Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

råd om fladskærm

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10376
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: råd om fladskærm

Indlæg af thy » 30 nov 2007 00:14

plasma er det kun dem der har problemer med burn in :shock:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Bøving

Re: råd om fladskærm

Indlæg af Bøving » 30 nov 2007 09:17

Ja, burn-in er generelt kun et problem ved Plasma-skærme...

Ang. glasplade foran skærmen: Jeg har et LCD panel uden glas foran og er superglad for dette, da der stort set ingen reflekser er i skærmen på grund af den "manglende" glasplade.
Har man som os valgt, at placere tv'et i en stue med masser af sidelys fra vinduerne, er LCD'en ideel da man ikke behøver mørkelægge stuen for at undgå reflekser i skærmen...
Men ret skal være ret, Plasma-skærme leverer stadig mere naturtro farver og billeder til prisen en LCD, så der er for og imod. Sagt på en anden måde: - nogle er til blondiner, selv foretrækker jeg brunetter icon_cheesygrin.gif

PS: ang. indbyggede tunere. Ja, det er da selvfølgeligt rart, at alt er bygget ind i tv'et og man derved slipper for at have en masse "blinkende kasser" stående, men sker der ændringer i sendestandarder eller tunerdelen "står af", ja, så står man med et tv der i bedste fald kan repareres (skal så lige undvære det et par uger) og i værste fald er forældet :(
Har man derimod en tuner til 3-500 kr. lister man bare ned i Bilka og køber en ny inden konen kan nå at sige: "jeg sagde jo nok du skulle have ventet med at købe den til teknologien var på plads..."

Besvar