Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kedel temp føler montering

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Peter simonsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 sep 2007 19:49
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

kedel temp føler montering

Indlæg af Peter simonsen » 14 nov 2007 15:54

Ja det skulle måske være en "selvfølgelighed", og derfor måske et "underligt" spørgsmål MEN! Jeg søger lidt oplysninger på hvor og hvordan jeres kedel temp føler er monteret? Jeg spørger da jeg i mit fyr har fundet ud af at temp føleren bare ligger løs..dvs at ved drift af fyret og de små "rystelser" det giver..ja så er der jo mulighed for at føleren flytter sig! dette er mere end ret irreterende da der på denne måde ikke kan regnes med hvilken temp der reelt er i kedlen..derfor kører fyret til tider meget længe for at opretholde en varme den måler ikke er der..men rent faktisk godt kan være der..føleren har bare flyttet sig og måler derfor ikke rigtigt :( ..

KH

Peter


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10377
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: kedel temp føler montering

Indlæg af thy » 14 nov 2007 17:15

det lyder KREATIVT...

har du billeder af den specielle montering
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Peter simonsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 sep 2007 19:49
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Re: kedel temp føler montering

Indlæg af Peter simonsen » 14 nov 2007 19:45

thy skrev:det lyder KREATIVT...

har du billeder af den specielle montering
Hej Thy,

Nej desværre ikke lige nu. Har lige mistet mit digital cam, men køber et ny en af dagene, så vil jeg da lige invie det nye cam med at tage lidt billeder ;-).

Som jeg lige kan se det, så ligner det et lille rør som føleren ligger i (som må være monteret på kedlen?) Dette er svært at se da der ikke er meget plads.. Dette rør finder man ved at afmontere frontkassen på selve styringskassen på fyret. Der inde bagved en masse ledninger mm..befinder dette lille "rør" sig så...det som også undre mig nu hvor jeg har fundet vej der ind er, at selve ledningen som er monteret på føleren er dæælme alt for lang..enten fås de som standart kun med så lang en ledning? eller skal føleren måske i virkeligheden ha været monteret et helt andet sted end hvor den ligger nu?..hvis dette ikke er tilfældet må jeg godt nok sige at det er en noget underlig monterings form? *S*

Kh

Peter

Peter simonsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 sep 2007 19:49
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Re: kedel temp føler montering

Indlæg af Peter simonsen » 21 nov 2007 20:35

Hej thy und alles!!!

jeg har stadigt ikke fået købt et nyt digicam desværre (måske jeg når det imorgen ;-). Men er der indtil da nogen, som evt kunne fortælle/beskrive mig hvor og hvordan jeres kedel temperatur føler er monteret? Hvilken typer føler er "den bedste" Min er en lille ca 4cm aflang rund model..typen har jeg set før brugt i vores solfanger anlæg lidt i stil med denne her

http://www.pavitronic.dk/Trade.htm#pt1

Det er ikke den viste, men bare for, at give et "billed" af hvordan den ca ser ud.

Burde den ikke ha´været fast monteret på kedelen med et eller andet? ja ved ik´hvad der kan bruges til dette formål? Da det som forholder sig som tidligere beskrevet slet ikke er til, at stole på hvad den måler..dette koster jo en hel del piller i forbrug

KH

Peter

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10377
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: kedel temp føler montering

Indlæg af thy » 22 nov 2007 13:00

Peter simonsen skrev:Hej thy und alles!!!

jeg har stadigt ikke fået købt et nyt digicam desværre (måske jeg når det imorgen ;-). Men er der indtil da nogen, som evt kunne fortælle/beskrive mig hvor og hvordan jeres kedel temperatur føler er monteret? Hvilken typer føler er "den bedste" Min er en lille ca 4cm aflang rund model..typen har jeg set før brugt i vores solfanger anlæg lidt i stil med denne her

http://www.pavitronic.dk/Trade.htm#pt1

Det er ikke den viste, men bare for, at give et "billed" af hvordan den ca ser ud.

Burde den ikke ha´været fast monteret på kedelen med et eller andet? ja ved ik´hvad der kan bruges til dette formål? Da det som forholder sig som tidligere beskrevet slet ikke er til, at stole på hvad den måler..dette koster jo en hel del piller i forbrug

KH

Peter
har fået at vide at kobberfedt skulle være godt
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar