Rart at kunne hjælpe.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
nemocharley

Rart at kunne hjælpe.

Indlæg af nemocharley »

Har en bekendt der bor lidt længere oppe ad vejen, uden for landsbyen hvor jeg bor. Deres varmeanlæg ar drillet og ikke helt leveret varen siden de satte det op for nogle år siden. Det bestod af en Goliath Stoker, 350l solvarmevvb og 18 rør på taget. Solgt og dimensioneret af vvs-eksperten...

Vi faldt i snak for 7-8mdr siden og jeg gav mit besyv med i forhold til varmeanlægget. Synes jo de skal have flere rør på taget og en elpatron kunne også være en god idé (de har overskud fra deres solceller). Jeg nævnte Stokerpro, hvor han også kunne få nogle tips til hans Goliath.

Rendte i ham igen i dag, han var tilfreds - nu med 58 rør på taget, og elpatron i tanken - Goliathen var ikke blevet tændt endnu (de har også brændeovn skal lige siges). Ikke mere bøvl med pausefyring om sommeren, ingen arbejde med kedlen i halvdelen af året. De brugte før 7 paller piller, han regnede med at de kom ned på 5 paller nu. Hvilket gav en tilbagebetalingstid på knap 5 år på den ekstra investering.

Efter al den hjælp man selv har modtaget, er det sgu rart at kunne give lidt igen :D

noller
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Rart at kunne hjælpe.

Indlæg af noller »

Hej

Fuldstændig enig, man når en alder hvor det er en større glæde at give end at tage, lidt ligesom juleaften når ungerne pakker gaver ud, hold kæft en fornøjelse at se dem glade. :great:
Eller sagt på en anden måde, når ungerne er glade, så er mor glad, når mor er glad så er far også glad. icon_cheesygrin.gif
nemocharley

Rart at kunne hjælpe.

Indlæg af nemocharley »

Jeg kan godt skrive under på den der med konen, hvis hun ikke er tilfreds så - :femi:
Brugeravatar
fantasia
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 318
Tilmeldt: 17 okt 2011 23:20
Mit fyr: Woody 10Kw ver.6.78 BS20
Areal: 161
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Årligt forbrug: ca. 6 t
Geografisk sted: Østsjælland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 9 gange

Rart at kunne hjælpe.

Indlæg af fantasia »

noller skrev:Hej

Eller sagt på en anden måde, når ungerne er glade, så er mor glad, når mor er glad så er far også glad. icon_cheesygrin.gif
:great: :great:
Har Pellmon på fyret, dog ikke online.

Besvar