Er det lovligt?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
nemocharley

Er det lovligt?

Indlæg af nemocharley »

2009bokke skrev:Det er ikke dem der har/ejer netværk der kan dømmes men kun dem der bevisligt har udført noget lovstridigt på et netværk.

arhhh nu må du sku have mig undskyldt..... vist meget godt du kun er vikar der!!!! for du egner dig tydeligvis ikke til at vurdere hvor din energi skal lægges i forhold til hårdt sociale udsatte....

plejer nu ikke at hidse mig op over folks smålighed men den her slår sq alt jeg endnu har hørt af dumheder på internettet sorry.... :shock:
jeg har 10 års erfaring og 5 års klinisk uddannelse - måske du skulle tage at kigge på din egen smålighed og misforståede venlighed.

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Er det lovligt?

Indlæg af Lau »

@2009 bokke, der er også en anden vinkel på det:

Hvis institutionen mister bevillinger, grundet pengene skal gå til bøde om materialers ophavsret, hvor skal de unge så opholde sig?

Det er meget ofte misforstået godhed at sige "det går nok, de hygger sig jo med det".
Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Er det lovligt?

Indlæg af WoodyHugo »

nemocharley skrev:
jeg har 10 års erfaring og 5 års klinisk uddannelse - måske du skulle tage at kigge på din egen smålighed og misforståede venlighed.
Nemo klap hesten
Knuddi41
Stoker XII
Stoker XII
10
Indlæg: 667
Tilmeldt: 20 okt 2013 09:30
Mit fyr: Woody 16kW. V-10 Styring
Areal: 233
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7184
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 12
Blevet takket: 1 gang

Er det lovligt?

Indlæg af Knuddi41 »

Kan man opfylde alle love og krav i dagens Danmark? Tror det næppe. Kom til at smide et stykke papir ud af bil vinduet forleden dag. Nu skal jeg i spjælet. Øv. Træls det var en lotto kupon med 7 rigtige på. Griner.
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Er det lovligt?

Indlæg af Aaen »

Uden at kende lovgivningen, ville jeg vurdere at det er ok at se tingene online. Grænsen vil for mit vedkommende være ved at downloade og værre, dele filerne med andre.
Min holdning er at det må være den der gør tingene tilgængelige på et site, som er ansvarlige. jeg kan jo ikke vide om der er ulovligt det jeg klikker på. Bare tag youtube, er der styr på ophavsret der? næppe.

Knuddi41
Stoker XII
Stoker XII
10
Indlæg: 667
Tilmeldt: 20 okt 2013 09:30
Mit fyr: Woody 16kW. V-10 Styring
Areal: 233
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7184
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 12
Blevet takket: 1 gang

Er det lovligt?

Indlæg af Knuddi41 »

Fuldstændig enig
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Er det lovligt?

Indlæg af Oldgaard »

Aaen skrev: Min holdning er at det må være den der gør tingene tilgængelige på et site, som er ansvarlige. jeg kan jo ikke vide om der er ulovligt det jeg klikker på. Bare tag youtube, er der styr på ophavsret der? næppe.
Sku ked at at måtte oplyse dig om at , uvidenhed ikke fritager dig for straf :|
dvs. at selv om man ikke var klar over at det man gør er ulovligt, så kan man stadig straffes

Til sagen med film online, Nemo : du er (kun) vikar, jeg havde nok valgt at lade institutionens faste stab tage stilling til spørgsmålet om det er lovligt eller ej, dog ville jeg nok havde lade et ord falde om det, især hvis de ikke er klar over det sker.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Er det lovligt?

Indlæg af Aaen »

Old, det ved jeg godt. men jeg prøvet at forslå nogle retningslinier, der ikke er helt i skoven. Det ville være pænt naivt at forestille sig at man kan forhindre unge i at se film og serie fra nettet. hvis man blokerer deres internet, så tager de bare en tablet med et simkort, eller en mobil.

Det her er ligesom at sige til dem at de ikke må drikke og røge. det kommer til at ske uanset hvad, spørgsmålet er om man vil være med og have en dialog med dem om det, eller der bare skal være totalt forbud.......
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Er det lovligt?

Indlæg af Oldgaard »

Aaen skrev:Old, det ved jeg godt. men jeg prøvet at forslå nogle retningslinier, der ikke er helt i skoven. Det ville være pænt naivt at forestille sig at man kan forhindre unge i at se film og serie fra nettet. hvis man blokerer deres internet, så tager de bare en tablet med et simkort, eller en mobil.
Fuldkommen rigtigt, men så er det dem selv personligt som står til ansvar og ikke institutionen som risikerer en bøde
At det nok er endnu bedre at fortælle ungerne/ de unge om risikoen og mulig straf, ville også være en mulighed.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Er det lovligt?

Indlæg af Aaen »

Dialog....... :great:

Besvar