Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Blaupunkt fjernsyn

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Blaupunkt fjernsyn

Indlæg af Tom_AT » 22 jan 2014 16:36

noller skrev: Panasonic plasma var noget hø i 09, en årsagerne var at blæseren både støjede og ikke kølede nok, købte mit i 10 helt uvidende omkring det, men var heldig for lige netop den årgang havde de strammet sig an.
Synes også led teknikken er kommet godt med, da ungerne har et 32" hver, som er samlet i Tjekkiet, men idag samler de skidtet, ja gæt engang Kina.
Sikke da noget vrøvl.
Panasonic har lavet både dyre og billige plasma TV længe efterhånden. Mit er ved at være 6 år gammelt, og leverer stadig en fin billedkvalitet sammenlignet med nye TV. Men generelt set har Panasonic plasma- TV været ganske rost længe efterhånden.


pendec

Blaupunkt fjernsyn

Indlæg af pendec » 22 jan 2014 18:04

Tom_AT skrev:
Sikke da noget vrøvl.
Panasonic har lavet både dyre og billige plasma TV længe efterhånden. Mit er ved at være 6 år gammelt, og leverer stadig en fin billedkvalitet sammenlignet med nye TV. Men generelt set har Panasonic plasma- TV været ganske rost længe efterhånden.
nu syntes jeg nu heller ikke der er noget vrøvl over den udtalelse og panasonic , med deres mindre gode skærme igennem de tidligere 10/20/30 serie modeller og fremad over de nyere serier de lavede. Fordi deres VT modeller altid satte rekorder på kvaliteten af billed, så havde panasonic desværre mange børnesygdomme som de billigere modeller led af i deres tidlige populære alder.

Der er stadig, op til idag, fundet skavanker ved en panasonic plasma simpelthen fordi brugeren ikke kender til ulovlige pauseskærme eller fuld kontraster som er farlige, og buzz lyde som nogen bare ikke kan leve med og skrotte den pga. det.

Fakta er verden er gået væk fra kvalitet og gode farver, og plasma dør ud inden for 1 års tid, når fabrikanterne følger panasonic og lukker/konverterer deres fabrik til OLED produktion, så er plasma dødt.

men fred være med det, LED vs plasma revolutionen dør med plasma som første mand som smider det hvide håndklæde i ringen, ingen/få vil have de skærme nu og de minster penge på at fortsætte produktionen. :twisted:

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Blaupunkt fjernsyn

Indlæg af noller » 22 jan 2014 18:12

Tom_AT skrev:
Sikke da noget vrøvl.
Panasonic har lavet både dyre og billige plasma TV længe efterhånden. Mit er ved at være 6 år gammelt, og leverer stadig en fin billedkvalitet sammenlignet med nye TV. Men generelt set har Panasonic plasma- TV været ganske rost længe efterhånden.
Ingen vrøvl herfra, har det fra fagmanden selv.
Købte mit ved hifiklubben Aalborg mest p.g.a den fine sorte farvegengivelse, ingen problemer her, men helt ærligt de første årgange var dæleme noget bavl, og så kan du ellers hoppe og danse lige tosset du orker.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Blaupunkt fjernsyn

Indlæg af Tom_AT » 22 jan 2014 18:17

noller skrev: Ingen vrøvl herfra, har det fra fagmanden selv.
Købte mit ved hifiklubben Aalborg mest p.g.a den fine sorte farvegengivelse, ingen problemer her, men helt ærligt de første årgange var dæleme noget bavl, og så kan du ellers hoppe og danse lige tosset du orker.
Så skal vi jo også noget længere tilbage end 2009.

Jeg godt medgive at der har været småproblemer med visse tidligere panasonic modeller. På mit er der 2 problemer, eller hvad man skal kalde det. De såkaldte "purple Snakes" i enkelt film. Har oplevet det i en Batman film og i en Harry Potter film. Ellers ikke. Og så at den summer lige rigeligt hvis skærmen er meget lys. Ellers er jeg rigtigt godt tilfreds på trods af alderen. Men det er jo stadig et TV der er nyere end de allerførste modeller der kom på markedet. Men sådan var det jo med mange mærker i de første generationer.

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Blaupunkt fjernsyn

Indlæg af noller » 22 jan 2014 18:26

Yes, du har ret, det er nok huskeren det er galt med icon_cheesygrin.gif
Al begyndelse er svær, men det lykkedes dem at opnå indtil flere priser da de fik styr på teknikken, men den er på lånt tid da det ikke er helt omkostningsfri at bruge plasmateknologi.
Hvad ski' jeg synes nu at oled gør det meget godt. :great:


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Blaupunkt fjernsyn

Indlæg af Lintz » 22 jan 2014 18:31

Uanset hvad mærke eller model I vælger så bliver indholdet af programmerne ikke bedre...... :lol:

Det bliver stadig genudsendelser..... :(
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Blaupunkt fjernsyn

Indlæg af pendec » 22 jan 2014 18:35

Lintz skrev:Det bliver stadig genudsendelser..... :(
Nahhhhj, Netflix har ingen re-runs :) du vælger selv om du vil sidde og se programmet igen og igen. så kan du ellers slukke og lytte til radio eller læse en god bog indtil Netflix igen smider nye programmer på. og det er billigere end DR licensen :)

S_L_Nielsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 nov 2011 12:31
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 120 + 80
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Dagligt forbrug: 8
Årligt forbrug: ??
Geografisk sted: Viborg

Blaupunkt fjernsyn

Indlæg af S_L_Nielsen » 22 jan 2014 18:53

Licensen kan du jo ikke slippe for alligevel... :(

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Blaupunkt fjernsyn

Indlæg af Tom_AT » 22 jan 2014 19:02

S_L_Nielsen skrev:Licensen kan du jo ikke slippe for alligevel... :(
Joo.. Med lidt ihærdige krumspring og fusk kan man vist godt :)

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Blaupunkt fjernsyn

Indlæg af Ulrik » 22 jan 2014 20:17

MvH Ulrik©


Besvar