Dansk VVS Center konkurs?
- lamborg
- Stoker XVII
- 12
- Indlæg: 2672
- Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
- Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
- Areal: 587kvm + 80kvm Kld
- Brændsel: forskellige typer
- Fremviser gerne i postnummer: 7200
- Dagligt forbrug: en hulen masse
- Årligt forbrug: ca12-14 tons
- Geografisk sted: Urup , Grindsted
- Har takket: 271 gange
- Blevet takket: 361 gange
- Kontakt:
Dansk VVS Center konkurs?
Hvaffe "skide jyder " .. Det må sgu være skrevet at en kjøvenhavner...
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
-
- Stoker VI
- 10
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
- Blevet takket: 1 gang
Dansk VVS Center konkurs?
He he...lamborg skrev:Hvaffe "skide jyder " .. Det må sgu være skrevet at en kjøvenhavner...
- lamborg
- Stoker XVII
- 12
- Indlæg: 2672
- Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
- Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
- Areal: 587kvm + 80kvm Kld
- Brændsel: forskellige typer
- Fremviser gerne i postnummer: 7200
- Dagligt forbrug: en hulen masse
- Årligt forbrug: ca12-14 tons
- Geografisk sted: Urup , Grindsted
- Har takket: 271 gange
- Blevet takket: 361 gange
- Kontakt:
Dansk VVS Center konkurs?
:-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
- Aaen
- Stoker XV
- 12
- Indlæg: 1392
- Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
- Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
- Areal: 200
- Fremviser gerne i postnummer: 9330
- Geografisk sted: 9330 Dronninglund
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 3 gange
- Kontakt:
Dansk VVS Center konkurs?
Jeg har i dag spurgt ind til forholdene i den virksomhed, hvor jeg er ansat. Og det viser sig at [tag]Kovas[/tag] har ret. Reklamationsret er udelukkende en sag mellem sælger og køber. Man kan ikke reklamere til producent som privat person, hvis sælger er konkurs.
Hvis producenten derimod giver en garanti, kan man bede producenten om at få fejl og mangler ud-bedret. Dette har foblændet mig i mine udtagelser, beklager.
Hvis producenten derimod giver en garanti, kan man bede producenten om at få fejl og mangler ud-bedret. Dette har foblændet mig i mine udtagelser, beklager.
-
- Stoker XIV
- 13
- Indlæg: 813
- Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
- Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
- Areal: 110
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
- Har takket: 322 gange
- Blevet takket: 42 gange
Dansk VVS Center konkurs?
Mon det er muligt at vi stifter et andelsselskab og køber Dansk VVS Center? så er der jo mulighed for det kan køre videre med samme besætning? gad vide om vi alle kunne skyde et par tusinde i selskabet, så kan det måske købes af kurator?
-
- Stoker XVII
- 16
- Indlæg: 2518
- Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
- Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
- Areal: 154m2
- Brændsel: Brænde, sol , træpiller
- Årligt forbrug: 5,5 t pill
- Geografisk sted: 4295, Stenlille
- Har takket: 29 gange
- Blevet takket: 233 gange
Dansk VVS Center konkurs?
Der er jo tale om erhvervsaftaler, så man kan aftale hvad man vil.Aaen skrev:Jeg har i dag spurgt ind til forholdene i den virksomhed, hvor jeg er ansat. Og det viser sig at [tag]Kovas[/tag] har ret. Reklamationsret er udelukkende en sag mellem sælger og køber. Man kan ikke reklamere til producent som privat person, hvis sælger er konkurs.
Hvis producenten derimod giver en garanti, kan man bede producenten om at få fejl og mangler ud-bedret. Dette har foblændet mig i mine udtagelser, beklager.
Men som jeg kender det er normalt 3 generelle måder at aftale det på.
1. Sælger påtager sig al reklamation og (garanti, som der ikke behøves være noget af), hvilket ofte giver den bedste engros pris.
2. Sælger får en procentdel i garanti forpligtigelser fra producenten og når dette beløb nås betaler sælger selv resten.
3. En producent garanti, som man så ofte kan påberåbe sig hos alle forhandler af produktet og for nogle produkter i hele verden.
Ingen af de ovenstående aftaler mellem producent og sælger kan dog stille privat køber ringere end købeloven og er alene et forhold mellem køber og sælger.
I nummer 1. giver det lidt sig selv at producenten skal have tungtvejende grunde for at hjælpe, da de måske allerede har givet en rabat til reklamationer.
Nummer 2 har producenten ingen grund til ikke at ville hjælpe da det måske allerede er aftalt at de afholder noget af forpligtelsen, med mindre de vil score en ekstra kage, eller prøve at dække et tab på sælger.
Nummer 3 giver lidt sig selv.
