Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af DBS » 03 jan 2014 16:46

Nu skal man bare huske, at melder man sig ud af EU, pga at man ikke kan lide EU fribevæglighed, så gælder den jo selvfølgelig begge veje, og så kan dansker jo heller ikke bare lige tage til et andet EU land og arbejde.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af Lintz » 03 jan 2014 16:56

DBS skrev:Nu skal man bare huske, at melder man sig ud af EU, pga at man ikke kan lide EU fribevæglighed, så gælder den jo selvfølgelig begge veje, og så kan dansker jo heller ikke bare lige tage til et andet EU land og arbejde.
Det må man jo så prøve at leve med :wink:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af nemocharley » 03 jan 2014 17:08

jamen DBS du har da ret i at det får konsekvenser at forlade EU, det har også konsekvenser at blive. Jeg er af den overbevisning at demokratiet har lidt nederlag i EU, og via en mildest talt invaderende politik fra EU, så har vi tabt så meget autonomi, at demokratiet herhjemme også har det virkelig dårligt. Der er andre faktorer, men nu taler vi lige om EU.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5471
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af triumph » 03 jan 2014 18:45

Lintz skrev:
Prøv at Google "Duisburg Roma" under billeder.
Der er selvfølgelig ingen garanti for at de er ægte - Meeeen.
Det sku man sku godt nok ikke tro......
Nu har tyskland selvfølgelig allerede en meget fattig underklasse.
Og hvis der kommere en underklasse. Under underklassen, så er det selvføgeligt slemt.
Jeg er chokkeret..... :shock:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af Lintz » 03 jan 2014 18:54

triumph skrev:
Det sku man sku godt nok ikke tro......
Nu har tyskland selvfølgelig allerede en meget fattig underklasse.
Og hvis der kommere en underklasse. Under underklassen, så er det selvføgeligt slemt.
Jeg er chokkeret..... :shock:
Fandt adresserne ved at lede lidt og har også været en tur på "street wiev" men de billeder er åbenbart for gamle. pænt og nydeligt der hvor jeg så.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af energi-kriger » 03 jan 2014 19:14

Nu får jeg sgu nok tæsk men man kan sige magt og meget om EUs og dens mangler. Men personligt er jeg af den overbevisning at EU absolut er noget af det bedste der er hændt for befolkningerne i Europa. Faktisk tør jeg næsten ikke tænke tanken til ende, hvis EU eller forløberne for EU aldrig var blevet en realitet. Mange glemmer årsagen til hvorfor det har vist sig nødvendigt at havde et stærkt samarbeje og sammenhold i Europa. Det giver mig og dig en tryghed som ingen generationer før os nogensinde har nydt.
Nuvel der er et par lande eller tre som har fravalgt EU, men det koster. Er vi i Danmark parat til at betale denne pris? Det tror og håber jeg ikke!

Note.
Tænk om Danmark ved en evt. udmeldelse af EU skulle huskes som dette første søm til ligkisten, EUs/Europas endeligt. Andre lande kunne jo finde på at følge trop med risiko for et ragnarok, hvor 2. verdens krig til sammenligning blot vil være en lynkiniser.
Vel at mærke blev Rom ikke bygget på en dag og EU er kun i sin vorden og ting tager altså tid. Men jeg mener vi alle skylder (også for vores børns skyld) Robert Schuman og Jean Monnet en kæmpe tak for deres fremsynethed og store vision, hvor nøgleordet er fred.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af MichaelK » 03 jan 2014 19:20

DBS skrev:Nu skal man bare huske, at melder man sig ud af EU, pga at man ikke kan lide EU fribevæglighed, så gælder den jo selvfølgelig begge veje, og så kan dansker jo heller ikke bare lige tage til et andet EU land og arbejde.
Også skal man også huske, at veluddannet arbejdskraft altid er velkommen, når der er
brug for det. Derfor vil det sjældent være et problem for helt alm. mennesker, at søge
arbejde i andre lande.

