Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kontant - vildledende reklamer - prøver andre nu?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Allan M
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 169
Tilmeldt: 16 apr 2008 00:19
Mit fyr: Scotte 30 KW
Areal: 600 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 12 ton
Geografisk sted: Vildbjerg
Modtaget likes: 7 gange

kontant - vildledende reklamer - prøver andre nu?

Indlæg af Allan M » 09 okt 2013 21:49

Bon Scott skrev:
Det virker vel ikke med tilbagevirkende kraft? :-)
Nej den får jeg nok ikke igennem, desværre


Slettet 15549

kontant - vildledende reklamer - prøver andre nu?

Indlæg af Slettet 15549 » 09 okt 2013 21:53

Allan M skrev:
Nej den får jeg nok ikke igennem, desværre
Det tænkte jeg nok ;-)
Er såmænd stadig lige så glad for mit scotte uden tilskud

Brugeravatar
ommy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 246
Tilmeldt: 22 okt 2011 17:05
Mit fyr: Scotte min, 10kw, v13
Areal: ca 135 i 2 etager
Brændsel: træpiller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 5464
Årligt forbrug: 3.5t
Geografisk sted: Brenderup Fyn

kontant - vildledende reklamer - prøver andre nu?

Indlæg af ommy » 10 okt 2013 00:07

pendec skrev: checker du siden, så er prisen 24.995,- og ikke det reklamen skriver, så faktum er vel det er inkorrekt reklame priser eller med betingelser, som ikke nævnes i reklamen.

det har kontant og forbrugerombudsmanden lige fastslået at reklamer IKKE må gøre, de skal skrive betingelserne klart i reklamer, så man ikke vildledes til at tro man køber noget andet eller får noget til en pris, som muligvis ikke kan opnås.
Ahhh er vi ikke ovre i noget flueknepperi smiley132.gif
Som andre skriver står prisen både med og uden tilskud, og Hedestoker garanterer at alle får mindst 5000 i tilskud.
Hvis alle kan komme ind fra gaden og købe til omtalte pris, er det vel ok. Selvom at man skal udfylde et skema eller ej.
Jeg har set flere som reklamerer med priser omkring 19000-21000 kr med tilskud, skal vi ikke lige komme efter dem også Sheriff.gif

pendec

kontant - vildledende reklamer - prøver andre nu?

Indlæg af pendec » 10 okt 2013 06:53

ommy skrev:Jeg har set flere som reklamerer med priser omkring 19000-21000 kr med tilskud, skal vi ikke lige komme efter dem også Sheriff.gif
hvis du har reklamen , som entydigt angiver at prisen er uden el. med tilskud i reklame, og på hjemme siden en anden med/uden tilskud, så har du også helt ret i de gør præcis det samme, og nu flere nu bedre. :evil:

Man kan ikke sælge 3 liter mælk til 3 kr i en reklame, og så skrive i butikken når man kommer derned man skal søge om tilskud til mælk fra Arla igennem forhandlen for rabat optil 9,5 kan gives , og angive normal pris 9,5 pr. stk. der er falsk markedsføring af priser.

Reklamen skal klart angive normal pris, og at der kan opnås en besparelse på X kroner, når man udfylder en formular i butik/på nettet. resten er falsk reklame for at lokke kunder til.

hedestoker i dette tilfælde kan måske redde skindet ved at henvise til en model uden styring og hvad ellers må tages fra modellen, så prisen 18.600 opnås uden tilskud men så er budskabet også modtaget og forstået kan jeg se, og der er nogen som ved de laver falsk markedsføring på reklamen. hvorfor skulle man ellers begynde at finde priser på en som matcher reklamen når det jo først var modellen med tilskud??????

Slettet 15549

kontant - vildledende reklamer - prøver andre nu?

Indlæg af Slettet 15549 » 10 okt 2013 08:19

Slap nu af


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

kontant - vildledende reklamer - prøver andre nu?

Indlæg af Tom_AT » 10 okt 2013 09:53

Når nu vi er i småtingsafdelingen vil jeg lige påpege at det hedder "jo flere jo bedre" ;)

pendec

kontant - vildledende reklamer - prøver andre nu?

Indlæg af pendec » 10 okt 2013 14:14

Tom_AT skrev:Når nu vi er i småtingsafdelingen vil jeg lige påpege at det hedder "jo flere jo bedre" ;)
men jeg tror ikke den koster 200.000kr i dumme bøde :) som for eksempel firma'r som glemmer moms på varen i reklamer, eller dem som skriver priser der ikke matcher deres butik annoncerede pris. så den tager jeg gerne på mig i som en detajle, resten ligger hos domstolen , når de trækkes dertil :)

lad os håbe der ikke er for mange på facebook, som køber billige træpiller til 1 krone per palle de næste måneder.


Besvar