afgift plagede danmark

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

afgift plagede danmark

Indlæg af snubbi »

hej
da jeg kom hjem i dag lå der en regning fra søfart styrelsen at betale 800.-kr bare for at min fiske båd er i fartøjsregistreret :evil:
det har været gratis ind til nu .
fiskerarbejds miljø afgift stiger også år for år
der er færre fisk ,flere regler.
jeg kaster sku snart håndklædet i ringen

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

afgift plagede danmark

Indlæg af lille_smed »

det er der vel ikke noget forkert i .. du har da selv valgt at have den båd.. så må du da selv betale .. ser da ingen grund til at det er os andre som skal betale det for dig.. så havde vi jo nok selv valgt at købe sådan en
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

afgift plagede danmark

Indlæg af Hjemme teori »

lille_smed skrev:det er der vel ikke noget forkert i .. du har da selv valgt at have den båd.. så må du da selv betale .. ser da ingen grund til at det er os andre som skal betale det for dig.. så havde vi jo nok selv valgt at købe sådan en
Så mangler vi bare at fastslå hvem der ønsker den står i fartøjsregistret. Da jeg tror Snubbi er bedøvende må det jo være os andre (samfundet). Hvorfor skal snubbi betale for at vi andre synes hans båd skal være i et register.

Min harme kommer af at jeg ser det samme rigtig mange andre steder. Samfundet har krav om en masse registrering og kontrol, men da man fattes penge og det er "meget forbudt" at hæve skatten, laver vi en masse afgifter som er dyre at administrere og rammer den enkelte uforholdsmæssigt hårdt.
Mvh. Sophus
pendec

afgift plagede danmark

Indlæg af pendec »

Hjemme teori skrev:Hvorfor skal snubbi betale for at vi andre synes hans båd skal være i et register.
tror du ikke spørgsmålet stilles bedre sådanne: Hvorfor skal vi andre betale for at snubbi skal have båd og kræver det skal være i et register.

Årsagen til en register database er jo præcis,
når hans båd nu kan volde skade, blive savnet, blive brugt ulovligt, ejerskab og nok også en masse andre valide grunde, præcis som vi skal betale afgift for vores biler på vejene, hvorfor skal fodgængere betale for bilejeres forbrug? og sådan fortsætter spørgsmålene, hvorfor skal vi betale for velfærd og vores ældre som ikke kan klare sig selv, hvorfor skal syge have hjælp og ikke selv betale? den uendelige demokratiske beslutning om hvornår vi kan og skal betale for andre og hvornår du selv må punge ud.

Hvorfor skal jeg betale afgift for mine træpiller op til 2020??? det er da eget valg jeg tager når jeg køber træpiller, så skal staten da ikke nasse sig på?? nå?
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

afgift plagede danmark

Indlæg af Hjemme teori »

Til Pendec

Hvis du tror jeg mener vi ikke skal betale tager du fejl, og det ligger jeg lidt i dit svar.

Det jeg siger er at skattestoppet har afstedkommet en masse afgifter som er uforholdsmæssigt dyre at administrere. Det er jo for flere afgifter påpeget at indtægten ved afgiften ikke står mål, med hvad administrationen af samme kommer til at koste. Senest med brændeafgiften.

Og med dine argumenter for fartøjsregistret skal vi jo have alle de små sejlbåde og joller med også. Så kan vi også få nogle flere som "giver noget til os alle sammen", ligesom licensen :great:
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

afgift plagede danmark

Indlæg af Lintz »

Hjemme teori skrev:Til Pendec

Hvis du tror jeg mener vi ikke skal betale tager du fejl, og det ligger jeg lidt i dit svar.

Det jeg siger er at skattestoppet har afstedkommet en masse afgifter som er uforholdsmæssigt dyre at administrere. Det er jo for flere afgifter påpeget at indtægten ved afgiften ikke står mål, med hvad administrationen af samme kommer til at koste. Senest med brændeafgiften.

Og med dine argumenter for fartøjsregistret skal vi jo have alle de små sejlbåde og joller med også. Så kan vi også få nogle flere som "giver noget til os alle sammen", ligesom licensen :great:
Hvis du virkelig mener at vi skal joller samt små sejlbåde med, hvorfor så ikke vindsurfer-brædder og vandski....

Men skal det virkelig batte, hva så med at pålægge en registeringsafgift på DAMESKO...... icon_cheesygrin.gif

P.s. Er faktisk overrasket over at Snubbi og hans lige IKKE har betalt en fartøjsregistering til søfartstyrelsen førhen.
At noget skulle være gratis ved staten lyder helt hen i vejret........
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

afgift plagede danmark

Indlæg af Hjemme teori »

Med en pris på 800,- om året er det enten et erhvervsfisker fartøj eller fordi der er brug for en panthaver deklaration.
Hvis det er det sidste, kunne vi da skynde os også at ligge denne afgift på bilbogen og tingbogen, de vil sku'da for alvor batte noget og giver nogle kroner i kassen. som du selv skriver "At noget skulle være gratis ved staten lyder helt hen i vejret........"
Mvh. Sophus

Besvar