Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dansk VVS Center konkurs?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
jopa

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af jopa » 09 feb 2014 10:59

Hold da op hvor er der mange kloge mennesker herinde.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Lintz » 09 feb 2014 11:18

jopa skrev:Hold da op hvor er der mange kloge mennesker herinde.
Tak [tag]jopa[/tag] icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af JFinderup » 09 feb 2014 12:19

Det vigtigste er at kontakte banken hurtigst muligt - gerne med dokumentation for at du har prøvet at kontakte sælger - f.eks. kopi af mails.
Køb over nettet er et såkaldt fjernsalg og der er vi som forbrugere delvis beskyttet.
Læs nærmere her -> http://www.finansraadet.dk/Bankkunde/Pa ... heder.aspx
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

levi

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af levi » 09 feb 2014 13:46

Hej Alle, - nu er jeg efterhånden så meget ovenpå at jeg godt kan svare på nogle ting.

1 - Kurator er Vingaardshus (Aalborg) - Tlf 46929200

2 - Retskreds - Holbæk.

Hvad gik der galt med Dansk Vvs-center A/S - og hvem bærer skylden ?

Der er kun 1 der bærer skylden og det må være mig, - som Adm. Direktør kan jeg ikke kaste skylden videre, - og det ønsker jeg heller ikke at gøre, - jeg vil også gerne forklare hvad der gik galt..

Vi ekspanderede hurtigt, - det krævede likviditet, - og det troede vi nemt vi kunne løfte ud fra vores budgetter - desværre blev vores budgetter ikke overholdt, - vi faldt mærkbart i omsætning især i Gørlev, - bla. Pga. Rygterne om brændselsafgift, - og general nedgang i vores erhvervssalg - igen pga. rygter fra regeringen om diverse afgifter.

De sidste 3-4 måneder manglede vi omsætning i Gørlev, - men tallene stod først for alvor klar Medio Januar, - hvor vi bad forskellige om hjælp til at løse likviditetssituationen - dog uden held.

Bestyrelsen arbejdede videre på en løsning, - men banken ville ikke være med - og derfor indgik bestyrelsen konkursbegæring for selskabet.

Hvis jeg havde kunne se i en krystalkugle så havde jeg lukket Gørlev da vi åbnede Aalborg butikken, - men dengang kørte Gørlev godt, - det var først de sidste 3-4 måneder af sidste år at Gørlev skuffede fælt omsætningsmæssigt...

Hvis vi havde holdt vores budgetter ud fra forrige år i Gørlev, - så var vi aldrig havnet i denne situation.

Der er 2-3 kunder der har købt online på vores webshop lige inden konkursen, - og de har alle fået varer mig bekendt, - dog har de ikke fået alle deres varer, - eller som tilfældet er med trådstarter her - så mangler man at få anlægget monteret.

Hvor mange der har handlet i vores fysiske butikker - og som ikke har modtaget deres varer har jeg ikke noget overblik over desværre, - men der er tale om ganske få handler heldigvis.

Der vil være mange forskellige teorier om hvad der gik galt, - og hvorfor det gik galt - men det gider jeg ikke indlede en debat omkring, - jeg er den ansvarlige for det der skete, - da det var mig der disponerede over firmaet og dets drift - jeg tror ikke der er nogen der er mere kede af det end jeg er.

Jeg beklager & undskylder over for dem der er blevet berørt af firmaets Lukning :(

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Zarge » 09 feb 2014 13:57

Lorte situation!! Træls for både dig (Søren), medarbejdere, og selvfølgelig kunder, særligt dem der har fået noget i klemme :-(
Håber for alle parter at det løser sig nogenlunde, alt taget i betragtning...
Indrøm det Søren, du har brugt for mange penge på ankre til hannen i køkkenet... :-P


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Lintz » 09 feb 2014 14:10

levi skrev:Hej Alle, - nu er jeg efterhånden så meget ovenpå at jeg godt kan svare på nogle ting.

1 - Kurator er Vingaardshus (Aalborg) - Tlf 46929200

2 - Retskreds - Holbæk.

Hvad gik der galt med Dansk Vvs-center A/S - og hvem bærer skylden ?

Der er kun 1 der bærer skylden og det må være mig, - som Adm. Direktør kan jeg ikke kaste skylden videre, - og det ønsker jeg heller ikke at gøre, - jeg vil også gerne forklare hvad der gik galt..

Vi ekspanderede hurtigt, - det krævede likviditet, - og det troede vi nemt vi kunne løfte ud fra vores budgetter - desværre blev vores budgetter ikke overholdt, - vi faldt mærkbart i omsætning især i Gørlev, - bla. Pga. Rygterne om brændselsafgift, - og general nedgang i vores erhvervssalg - igen pga. rygter fra regeringen om diverse afgifter.

