Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Indlæg af triumph » 30 jan 2014 14:41



nemocharley

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Indlæg af nemocharley » 30 jan 2014 17:03

salget er sandsynligvis allerede aftalt for nogle år tilbage - jf. bloggen fra Poul Henningsen længere oppe i tråden. Der er intet demokratisk tiltag der kan stoppe dette salg, da alle de tunge drenge er "in on it" derovre på Borgen. Dette er endnu en demokratisk falliterklæring.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Indlæg af Landlyst » 30 jan 2014 17:17

Nu så jeg at der var en udtaleelse med at man var for pligtiget til at tage det bedste tilbud, da aktierne har været i udbud.... Er det bedste tilbud et hvor man får vetoret på under 20% af aktierne?
Hvis pensionskasserne har matchet tilbuddet økonomisk, er det bedste bud så ikke det hvor de enten ikke skal have vetoret/eller at vetoretten i det mindste er dansk forvaltet?

Jeg må sige jeg er rystet.... Og bliver der valg i dag, så lander min stemme nok på noget meget anderledes end jeg hidtil at stemt... Er nok sikker på at stiller Jacob Haugård op igen, så bliver han valgt med meget meget store stemmetal... Tror hverken røde eller blå stemmer aner hvem de skal stemme på i dag....

nemocharley

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Indlæg af nemocharley » 30 jan 2014 17:30

nej og det er netop det - de folkevalgte er ikke til for befolkningen længere. Kun de to yderligste partier (DF og Enhedslisten) har mere eller mindre en hvis forbindelse til deres vælgersegment.

Jeg føler mig marginaliseret i nutiden politiske klima, og kan så forstå at jeg ikke er den eneste - det gælder måske endda et flertal af befolkningen. Hvis dette er tilfældet så har det repræsentative indirekte demokrati spillet fallit. Vi er blevet udmanøvreret af storkapitalen og deres lakajer. Historisk set kan der ske to ting nu

enten så kommer der en feberredning fra de ansvarlige dele i centrumpartierne a la en Rosevelts New Deal (nok med fokus på store investeringer i grøn teknologi og transport) - eller vi synker ned i en voldsideologisk yderlighed forbundet med dybere økonomisk krise. Nr 2 er mere sandsynlig da de store selskaber har så meget magt, og fordi vi gennem EU er bundet på hænder og fødder i alt for mange forhold.

den tredje mulighed kunne være at vi fandt store naturressourcer men det mest sandsynlige er at de vil blive nuppet af de store overnationale selskaber i fredstid eller usa, kina, rusland etc i krigstid.

om jeg er rystet? I min grundvold! - jeg er nærmest i chok over det samlede billede der danner sig efter de sidste 10-15 års førte politik.

S_L_Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 nov 2011 12:31
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 120 + 80
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Dagligt forbrug: 8
Årligt forbrug: ??
Geografisk sted: Viborg

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Indlæg af S_L_Nielsen » 30 jan 2014 18:30

Jeg er simpelthen målløs over at en ting som det i dag ikke får forligspartierne til at ryste på hånden. Jeg skal gøre mit til at huske folk på ved næste valg hvorledes de er totalt ligeglade med at de er FOLKEvalgte og på borgen for FOLKETS skyld. Jeg brækker mig efterhånden over dem alle, som Nemocharley mener jeg efterhånden der kun er to alternativer, DF og EL. Måske vi alle skulle stemme på dem og så se dem slås om magten til den tid. :) Virkelig ulækkert at de så snart de ser deres taburet derinde, sadler om og kun tænker på egen vinding. Pension, lønforhøjelser, ministerbiler og deslige. Og det er da lige meget om det er V, K, LA, SF, RV eller SD. Kraftdulleme uhyggeligt. Men det nytter nok ikke engang at vælge nogle andre, det går jo bare sådan igen.
Efter min mening bør alle politikere der skal vælges til tinge, have 10-15 års (gerne mere) erhvervserfaring før de overhovedet kan opstilles.


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Indlæg af Landlyst » 30 jan 2014 20:11

S_L_Nielsen skrev: Efter min mening bør alle politikere der skal vælges til tinge, have 10-15 års (gerne mere) erhvervserfaring før de overhovedet kan opstilles.
JA lige nøjagtigt... Og picoline tæller IKKE.... icon_cheesygrin.gif Og så maks to perioder....

