Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jubii det er dælme flot.....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Lintz » 17 jan 2014 13:28

Landlyst skrev:Jamen hov.... Vi er jo altså en hel del som har den form for kloakering som hedder "Lovlig, men ikke godkendt" Og jeg ved da godt at det ikke virker (måske) ligeså godt som et godkendt anlæg... Men da vi købte vores hus var der ingen planer som skulle ændre ved lovligheden af vores kloak.... Hvis så der om 5 år bliver indført et eu direktiv som siger at vi nu skal have enten offentlig kloak eller et minirensningsanlæg.... Det går jeg altså IKKE og sparer op til nu.... BASTA! Fordi hvis og hvis min røv var spids.....

Det svare lidt til at du som bilkøber får af vide når du har haft bilen i 3 år at du for resten lige skal spytte 50K i et superpartikkelfilter inden for 3 mdr, ellers får du dagbøder.... Hvad gør du??

Alting med måde...

Så her burde kommunen have sagt, vi laver det og så trækker vi et eller andet beløb i x antal år....
Kunne nye velfungerende og lovlige kloakker ikke med lidt god vilje kaldes "rottebekæmpelse" 8)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Oldgaard » 17 jan 2014 13:58

Landlyst skrev:Jamen hov.... Vi er jo altså en hel del som har den form for kloakering som hedder "Lovlig, men ikke godkendt" Og jeg ved da godt at det ikke virker (måske) ligeså godt som et godkendt anlæg... Men da vi købte vores hus var der ingen planer som skulle ændre ved lovligheden af vores kloak.... Hvis så der om 5 år bliver indført et eu direktiv som siger at vi nu skal have enten offentlig kloak eller et minirensningsanlæg.... Det går jeg altså IKKE og sparer op til nu.... BASTA! Fordi hvis og hvis min røv var spids.....

Det svare lidt til at du som bilkøber får af vide når du har haft bilen i 3 år at du for resten lige skal spytte 50K i et superpartikkelfilter inden for 3 mdr, ellers får du dagbøder.... Hvad gør du??

Alting med måde...

Så her burde kommunen have sagt, vi laver det og så trækker vi et eller andet beløb i x antal år....
Hvis det er lovligt, så kan det også godkendes ;)
Der hvor filmen efter min mening knækker helt for kommunerne, er der er mange steder som har (lovlige) tanke, men mangler papirer på dem = så vil kommunen ikke godkende anlæget :evil:
At de skrankepaver som så sidder og skal godkende, ikke er deres opgave voksen er en anden snak ;)

Tja dit eksempel med bilen har jeg jo faktisk ;) købte en disel bil og senere fik jeg en ekstra årlig afgift grundet der ikke er partikelfilter på den :shock: den afgift kan jeg jo ikke lade værd med at betale, så risikerer jeg jo at pladerne bliver klippet/hentet ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Flammen » 17 jan 2014 15:42

Oldgaard skrev:[Tja dit eksempel med bilen har jeg jo faktisk ;) købte en disel bil og senere fik jeg en ekstra årlig afgift grundet der ikke er partikelfilter på den :shock: den afgift kan jeg jo ikke lade værd med at betale, så risikerer jeg jo at pladerne bliver klippet/hentet ;)
nope, her er der også ændret retningslinier, ala kloaken. politiet bruger ikke længere ressourcer på at hente nr plader, du får blot bøder pr påbegyndt mdr. til forholdet er bragt iorden

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Landlyst » 17 jan 2014 20:11

Oldgaard skrev:
Hvis det er lovligt, så kan det også godkendes ;)
Nej ikke når det handler om kloak..... Der findes nemlig godkendte anlæg, det vil sige trixtanke med godkendelser og forskellige former for nedsivning/afledning, samletanke og minirenseanlæg... Men der er også et begreb som hedder "lovligt men ikke godkendt" Det dækker over anlæg med gameldags septiktanke med en eller to kamre... og en eller anden form for nedsivning/afledning... I mit tilfælde er det en septiktank bestående af en 1250mm brøndring på en meter med bund og T stykker... Og så en 3 til 4 meter dyb sivebrønd.....
Det er fuldt lovligt men kan ikke godkendes da der jo ingen prøver er lavet på sådan et anlæg... Så det kan jo ikke dokumenteres hvad det kan samle af slam, kvælstof og så vidre...
Men hvis kommunen kommer og siger jeg skal lave det om, så SKAL et påbud følges af et tilbud... :great:

LarsWillumLarsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 dec 2014 11:01

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af LarsWillumLarsen » 12 dec 2014 11:06

Autoriseret Kloakmester, etablering af dræn, kloak, nedsivningsanlæg m.v. xxx
Senest rettet af Ulrik 12 dec 2014 12:55, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: spamlink fjernet


pendec

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af pendec » 12 dec 2014 11:33

Landlyst skrev:I mit tilfælde er det en septiktank bestående af en 1250mm brøndring på en meter med bund og T stykker...
Kan du uddybe denne? T stykker? "en meter"? "bund"? Jeg forstår altså ikke meget her, går ud fra brøndring er åbning i toppen og diameteren her?
Min septik er dog ikke kun 1 meter dyb, men nok 2 meter, der er sgu langt ned der og der er bund i vel nok ;)
Har overvejet at tage sikkerheds snor på når man kikker i den, for tænk hvis man falder ned, der er før andre som er død ved at falde i de septik/trixtanke.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Hjemme teori » 12 dec 2014 14:01

Vores klaok var lavet for 25-20 år siden og jeg flyttede ind for 15 år siden. For at det kunne laves lovligt dengang skulle sort og gråt spildevande sepereres.

Nu har jeg lige efterlevet nyt påbud. Saml sort og gråt spildevand og rens det til klasse SOP.
Pris 142000,-
Ville have haft minirensningsanlæg, men så fik de lige sagt ud mellem sidebene oppe på kommune. At for resten, selvom jeg regnede med en afskrivning på 30-50år, kunne de give mig et nyt påbud efter 10år, uanset om jeg havde afskrevet det eller ej. Undersøgte det og fik at vide at der faktisk ligger en landsretsdom hvor en havde fået et nyt påbud om tilslutning til kloak, 3 måneder efter at have fået ibrugtagsningstilladelse på et minirensningsanlæg (det havde kostet 135000).
Mvh. Sophus

Carslen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 19 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Carslen » 12 dec 2014 14:42

Øh hva har du fået lavet siden det kostede så meget?
Har selv lige fået lavet ny trixtank. Alt udvendig kloak skiftet på begge sider af huset. Etablering af nedsivningsanlæg samt etablering af ca 20m rør og samlebeønd til regnvand. Pris 73 af de lange. Og så er der 30 af dem der ryger ind som håndværkerfradrag...
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Hjemme teori » 12 dec 2014 15:04

bundfælningstank og tryk-nedsivningsanlæg 10PE, 90m sivslange
Samling af sort og gråt spildevand på den ene side af huset
Samling af sort og gråt spildevand på den anden side af huset, herunder ny pumpebrønd.

Og faktisk kom der en El regning oveni.
Mvh. Sophus

Carslen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 19 gange

Jubii det er dælme flot.....

Indlæg af Carslen » 12 dec 2014 15:10

Hmm noget af en prisforskel. Mit nedsivningsanlæg var også med tryk dog kun 3*15m i filtergrus
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html


Besvar