:
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Hjælp til instal/tilslutning af printer....

Indlæg af kovas »

Skiveren skrev:Halløj..

Da jeg har slidt min A3 mono laserprinter op (fra 2005), har jeg været ude og se mig efter en anden, og da jeg gerne ville have muligheden for at både kan scanne og printe i A3/A4, er valgt faldet på en Ricoh 1224c farvelaser, alt i en maskine :great:
image.jpg
Men jeg har lige et par spørgsmål til at slutte den til..
På maskinen's indgange er der to muligheder, en til netværkskabel og en til den gammeldaws printerkabel.. Nu er sagen at jeg ikke har sat min computer op til netværk, og den har heller ikke nogle udgange til den gammeldaws printerkabel...
Skal lige huske at sige at det ene netværksindgang jeg har på computeren, bruges til internettet...
Så det store spørgsmål er hvad skal jeg gøre.... Og hvad skal jeg ud og købe for at få den til at kører.. :wink:

En anden ting som jeg overhovedet ikke forstår, er alle de filer/software som jeg kan hente på Ricoh' hjemmeside.. Se billede..
image.jpg
Skal jeg installere dem alle, eller hvilken skal jeg undvære.... Hvis da man kan det... :wink:
- Tillægsspørgsmål... Hvad betyder det, og hvad gør de ?

Håber at der er en eller to som ved noget om dette... :great:

På forhånd tak.
Hej Skriveren.
Hvis du vil ha det fulde udbytte af den fine printer så tror jeg at du skal installere dem alle.
Der er nogle driver for ricoh specielt, post script er noget adobe reader og en er til noget særlig farve opsætning.
Det er ikke sikkert at windows har dem på lager, eller i nyeste udgave.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
pendec

Hjælp til instal/tilslutning af printer....

Indlæg af pendec »

sidder din PC direkte på internet uden brug af router (mange gange er denne også trådløs), så skal du hellere investere i en router.
De fås fra 150kr f.eks denne http://www.edbpriser.dk/router/d-link-w ... 11932.aspx .
Så sætter du internet forbindelsen i den port som hedder WAN, og din PC og printer tilsluttes i en af de porte som hedder LAN. Stik har normalt forskellig farve på bagsiden så du kan også ved farve se hvilken er WAN.

Du skal evt. have en til at slå det trådløse fra på boksen hvis du ikke skal bruge det men det er da godt at have hvis nu en dag du vil aktivere det.

omkring tilslutningen af netværksprinter,
så kan du i windows7 så vælge "tilføj en netværksprinter" og så vil windows scanne dit netværk efter sådanne printer, og herfra kan du så vælge den associerede driver du har hentet og du kan gentage det flere hvis du vil med de 3 drivers som er tilgængelig.
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Hjælp til instal/tilslutning af printer....

Indlæg af Skiveren »

Tusind tak til jer alle... :great:
Nu har jeg noget at handle efter, og jeg tror at jeg sætter det op til netværk, da jeg også har en A0 plotter stående med indbygget netværksstik :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Hjælp til instal/tilslutning af printer....

Indlæg af Skiveren »

Opdatering icon_cheesygrin.gif
Alt virker funnyanimation28.gif og de første 60 stk A3 bygningstegninger er udskrevet... icon_cheesygrin.gif
Så endnu engang tak for jeres indput.. :great:
Jeg er nærmeste pinligt rørt over hvilken type hjælp man kan søge her på dette fantastiske forum.. :takker:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Besvar