Side 3 af 4

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

: 23 dec 2013 08:29
af Aerobatic

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

: 23 dec 2013 08:34
af Smut 25
Landlyst skrev:
Hmm som jeg siger hellere en stjerne i ruden end en i snuden..... :great: Basta..... icon_cheesygrin.gif
Misundelse er en grim ting :wink: når man køber sin første Mercedes uanset alder på bilen så skal man være
forberedt på janteloven for den kommer man godt nok til og mærke.....

Vi købte vores første Mercedes i 2005 en 190 fra 1984 og skiftede den ud i 2007 til en 250Td (stc) fra 1988 og den har vi den dag i dag kører bare altid pisse dyr i vægtafgift men kører altid og den har da kun kørt 635000 km.
Den bliver i familien i mange år frem.

Må sige at jeg indtil for nydelig ikke var vilde med deres lastbiler men skæbnen ville at jeg skiftede job for
godt 1 mdr siden og fik en actros 2548 med automat gear som nu har kørt 35000 km dam det har de altså lært den
kører kanon og ja jeg har kørt både volvo scania Man iveco og renault skulle jeg vælge selv valgte jeg en Man men Mercedesen kører næsten lige så godt
Det var min mening God jul til jer allesammen

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

: 23 dec 2013 08:43
af Landlyst
Aerobatic skrev:Apropos Mercedes og Jaguar: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 180703.ece
Øh hvis nu du læste hvad jeg startede denne tråd med.... :shock:

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

: 23 dec 2013 08:49
af Landlyst
Smut 25 skrev:
Misundelse er en grim ting :wink: når man køber sin første Mercedes uanset alder på bilen så skal man være
forberedt på janteloven for den kommer man godt nok til og mærke.....

Vi købte vores første Mercedes i 2005 en 190 fra 1984 og skiftede den ud i 2007 til en 250Td (stc) fra 1988 og den har vi den dag i dag kører bare altid pisse dyr i vægtafgift men kører altid og den har da kun kørt 635000 km.
Den bliver i familien i mange år frem.

Må sige at jeg indtil for nydelig ikke var vilde med deres lastbiler men skæbnen ville at jeg skiftede job for
godt 1 mdr siden og fik en actros 2548 med automat gear som nu har kørt 35000 km dam det har de altså lært den
kører kanon og ja jeg har kørt både volvo scania Man iveco og renault skulle jeg vælge selv valgte jeg en Man men Mercedesen kører næsten lige så godt
Det var min mening God jul til jer allesammen
Er ikke spor misundelig på dem med stjerner i snuden.... 8)

Hmm har du prøvet I-Shift 2 så? For I-shift 1 køre godt men 2'eren det er sukkertøj :great: MAN :shock: Hmm ja nu kommer det jo også an på kørslen men jeg ville være ked af andet en Volvo eller Scania FH eller G/R.... Ikke de lave.... Men nu er det jo heller ikke just termialkørsle jeg køre... icon_cheesygrin.gif

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

: 23 dec 2013 08:57
af Aerobatic
Landlyst skrev:
Øh hvis nu du læste hvad jeg startede denne tråd med.... :shock:
Haha...nogen gange går det for hurtigt :roll:

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

: 23 dec 2013 09:13
af Bigfoot
hmm.... synes løbet er kørt for længe siden, for Mercedes. De må virkelig have slået hovedet, når man ser på hvor lidt plads de har i dag, i en E-klasse. Kører selv Superb fra skoda, og kommer man så over i en E-klasse, som koster mere end det dobbelte af en superb, så føler man at man har klemt sig ind i en sideskadet polo. Så lidt plads er der i merceren.

Jaguar? er det ikke bare endnu en kat på vejen???

Ang lastbiler, så ville jeg til enhver tid vælge en MAN (man er vel mærket af sin læretid), Volvo kan også bruges, især med i-shift ja. Mercedes lastbiler??? sætter mig aldrig ind i sådan en igen.... ALDRIG!!!!

