Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forsyningssikkerhedsafgift

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Forsyningssikkerhedsafgift

Indlæg af From » 02 dec 2013 00:13

Landlyst skrev:Så det står hen i det uvisse om der er nogen som gennemføre det?
Ja, men politikene har jo budgetteret med indtægten, så pengene skal jo findes et eller andet sted - men det er jo lidt en skod sag når man genere en masse borgere som kommer til at betale Forsyningssikkerhedsafgift af halm til hestene, og materialerne til raftehegnet.

Problemet er at pga en eller anden EU forordning, så må DK ikke lægge afgift på flis til fjernvarmeværker hvis man ikke også lægger afgift på alt anden biobrændsel - man må ikke skævvride markedet.

Hvis loven bliver vedtaget, så forudser jeg at det bliver et bureaukratisk helvede at opkræve, kontrollere og håndhæve ....


nemocharley

Forsyningssikkerhedsafgift

Indlæg af nemocharley » 02 dec 2013 00:18

ja det tror jeg også - og bureaukratiet æder måske indtægten op.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Forsyningssikkerhedsafgift

Indlæg af Landlyst » 02 dec 2013 04:39

Jamen hvad er det så for en afgift som fjernvarmeværkerne nu har været ude og hyle over? Er den kun på fjernvarme eller hvad?

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Forsyningssikkerhedsafgift

Indlæg af From » 02 dec 2013 10:13

Landlyst skrev:Jamen hvad er det så for en afgift som fjernvarmeværkerne nu har været ude og hyle over? Er den kun på fjernvarme eller hvad?
Det er den afgift der også rammer træpiller. Jeg kender ikke reglerne for varmeværker, men jeg gætter på at de skal varsle prisstigninger med et vist varsel, så nu er de nødt til at regne med at afgiften kommer.

Der sidder sikkert også nogle bag ligusterhækken, som har synes at afgift på pejsebrænde har været en fantastisk ide - indtil at de nu er ved at opdage at deres fjernvarmeregning også stiger :-)

nemocharley

Forsyningssikkerhedsafgift

Indlæg af nemocharley » 02 dec 2013 10:15

det rammer os alle - eller næsten alle....


Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Forsyningssikkerhedsafgift

Indlæg af elpres » 02 dec 2013 17:28

Hvis den bliver vedtaget, så tror jeg der kommer til at være mange der brænder alt muligt lort af... Min far blandt andet.. :| ufatteligt at man ikke kan finde på et bedre tiltag.
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Forsyningssikkerhedsafgift

Indlæg af Landlyst » 02 dec 2013 20:15

Ja forstår ikke at det skal kamufleres på den måde... Vi ved jo godt at der skal penge til at drive landet... Hvorfor så ikke bare kræve dem over A-skatten....

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Forsyningssikkerhedsafgift

Indlæg af triumph » 02 dec 2013 21:46

Landlyst skrev:Ja forstår ikke at det skal kamufleres på den måde... Vi ved jo godt at der skal penge til at drive landet... Hvorfor så ikke bare kræve dem over A-skatten....
Doooo......
Kan du virkeligt ikke forstå at med kun 120.000 arbejdsløse, så bliver man nød til at øge arbejdsudbudet, ved at hæve pensionsalderen, og sænke skatten, så folk bliver animeret til at arbejde mere. For at betale for alle de øgede afgifter der blev udskrevet, for at betale for skattelettelsen...... Det er sku da logik for burhøns :wink: :wink:

I går i TV avisen var der først et indslag der viste at sodavandssalget i danmark var øget, efter afgifterne blev sænket. Men i tyske grænsebutikker var salget uændret ( der bliver drukket mere sodavand. Ikke særligt sundt)

Lidt efter dukker geniet Lidegaard op og fortæller at at forrsyningssikkerhedsafgiften, skam kun er indført for at få flere penge i statskassen. Ikke for at være grønne, eller animere folk til at gøre noget "Bedre"

Man letter altså afgiften på sukker, sodavand og øl. For at mindske grænsehandlen (hvilket det ikke gør, det får bare folk til at forbruge mere usundt)
Og lægger istedet afgifter på biobrændsel for at lukke det hul der var i statskassen, og derved øge grænsehandelen. Det er vist en logik som man skal værer caffelatte radigal for at forstå

nemocharley

Forsyningssikkerhedsafgift

Indlæg af nemocharley » 02 dec 2013 21:53

ja eller embedsmand.....

Slettet 15549

Forsyningssikkerhedsafgift

Indlæg af Slettet 15549 » 02 dec 2013 22:06

triumph skrev:
Doooo......
Kan du virkeligt ikke forstå at med kun 120.000 arbejdsløse, så bliver man nød til at øge arbejdsudbudet, ved at hæve pensionsalderen, og sænke skatten, så folk bliver animeret til at arbejde mere. For at betale for alle de øgede afgifter der blev udskrevet, for at betale for skattelettelsen...... Det er sku da logik for burhøns :wink: :wink:

I går i TV avisen var der først et indslag der viste at sodavandssalget i danmark var øget, efter afgifterne blev sænket. Men i tyske grænsebutikker var salget uændret ( der bliver drukket mere sodavand. Ikke særligt sundt)

Lidt efter dukker geniet Lidegaard op og fortæller at at forrsyningssikkerhedsafgiften, skam kun er indført for at få flere penge i statskassen. Ikke for at være grønne, eller animere folk til at gøre noget "Bedre"

Man letter altså afgiften på sukker, sodavand og øl. For at mindske grænsehandlen (hvilket det ikke gør, det får bare folk til at forbruge mere usundt)
Og lægger istedet afgifter på biobrændsel for at lukke det hul der var i statskassen, og derved øge grænsehandelen. Det er vist en logik som man skal værer caffelatte radigal for at forstå
Ja ham der kaldes for minister sagde endda at afgiften var fordi at folk var blevet for gode til at spare på varmen!
Er det for pokker ikke det de har bedt os om??


Besvar