Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vandbehandlingsanlæg til af fjerne Kalk ???

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Tror du på at disse anlæg virker ?

Ja
6
40%
Nej
6
40%
Ved ikke
3
20%
 
Afgivne stemmer: 15

Brugeravatar
RasmusP
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 09 jan 2007 09:10
Mit fyr: Benekov vl 25
Areal: 150
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Bukkerup, Sjælland

Vandbehandlingsanlæg til af fjerne Kalk ???

Indlæg af RasmusP » 12 nov 2007 09:05

Nu har jeg gennem længere tid set på annoncerne i de forskellige gratis boligblade, om forskellige vandbehandlingsanlæg der lover at kunne fjerne mine kalkproblemer. I disse annoncer reklamere de for at man kan forlænge levetiden af vandvarmeren m.v. og også slippe for at skulle fjerne kalk fra vaske, brusekabine m.v., men er dette for godt til at være sandt ?

Jeg har googlet problemet lidt og har fundet dette uddrag af en rapport fra Teknologisk Institut http://www.aqua-unique.dk/Files/Billede ... stitut.pdf (men bemærk lige at den ligger på en hjemmeside der er ejet af et firma der sælger disse produkter)

Så nu kommer spørgsmålet – er der nogen af jer der har erfaringer med et sådan anlæg ? Eller eventuelt en ide om hvorvidt det kan virke ?
Rasmus

Flexsnegl - Kridtdossere - Trækstabilisator

"Livet er som et varmt karbad - Jo længere man bliver i det, des mere rynket bliver man!" Garfield


Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Re: Vandbehandlingsanlæg til af fjerne Kalk ???

Indlæg af ktm » 12 nov 2007 17:23

For mange år siden havde jeg sådan et proff. anlæg med saltpastiller og aut. skylninger o.m.a., men jeg kunne overhovedet ikke se nogen god virkning af det. Jeg havde en masse biks med at holde det vedlige og til sidst smed jeg det ud, da jeg tilmed erfarede at det var ulovligt at have i et privat hjem.
Jeg skal ikke eksperimentere mere med det.
mvh
ktm

PeterBH
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 21 aug 2007 20:04
Areal: 135
Brændsel: Olie
Dagligt forbrug: 10-12 l
Geografisk sted: Nordfalster

Re: Vandbehandlingsanlæg til af fjerne Kalk ???

Indlæg af PeterBH » 12 nov 2007 20:19

Jeg selv har prøvet sådan en "kalkmagnet" som man blot monterede på vandrøret ind i huset.
http://www.activ-antikalk.dk/index_dansk.html

Jeg var MEGET skeptisk (LÆS: Troede ikke på at det gjorde en forskel) Men den blev monteret, da et kært familimedlem havde købt den og insisterede.

Det er med stor sorg, at jeg må meddele at jeg rent faktisk så en forskel :oops: Ikke at der ikke var kalk i vandet, men den skulle på en eller anden måde spalte kalkens partikler så de ikke sad så godt fast på f.eks. fliserne i badeværelset, armaturer m.v., og det gjorde den altså lige som der var lovet.

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Re: Vandbehandlingsanlæg til af fjerne Kalk ???

Indlæg af Rene`larsen » 13 nov 2007 19:45

hej det nemmeste er at købe en kalkspalter hos metro therm.Er man ikke tilfreds med den enden for et år får man pengene tilbage.

MVH RL
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer


Besvar