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

: 23 dec 2013 09:41
af Smut 25
Bigfoot skrev:
Ang lastbiler, så ville jeg til enhver tid vælge en MAN (man er vel mærket af sin læretid), Volvo kan også bruges, især med i-shift ja. Mercedes lastbiler??? sætter mig aldrig ind i sådan en igen.... ALDRIG!!!!
Her var vi 100 % enige indtil for 1 md siden men må bide det i mig igen de har godt nok oppet sig kører altså kanon
i dag
jeg kører en twinsteer hvilket jeg altid har syntes ikke kunne dreje men det kan de så i dag er noget imponeret
over hvor godt de drejer i forhold til en twinnsteer for 10 år siden
jeg kører frugt og grønt distribution jylland fyn og der er ikke lige god plads alle steder...

MAN.... ja deres luftafjedring samt kørestilling den er bare i en klasse for sig selv fuldstændig suveræn syntes jeg...
har kørt i forvogn hænger med foder til landbruget i 4½ år i sådan en.

har kun kørt FH med alm gearstang... hvilket også er en lækker bil

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

: 23 dec 2013 09:45
af Oldgaard
Aerobatic skrev:Apropos Mercedes og Jaguar: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 180703.ece
det kan næsten altid betale sig at læse 1, indlæg i en tråd :wink: :wink:

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

: 23 dec 2013 11:04
af Landlyst
Smut 25 skrev:
Her var vi 100 % enige indtil for 1 md siden men må bide det i mig igen de har godt nok oppet sig kører altså kanon
i dag
jeg kører en twinsteer hvilket jeg altid har syntes ikke kunne dreje men det kan de så i dag er noget imponeret
over hvor godt de drejer i forhold til en twinnsteer for 10 år siden
jeg kører frugt og grønt distribution jylland fyn og der er ikke lige god plads alle steder...

MAN.... ja deres luftafjedring samt kørestilling den er bare i en klasse for sig selv fuldstændig suveræn syntes jeg...
har kørt i forvogn hænger med foder til landbruget i 4½ år i sådan en.

har kun kørt FH med alm gearstang... hvilket også er en lækker bil
Altså det der med at dreje er noget som der er udviklet helt vildt... En Volvo tripelboggi er nede på en dreje DIAMETER på 14meter..... Altså med tre drejbare... Det er altså kæmpe fremskridt fra de gængse 4 akslede med tre drejbare men to foraksler.... Og det de lære der overføre de jo til de andre opbygninger....

Hmm MAN jo har skam også være MAN fan, men det er jeg ikke mere... Og synes da ikke der er noget specielt over deres affjerdring i forhold til de andre....

Men nu er det kørsel jeg køre nok også noget af det hårdeste ved en opbygning, da det jo ikke er bygget som entreprenør, men det skal kunne holde til at køre næsten lige samme steder og for resten så også lige læsse den ene side op i 4 meter med tømmer og den anden med isolering... Det er altså hård kost for en bil...

Der er himmel til forskel fra en rørepind som går godt og så over til I-Shift.... Det er sgu en drøm.... Der er kun et punkt hvor jeg er træt af en automatgearkasse og det har så intet med gearkassen at gøre eller skifteautomatikken... Men prøv lige at bakke op af bakke, i noget glat/løst og så skal snært rund om noget... så mangler man altså et tilpas lavt baggear eller en kobling at file på.... Men det er hvis ikke noget der har med mærket at gøre... icon_cheesygrin.gif

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

: 23 dec 2013 11:25
af Bigfoot
Landlyst.... lær din bil at kende. icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Den har altså et hak i bak, som hedder manøvre.... prøv at skifte manuelt ned eller op, når den står i bak, så kan du få et lavere bakgear, og vist endda et som hedder manøvre, som er lidt som at file på koblingen.