Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Indlæg af energi-kriger » 15 feb 2014 09:26

I trådende om Dansk VVS Centers lukning og konkurs, har jeg gjort en iagttagelse.

Naive følelser har vist pt. overtaget vedr. fælles fodslag om opkøb - videreførelse af firmaet.

Folkens, glem det - det er "no goes" for almindelige mennesker, der ikke ved en dyt om forretninger. Bare et godt råd..!


pendec

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Indlæg af pendec » 15 feb 2014 10:20

energi-kriger skrev:I trådende om Dansk VVS Centers lukning og konkurs, har jeg gjort en iagttagelse.

Naive følelser har vist pt. overtaget vedr. fælles fodslag om opkøb - videreførelse af firmaet.

Folkens, glem det - det er "no goes" for almindelige mennesker, der ikke ved en dyt om forretninger. Bare et godt råd..!
og det kan hurtigt ende med godtroende personer betaler tidligere ejers gæld, hvis de køber konkursbo for dyrt, når andre sælger dem for en slik, hvorfor skulle nogen lige gøre det...

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Indlæg af From » 15 feb 2014 10:50

energi-kriger skrev:I trådende om Dansk VVS Centers lukning og konkurs, har jeg gjort en iagttagelse.

Naive følelser har vist pt. overtaget vedr. fælles fodslag om opkøb - videreførelse af firmaet.

Folkens, glem det - det er "no goes" for almindelige mennesker, der ikke ved en dyt om forretninger. Bare et godt råd..!
Jeg er helt enig.

Da Dansk VVS Center startede var det med en aktiekapital på 1 milion - sikkert fordi at stifterne havde vurderet at det var det, der var nødvendigt for at have et fornuftigt økonomisk fundament.

Selvom det kun skulle være nødvendigt med det halve til at overtage stumperne af forretningen, så ville det med det foreslåede 2.000 kr indskud pr person, stadigt være 250 personer der skal blive nogenlunde enige om hvordan virksomheden skal drives. Det vil aldrig gå til held - ledelsen vil være handlingslammet.

Kort sagt - det er en dødssejler!

pendec

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Indlæg af pendec » 15 feb 2014 11:23

From skrev:så ville det med det foreslåede 2.000 kr indskud pr person, stadigt være 250 personer der skal blive nogenlunde enige om hvordan virksomheden skal drives. Det vil aldrig gå til held - ledelsen vil være handlingslammet.
hmmm, der er vist da andre virksomheder som kører med ledelse og mange 1000 investorer, så helt sådan tror jeg nu ikke det ville gå hvis gjort rigtig, de 2000kr burde jo blive aktie kapital, og herfra udstede aktier pr. person, så kan man vinde eller tabe på den investering.

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Indlæg af energi-kriger » 15 feb 2014 11:46

I øvrigt tror jeg TO må mene Crowdfunding og ikke Crowsourcing, to vidt forskellige begreber..! :lol:
http://www.booomerang.dk/hvad-er-crowdfunding/
Senest rettet af energi-kriger 15 feb 2014 12:13, rettet i alt 1 gang.


From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Indlæg af From » 15 feb 2014 11:54

pendec skrev: hmmm, der er vist da andre virksomheder som kører med ledelse og mange 1000 investorer, så helt sådan tror jeg nu ikke det ville gå hvis gjort rigtig, de 2000kr burde jo blive aktie kapital, og herfra udstede aktier pr. person, så kan man vinde eller tabe på den investering.
Ja, der er mange børsnoterede selskaber med tusindvis af investorer - men typisk ejes aktiemajoriteten af 5-10 (professionelle) investorer, småsparerne har reelt ikke den store indflydelse.

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Indlæg af Knaldperlen » 15 feb 2014 12:14

energi-kriger skrev:I øvrigt tror jeg TO må mene Crowdfunding og ikke Crowsourcing, to vidt forskellige begreber..! :lol:
http://www.booomerang.dk/hvad-er-crowdfunding/
Crow som i krage?
Billede

Eller er det mon crowd?
Billede

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Indlæg af energi-kriger » 15 feb 2014 12:20

Hæ hæ... Ups, så det godt og fik det rette lige før dit indlæg. icon_cheesygrin.gif

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Indlæg af Hjemme teori » 16 feb 2014 13:41

Tråden har vist af flere omgange bevæget sig i en anden retning end det af trådstarter udbad sig i første indlæg. Bare en observation!
Mvh. Sophus

pendec

Hvordan kan Dansk VVS Center genopstå

Indlæg af pendec » 16 feb 2014 14:02

Måske fordi DVC ikke kan genopstå som tidligere. alle veje leder til forfald ser det ud til.


Besvar