De sidste 3-4 måneder manglede vi omsætning i Gørlev, - men tallene stod først for alvor klar Medio Januar, - hvor vi bad forskellige om hjælp til at løse likviditetssituationen - dog uden held.

Bestyrelsen arbejdede videre på en løsning, - men banken ville ikke være med - og derfor indgik bestyrelsen konkursbegæring for selskabet.

Hvis jeg havde kunne se i en krystalkugle så havde jeg lukket Gørlev da vi åbnede Aalborg butikken, - men dengang kørte Gørlev godt, - det var først de sidste 3-4 måneder af sidste år at Gørlev skuffede fælt omsætningsmæssigt...

Hvis vi havde holdt vores budgetter ud fra forrige år i Gørlev, - så var vi aldrig havnet i denne situation.

Der er 2-3 kunder der har købt online på vores webshop lige inden konkursen, - og de har alle fået varer mig bekendt, - dog har de ikke fået alle deres varer, - eller som tilfældet er med trådstarter her - så mangler man at få anlægget monteret.

Hvor mange der har handlet i vores fysiske butikker - og som ikke har modtaget deres varer har jeg ikke noget overblik over desværre, - men der er tale om ganske få handler heldigvis.

Der vil være mange forskellige teorier om hvad der gik galt, - og hvorfor det gik galt - men det gider jeg ikke indlede en debat omkring, - jeg er den ansvarlige for det der skete, - da det var mig der disponerede over firmaet og dets drift - jeg tror ikke der er nogen der er mere kede af det end jeg er.

Jeg beklager & undskylder over for dem der er blevet berørt af firmaets Lukning :(

Mon ikke dette indlæg kan mane mange ting og spekulationer til jorden.
- og til dem som har penge/varer i klemme - I kan nu gå den rette vej og dermed håbe at få jeres evt. tab dækket.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Landlyst » 09 feb 2014 14:18

Respekt Levi :great:

Så har du hvis barberet den ged.... icon_cheesygrin.gif

Det er surt for dig/jer og kunder som er i klemme... Men banker er bare ikke til at regne med i dag... Men håber da at du kommer ud af det og måske også kommer i gang igen, nu bare en smule bagklogere, som Thorsen sagde... icon_cheesygrin.gif

Og FEDT du kommer ind igen :great:

Og forresten Lintz..... Du har ikke brugt to timer i dag på youtube, vel? :shock:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Lintz » 09 feb 2014 14:22

Landlyst skrev:Respekt Levi :great:

Så har du hvis barberet den ged.... icon_cheesygrin.gif

Det er surt for dig/jer og kunder som er i klemme... Men banker er bare ikke til at regne med i dag... Men håber da at du kommer ud af det og måske også kommer i gang igen, nu bare en smule bagklogere, som Thorsen sagde... icon_cheesygrin.gif

Og FEDT du kommer ind igen :great:

Og forresten Lintz..... Du har ikke brugt to timer i dag på youtube, vel? :shock:
Nærmerer mig [tag]Landlyst[/tag], nærmer mig... :oops:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af Landlyst » 09 feb 2014 14:31

Lintz skrev:
Nærmerer mig [tag]Landlyst[/tag], nærmer mig... :oops:
Som Lene Nystrøm sagde; Fyslem 8)

ATG
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14 dec 2013 18:15
Mit fyr: Stoker BlackStar mini 10kwh
Areal: 140
Brændsel: træpiller Ole Tietze 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 3220
Geografisk sted: Tisvildeleje

Dansk VVS Center konkurs?

Indlæg af ATG » 09 feb 2014 14:37

Jeg vil lige afslutte tråden for mit vedkommende. Søren har nu ringet til mig, og jeg har fået klarhed over situationen. Tak, Søren. Jeg synes det er rigtig god stil, at du har meldt dig på banen og været behjælpelig med at svare på spørgsmål. Også her på tråden. Det er en ærgerlig situation for os alle. Jeg havde det uheldige forløb at fyret var gået tabt i forsendelsen. Og at der rent faktisk var en montør hjemme hos mig, uden at kunne installere d. 15. jan. Jeg modtog fyret, og skulle arrangere ny tid for installation. Det er så her at Dvcenter er gået konkurs. Jeg mister ikke alle pengene, da fyret er 25.000kr. værd.

Det er aldrig været min intention at lave en smædekampagne, blot at få svar på forløb, spørgsmål og en slags officiel melding på, hvorvidt rygterne på fyrrum og stokerpro talte sandt. Det har jeg fået nu og ser ingen grund til at fortsætte tråden. I øvrigt tak til forummets brugere for mange af de gode råd, der også er fulgt i kølvandet på mit indlæg.


Besvar