Og så skal det dælondelyme ikke være tilladt at skifte parti undervejs.... Man bliver valgt på et parti og det, det står for/ens holdninger... Så kan man ikke bare hoppe på et andet parti... :evil:

Og forstår så slet ikke hende Astrids valg, går fordi at hun er i mod aftalen og hoppe lige i favnen på et andet som også er for aftalen... :shock:

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Indlæg af triumph » 31 jan 2014 08:20

Landlyst skrev:
JA lige nøjagtigt... Og picoline tæller IKKE.... icon_cheesygrin.gif Og så maks to perioder....

Og så skal det dælondelyme ikke være tilladt at skifte parti undervejs.... Man bliver valgt på et parti og det, det står for/ens holdninger... Så kan man ikke bare hoppe på et andet parti... :evil:

Og forstår så slet ikke hende Astrids valg, går fordi at hun er i mod aftalen og hoppe lige i favnen på et andet som også er for aftalen... :shock:
Astrid var da vist ikke mod aftalen !?

nemocharley

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Indlæg af nemocharley » 31 jan 2014 08:39

hendes projekt har tydeligvis altid været ministerposten - hun er opportunist i den forstand at hun er karrieremager i langt højere grad end hun står til tjeneste for den danske befolkning. Så i den forstand så mener hun det om GS i Dong, som tjener hendes egoistiske projekt bedst. Alle hendes venner er jo også smuttet over til soc.dem. - den eneste grund til hun ikke smuttede dengang var fordi hun var blevet minister. Hun skifter nu for at bevare en sin chance for at kunne forblive minister.

In short Astrid Kragh er ligeglad med GS og Dong - for hende er det bare en del af nogle manøvrer der skal laves. Hendes virkelighed inkluderer ikke andre end hende og dem der ligner hende allermest.

At den amerikanske regering vil have bankerne ud af energiforsyningen har ingen relevans for hende: http://www.fyens.dk/article/2447841:Bus ... -af-energi

Det er påfaldende symptomatisk for vores tid at magtfulde politkere enten er direkte bestikkelige og upålidelige eller simpelthen bare moralsk og intellektuelt middelmådige.

Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Indlæg af MartinLau » 31 jan 2014 08:55

nemocharley skrev:hendes projekt har tydeligvis altid været ministerposten - hun er opportunist i den forstand at hun er karrieremager i langt højere grad end hun står til tjeneste for den danske befolkning. Så i den forstand så mener hun det om GS i Dong, som tjener hendes egoistiske projekt bedst. Alle hendes venner er jo også smuttet over til soc.dem. - den eneste grund til hun ikke smuttede dengang var fordi hun var blevet minister. Hun skifter nu for at bevare en sin chance for at kunne forblive minister.

In short Astrid Kragh er ligeglad med GS og Dong - for hende er det bare en del af nogle manøvrer der skal laves. Hendes virkelighed inkluderer ikke andre end hende og dem der ligner hende allermest.

At den amerikanske regering vil have bankerne ud af energiforsyningen har ingen relevans for hende: http://www.fyens.dk/article/2447841:Bus ... -af-energi

Det er påfaldende symptomatisk for vores tid at magtfulde politkere enten er direkte bestikkelige og upålidelige eller simpelthen bare moralsk og intellektuelt middelmådige.
Endelig!! En der har gennemskuet facaden og set lyset.
Ikke fordi vi er synderligt enige politisk, men hende Astrid har vi præcis samme syn på :great:
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!

nemocharley

Underskriftindsamling mod Goldman Sachs i DONG

Indlæg af nemocharley » 31 jan 2014 09:18

Beskrivelsen af Astrid kan også gives til Corydon, Bødskov, Thorning, Løkke og hans løjtnant, Thuelsen Dahl, Samuelsen, B. Olsen, Messerschmidt, Barfoed osv osv osv osv.

Det er ikke en poltisk vurdering fra min side, det er bare en mere eller mindre nøgtern iagttagelse. Jeg har ikke set lyset (der er alt for meget mørke og mudder i disse årtier), jeg følger bare min mavefornemmelse og læser som et lille bæst.


Besvar