Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

dansk vvs center

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

dansk vvs center

Indlæg af Landlyst » 29 jan 2014 16:33

Tom_AT skrev:
Rolig nu Christian :)
Hvor trist det nu end er, da Søren/Levi jo netop er en vældigt flink fyr der yder kanon sevice, så skal vi huske på at der er flere sider af sådan en sag, og at de fleste sider forbliver skjult for offentligheden. Det kan jo reelt set være DVC har kørt med underskud i lang tid nu. Banker lukker ikke bare en virksomhed fordi bankdirektøren har fået det forkerte ben ud af sengen en mandag morgen. Det er jo heller ikke uden omkostninger.

Jeg synes dælme også det er trist. Men der er som regel en grund til at sådan noget sker.
Rigtigt der er flere sider, og det ses jo tydeligt i regnskaberne.... Men det er skisme en dårlig bankforbindelse der cutter livet i sådan en forretning som jo har vist gode resultater inden, og det koster at at åbne nye butikker og de skal bankerne dælme vide at det gør... Og at det tager tid at komme ind på markedet med en nu butik....

Men et år er altså ikke ret lang tid at give et firma som er gået fra 1 til 3 butikker...

Nu er det jo en offentligt hemmelighed at jeg er i tømmerhandelbranchen... Der hvor jeg køre, har der været underskud 5 år træk og det er nu vendt til et godt overskud.... Skulle vi bare have lukket også efter første år? Han har lige startet en helt ny afdeling i Århus helt fra bunden af... Hvornår tror du at det giver overskud? Man regner altså med at det tager tid at starte nyt op....

Kan også give dig eksempler fra landbruget, der lukker banker for kassen til gårde som har kørt med SORTE tal hele vejen gennem krisen og pøser penge i gårde som har kørt med Røde tal gennem flere år....
Sågar bankrådgiver som har sagt op for at true direktøren til at give lån.... Fordi at direktøren havde en fiks ide om at det sunde landbrug skulle man ikke låne til.... :shock:


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

dansk vvs center

Indlæg af Tom_AT » 29 jan 2014 16:33

Vangsgaard skrev:
Jo de gør som en også nævner her i tråden. Jeg arbejder med risiko/kredit vurdering af virksomheder, og den rating jeg har til rådighed på baggrund a første halvår 2013 angiver en sandsynlighed for at "gå ned" indenfor en 18 måneders periode på godt 50 %.
Af ren nysgerrighed.
Den information du giver der, er det hvad man vil kalde offentligt tilgængelig?

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

dansk vvs center

Indlæg af Landlyst » 29 jan 2014 16:36

Bigfoot skrev:
jeg har en boltsaks, hvornår kører vi til fyn og klipper kablerne? eller skal vi bare mødes på Lillebælt og smide Fyn med i handlen??? icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Lillebælt er fint.... icon_cheesygrin.gif

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

dansk vvs center

Indlæg af Landlyst » 29 jan 2014 16:46

Nu tror jeg man skal passe rigtigt meget på med at bruge de der risiko vurderings redskaber ukritisk....

Og det kan godt være at der skal mange penge i lager men der står jo også en lager reserve i det... og så meget har de butikker altså ikke kostet... Der er sket noget andet som har kostet ham penge, hvad kan vi ikke vide.... Og det må Søren fortælle NÅR eller HVIS han vil.... Ellers må vi lade være at gætte på hvad der er sket... Tabet kan jo også skyldes andres konkurser som han jo er uden skyld i....

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

dansk vvs center

Indlæg af Vangsgaard » 29 jan 2014 16:52

Tom_AT skrev:
Af ren nysgerrighed.
Den information du giver der, er det hvad man vil kalde offentligt tilgængelig?
Ja, sådanne ratings kan købes af de fleste kreditvurderingsvirksomheder, og er baseret på regnskabsanalyse og generel branchekendskab.

Landlyst, værdien af lager er inkluderet i ratingen og regnskaberne. Men ja de skal selvfølgelig ikke bruges ukritisk, idet ratingen udelukkende er baseret på det pågældende A/S, og ikke de forskellige holding selskaber som i dette tilfælde har ejerandel i virksomheden. Eventuelle kapital indskud fra disse kan selvfølgelig ændre billedet, men når man vurderer en virksomheds kreditværdighed medtages dette ikke da de som sådan ikke er forpligtet til det rent juridisk.


Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

dansk vvs center

Indlæg af JFinderup » 29 jan 2014 23:21

Alle der driver virksomhed, ved der er en risiko for konkurs, og der kan være mange, også eksterne årsager, til det sker.
Der er op til en selv hvordan man forvalter indtjening og tab. Har man den fornødne indsigt i økonomi og følger med i hvad der sker, er der mange signaler på hvilken vej det går. Kan man se at det snævre til, er det et højt spil at spille højt spil med ens renommé og kundernes tillid ved bare at lade stå til og håbe på det går. Man kan i det mindste informere de berørte parter om hvad status er ….
Personligt har jeg modtaget et halvt anlæg, som jeg havde glædet mig til at få sat op, og nu står jeg og mangler den anden halvdel, som jeg har betalt for – men de varer er formentlig en del af et konkursbo!
Min føromtalte glæde forsvandt som dug for solen og blev til en kæmpe ærgrelse. Og ikke mindst irritation, fordi jeg skulle læse om nyheden på dette site – og stadig intet har hørt fra officielle kanaler.
Uanset hvis skyld det er, står jeg formentlig tilbage med et tab af en anselig størrelse og en noget længere tilbagebetalingstid på et anlæg jeg skal til at genkøbe dele til.
Det var ikke det forløb jeg forventede da jeg indgik dialogen …
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

dansk vvs center

Indlæg af Smut 25 » 29 jan 2014 23:44

From skrev:
Øh Jo. http://www.proff.dk/firma/dansk-vvs-cen ... 3622131-1/

1.3 million i underskud før skat i perioden 1/1 - 30/6 2013, så noget må være gået galt :(

Det er en skam, jeg havde ellers indtryk af at det var et godt sted at handle.
det var et kanon sted og handle ikke en masse dingel dangel og fancy fis men en smøg ved pc og hygge sludder
det var et fantastisk sted og være man følte man blev behandlet med respekt.

jeg føler med søren uanset hvad der er grunden....
om ikke andet en stor tak til ham og hans fantastiske væsen....

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

dansk vvs center

Indlæg af Bigfoot » 30 jan 2014 06:24

JFinderup skrev:Alle der driver virksomhed, ved der er en risiko for konkurs, og der kan være mange, også eksterne årsager, til det sker.
Der er op til en selv hvordan man forvalter indtjening og tab. Har man den fornødne indsigt i økonomi og følger med i hvad der sker, er der mange signaler på hvilken vej det går. Kan man se at det snævre til, er det et højt spil at spille højt spil med ens renommé og kundernes tillid ved bare at lade stå til og håbe på det går. Man kan i det mindste informere de berørte parter om hvad status er ….
Personligt har jeg modtaget et halvt anlæg, som jeg havde glædet mig til at få sat op, og nu står jeg og mangler den anden halvdel, som jeg har betalt for – men de varer er formentlig en del af et konkursbo!
Min føromtalte glæde forsvandt som dug for solen og blev til en kæmpe ærgrelse. Og ikke mindst irritation, fordi jeg skulle læse om nyheden på dette site – og stadig intet har hørt fra officielle kanaler.
Uanset hvis skyld det er, står jeg formentlig tilbage med et tab af en anselig størrelse og en noget længere tilbagebetalingstid på et anlæg jeg skal til at genkøbe dele til.
Det var ikke det forløb jeg forventede da jeg indgik dialogen …
hvis du har handlet med dankortbetaling, så burde du da kunne få det restbeløb tilbageført. Der er noget omkring det i hvert fald.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

dansk vvs center

Indlæg af Aaen » 30 jan 2014 06:26

Prøv at ringe i banken, det kan være de kan annullere betalingen

Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

dansk vvs center

Indlæg af Thomas83 » 30 jan 2014 06:26

Øv altså sikke en trist nyhed. Jeg handlede altid i gørlev og var yderst tilfreds med servicen og priserne, hvad dælen gør jeg nu ? jeg nægter at køre ind til Grossisten længere nede af vejen icon_cheesygrin.gif
Håber han kommer op på hesten igen
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd


Besvar