Det sociale snyltere, tyve, røvere, tiggere, og andre subsistensløse, vi vil have sorteret fra :twisted:

Men andre ord, vi vil selv bestemme hvem vi lukker ind. Du lader vel heller ikke ukendte
mennesker gå ind i dit hus, efter deres forgodtbefindende, ud at Du vil vide hvem, og
hvorfor? -Det er nøjagtigt det samme her, bare i større målestok :shock:


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5471
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af triumph » 03 jan 2014 19:40

Lintz skrev:
Fandt adresserne ved at lede lidt og har også været en tur på "street wiev" men de billeder er åbenbart for gamle. pænt og nydeligt der hvor jeg så.
Nu er det jo nok heller ikke de pæneste billeder de har vagt at ligge op når man googler "roma duisenberg"

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af Brandsen » 03 jan 2014 19:49

Halløj i forum,

Jeg er ret målløs over denne diskussion, hvorfor melder I jer ikke bare ind i foreningen
'Danmark til Ejderen' 8) Vi kan altid bruge nogle flere medlemmer.

PS: Det kan vi også i foreningen 'Giraffens fornægtelse', som er for alle os der ikke tror på giraffer,
ligesom der er nogen der ikke tror på julemanden, eller ikke tror det er storken der kommer med
de små børn, så tror vi altså ikke på at der findes et så åndsvagt dyr som en giraf. Basta !

PPS: For enkelte her på forum, skulle man tro, at storken der bragte Jer her til landet,
var fløjet ved siden af en papagøje over Afrika, gentager argumenterne i én uendelighed.... 8)

Dixi, Baxi !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5471
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Så god en forretning er østeuropæere for Danmark

Indlæg af triumph » 03 jan 2014 19:51

energi-kriger skrev:Nu får jeg sgu nok tæsk men man kan sige magt og meget om EUs og dens mangler. Men personligt er jeg af den overbevisning at EU absolut er noget af det bedste der er hændt for befolkningerne i Europa. Faktisk tør jeg næsten ikke tænke tanken til ende, hvis EU eller forløberne for EU aldrig var blevet en realitet. Mange glemmer årsagen til hvorfor det har vist sig nødvendigt at havde et stærkt samarbeje og sammenhold i Europa. Det giver mig og dig en tryghed som ingen generationer før os nogensinde har nydt.
Nuvel der er et par lande eller tre som har fravalgt EU, men det koster. Er vi i Danmark parat til at betale denne pris? Det tror og håber jeg ikke!

Note.
Tænk om Danmark ved en evt. udmeldelse af EU skulle huskes som dette første søm til ligkisten, EUs/Europas endeligt. Andre lande kunne jo finde på at følge trop med risiko for et ragnarok, hvor 2. verdens krig til sammenligning blot vil være en lynkiniser.
Vel at mærke blev Rom ikke bygget på en dag og EU er kun i sin vorden og ting tager altså tid. Men jeg mener vi alle skylder (også for vores børns skyld) Robert Schuman og Jean Monnet en kæmpe tak for deres fremsynethed og store vision, hvor nøgleordet er fred.
Jeg har intet imod samarbejde, og sammenhold i EU.
Jeg har bare noget imod den totale mangel på demokrati, der forhinder borger i at ændre retningen. Nogen ting bevæger sig i.
Ligeså snart der kommer et EU direktiv. Så acceptere folk dette, ligegyldigt hvor tåbeligt det er.
Hvis der havde været tale om danske love. Så havde folk straks stillet sig op på en ølkasse, og forklaret om tåbelighederne.
Snart havde det været i medierne, og loven var blevet ændret.
Men så snart det handler om EU. Så opgiver alle på forhånd.
Og man kan ikke engang stemme på de folk man syntes er mest fornuftige. For man kan ikke engang få at vide hvad de stemmer i EU


Besvar