Ikke at jeg forventer det!!, men det kunne være rart med en udmelding fra f.eks. NBE om hvordan de forholder sig og evt. et kontakt punkt.
Eller evt. hvis nogen får erfaringer med at klage deres nød.
Feks. synes jeg vi har hørt om mange problemer med V10 styringen (da jeg ikke ved hvor mange der er solgt, kan det jo også være at problemet faktisk er meget lille). Men hvis min opfattelse er rigtig synes jag at det kunne være et passende sted at hjælpe, hvis live test hos slutbrugerene har vist at produktet har et problem. Det er jo også sådan et sted at man oplever at der gives kulance garanti, da det ellers kan skabe et dårligt rygte om produktet.
Men det har jo intet med lov og ret at gøre!
Senest rettet af Hjemme teori 13 feb 2014 10:45, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Sophus
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Dansk VVS Center konkurs?
Interessant læsning. Hvis dette er korrekt kan det altså betyde at samme produkt kan have forskellige garantiordning hvis der er mange forhandlere.Hjemme teori skrev:
Der er jo tale om erhvervsaftaler, så man kan aftale hvad man vil.
Men som jeg kender det er normalt 3 generelle måder at aftale det på.
1. Sælger påtager sig al reklamation og (garanti, som der ikke behøves være noget af), hvilket ofte giver den bedste engros pris.
2. Sælger får en procentdel i garanti forpligtigelser fra producenten og når dette beløb nås betaler sælger selv resten.
3. En producent garanti, som man så ofte kan påberåbe sig hos alle forhandler af produktet og for nogle produkter i hele verden.
Ingen af de ovenstående aftaler mellem producent og sælger kan dog stille privat køber ringere end købeloven og er alene et forhold mellem køber og sælger.
I nummer 1. giver det lidt sig selv at producenten skal have tungtvejende grunde for at hjælpe, da de måske allerede har givet en rabat til reklamationer.
Nummer 2 har producenten ingen grund til ikke at ville hjælpe da det måske allerede er aftalt at de afholder noget af forpligtelsen, med mindre de vil score en ekstra kage, eller prøve at dække et tab på sælger.
Nummer 3 giver lidt sig selv.
Ikke at jeg forventer det!!, men det kunne være rart med en udmelding fra f.eks. NBE om hvordan de forholder sig og evt. et kontakt punkt.
Eller evt. hvis nogen får erfaringer med at klage deres nød.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XVII
- 16
- Indlæg: 2518
- Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
- Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
- Areal: 154m2
- Brændsel: Brænde, sol , træpiller
- Årligt forbrug: 5,5 t pill
- Geografisk sted: 4295, Stenlille
- Har takket: 29 gange
- Blevet takket: 233 gange
Dansk VVS Center konkurs?
Ja det er jo feks. det man har hørt om i diverse tv programmer om TV kæder der bruger år og dag på at reparare folks gadgets på deres eget centralværksted, i stedet for at få dem lavet af producenten.Lintz skrev:
Interessant læsning. Hvis dette er korrekt kan det altså betyde at samme produkt kan have forskellige garantiordning hvis der er mange forhandlere.
Feks når jeg køber en Lenovo computer på nettet sikrer jeg mig at butikken har lenovo til at forestå garanti, da det ellers bliver alt for bøvlet. Det betyder også at jeg måske skal klage min nød til en engelsk sproget helpdisk, men fejlen rettes ofte inden for få dage med en ny del og en returporto til feks. GLS eller FEDEX. Hvis delen kan afmonteres inden de kommer, tager de den gamle med retur med det samme.
Mvh. Sophus
Dansk VVS Center konkurs?
Det står normalt på sider, hvis garanti gives af forretning eller producent, ellers kan det jo slås op på producentens side, hvis garanti rækker i X antal år, og du kan være ligeglad med hvor stor procentdel sælger har fået i rabat hvis producenten reklamerer med garanti i X år, så er det producenten som sidder med røven i lorten hvis sælger går konkurs, det kan køber være ligeglad med.Lintz skrev: Interessant læsning. Hvis dette er korrekt kan det altså betyde at samme produkt kan have forskellige garantiordning hvis der er mange forhandlere.
men altså, garanti for købere er præcis under samme vilkår for det samme produkt, hvad producent og sælger så deles om, bør være køber uvedkommende. og garanti fra producent burde også være nævnt i manual til produkt og evt. på deres hjemmeside.
Hvis garanti som @Hjemme teori forklarer skulle være afhængig af deres rabat, så skal forretning jo også gøre det klart for køber at garanti kun er givet af forretningen og ikke producent.
Instruksmanual eller vedlagte dokumenter til produktet er altid det bedste sted at læse om garanti som rækker udover 90dage internationalt.
sådan her skriver proshop f.eks omkring garanti varighed:
Producentgaranti 5 års garanti