Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kontant - vanvittige vvs priser

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af Knaldperlen » 10 sep 2013 21:33

Bigfoot skrev:og så døde det seriøse i den udsendelse, at de sammenligner priserne på danske vvs artikler med priserne hos vvs-eksperten...........
Hvad er der galt i det? Et kloakrør er vel et kloakrør? Og ligeså med alle de almindelige fittings - er der forskel på sådan noget?

Skal stumperne i dag ikke være VA godkendt, hvilket er en form for garanti for kvalitet?

Selvfølgelig kan ting købes i en bedre kvalitet, men come on - hvis prisforskellen er en faktor 10 så er der altså noget galt....


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af Oldgaard » 10 sep 2013 21:36

Hvis man beder en håndværker om at udføre et stykke arbejde, uden at få i det mindste et overslag inden arbejdet er påbegyndt, så beder man jo næsten selv om at blive taget bag i, ikke at jeg bifalder de priser, men det kunne muligvis have stoppet regningerne i at have løbet løbsk ;)
Knaldperlen skrev: Hvad er der galt i det? Et kloakrør er vel et kloakrør? Og ligeså med alle de almindelige fittings - er der forskel på sådan noget?
Ja, især inden for fittings kan man sagtens købe for billigt ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af Aaen » 10 sep 2013 21:48

Knaldperlen skrev: Hvad er der galt i det? Et kloakrør er vel et kloakrør? Og ligeså med alle de almindelige fittings - er der forskel på sådan noget?

Skal stumperne i dag ikke være VA godkendt, hvilket er en form for garanti for kvalitet?

Selvfølgelig kan ting købes i en bedre kvalitet, men come on - hvis prisforskellen er en faktor 10 så er der altså noget galt....

Det koster vel noget at have tingene til at ligge klar i bilen, ik?

jeg går da heller ikke til Audi og siger at at jeg kan få tingene til 1/10 af prisen hos t-hansen, vel?

Og jo, der er meget forskel på kvaliteten. Jeg har hørt om fittings fra vvs-eksperten der revner ved montering
Last edited by 1 on Aaen; edited 10 times in total

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af Brian B » 10 sep 2013 21:49

Hej
Jeg handlede sommetider stumper ved et VVS firma med 2 ejere det stoppede den dag jeg handlede med den unge som ikk lige havde tid og lave regningen så jeg skulle komme igen nogen dage senere og betalte 700 for en radiatorer komplet radiator termostat med deres loge på enden... 2100 for 8 stk sort fittings og 2 radiatortermostater desværre var det monteret..
Jeg har osse prøvet at sprænge en Union der var købt på en tømmerhandel så det kan blive for billigt
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

levi

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af levi » 10 sep 2013 21:58

Total værdiløs udsendelse - far er skuffet!

Man kan da ikke sammenligne ting fra vvs-eksperten med ting en vvs-installatør kommer med ?

Skuffende.... - Jeg havde faktisk glædet mig til det program, - og endda kørt tidligt hjem for at se det....

Uduelige journalister som ikke sætter sig ordentligt ind i branchen, - og forskellen på det man køber!

Det eneste gode var at se at Allan Ildgaard holder en nogenlunde fin figur på trods af sin fremskredne alder - ellers total Spild af tid!
Last edited by 1 on levi; edited 10 times in total


Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af Knaldperlen » 10 sep 2013 22:01

Far Levi er Skuffet.... Men far knaldperle her fatter ikke en meter.

Ok der er så forskel på fittings - men hvad med kloak og afløbsrør. Er der forskel på dem?

Og skal fittings ikke overholde en standard? Her tænker jeg også at de måske kan afgive giftstoffer til vandet?

levi

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af levi » 10 sep 2013 22:04

Knaldperlen skrev:Far Levi er Skuffet.... Men far knaldperle her fatter ikke en meter.

Ok der er så forskel på fittings - men hvad med kloak og afløbsrør. Er der forskel på dem?

Og skal fittings ikke overholde en standard? Her tænker jeg også at de måske kan afgive giftstoffer til vandet?
Ja der er skam forskel på hvad kloakrør er lavet af.

De billige er lavet af PVC - og må ikke anvendes i ret mange kommuner i DK længere - de godkendte kloakrør er lavet i PP....

Så jo der er skam forskel, - selvom man ikke kan "se" forskellen...

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af Knaldperlen » 10 sep 2013 22:05

Og ingen regler mht fittings? Så jeg kan bare gå i gang med at støbe fittings i bly/zink/uran blanding uden det betyder noget?

levi

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af levi » 10 sep 2013 22:08

Knaldperlen skrev:Og ingen regler mht fittings? Så jeg kan bare gå i gang med at støbe fittings i bly/zink/uran blanding uden det betyder noget?
Når vi snakker randfittings - altså sort/galv fittings - så nej, - så er der ingen regler...

Brugeravatar
fbn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 12 maj 2013 10:00
Mit fyr: Scotte BS Mini semi rens 10 KW
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7560
Årligt forbrug: 3200 kg
Geografisk sted: Hjerm
Kontakt:

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af fbn » 10 sep 2013 22:13

Så er det da heldig at de billige også kan skaffes som pp rør
Flere steder.
MVH Frank Bojsen Nielsen

Scotte BS1016 Semirens. Metro 110 L combi vvb med 3.vejs VVP.
Beboelse 165 m2 - Etstrengsanlæg - kompressorrens - træk stabilisator.


Besvar