Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kontant - vanvittige vvs priser

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
pendec

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af pendec » 06 nov 2013 07:21

jeg tror vist i ftz reklame nørder glemmer selve indlæggets emne???

Hvor er det billigst uden alt det ekstra pjat, og hvorfor skal man betale 2 til 5 gange mere, for delen hvis man kan få den billigere.
så i behøver vel ikke sammenligne ftz med de dyre vvs'rer når der allerede er nævnt at reservedelen kan fås til det halve af ftz's pris hvis man vil have det billigst og ikke alt det andet med.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af Tom_AT » 06 nov 2013 08:07

energi-kriger skrev:....ikke at forglemme FTZs 3 års garanti plus 24 mdr reklamationsret på alle originale reservedele eller reservedele af tilsvarende kvalitet, der er fremstillet efter bilfabrikanternes specifikationer.
Det er absolut ikke umuligt som privat kunde at handle med FTZ, de har nogle rigtige flinke sælgere hvis man henv. sig personligt i en af de 50 afdelinger landet over.
Der er da vist ingen tvivl om hvor du arbejder.

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af Aaen » 06 nov 2013 16:20

Det der ekstra "pjat" du omtaler Pendec, er det når man får dækket sine udgifter når tingene går galt? Jeg købte for år tilbage en gang hjulcynlendere og bremse bakker til en golf II Hos T-hansen. 1 måned efter vælter bremsevæsken ud af hjulcylenderene og ud på bremsebakkerne. T-hansen vil sende hjulcylenderne ind til reklamation, bakkerne dækker de ikke, da det er en følgeskade!!! Havde det været ftz eller en anden ligende leverandør, havde de dækket alle omkostninger, bakker cylendere, bremsevæske og arbejdsløn!

Derfor der Ftz´s stumper dobbelt så meget værd, som det man finder på nettet!!

Og på samme måde kan det måske godt retfærdiggøres at vvs-eren skal have noget mere for det han kommer med. Dog ikke i retning af det vi så i udsendelsen.

pendec

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af pendec » 06 nov 2013 18:17

Aaen skrev:Det der ekstra "pjat" du omtaler Pendec, er det når man får dækket sine udgifter når tingene går galt?
du glemmer at der jo også er garanti på den billige del, og er der ikke, så er der råd til en ekstra eller 2 inden de dyre forhandlere priser i DK er i sigte, så besparelse er vel præcis den samme som ftz.
Aaen skrev:Derfor der Ftz´s stumper dobbelt så meget værd, som det man finder på nettet!!
det må så være beskrevet ovenover, for du skal jo derned eller sende retur præcis som den man køber i Tyskland? eller kommer de til døren uden RMA og bytter med et smil :twisted:

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af Aaen » 06 nov 2013 20:40

Jeg får leveret 3 gange om dagen for 15 kr pr dag. de dage hvor jeg ikke skal bruge dele, betaler jeg ikke noget.
Når jeg retunerer, koster det ikke noget, de tager bare retur-varene med når de kommer med nye dele.

Du glemmer det med følgeskader og arbejdsløn. Hvad nu hvis du bestiller en tandrem i tyskland og den så springer? Får du så du så dækket dine omkostninger?


pendec

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af pendec » 06 nov 2013 20:44

Aaen skrev:Jeg får leveret 3 gange om dagen for 15 kr pr dag.
så tror jeg ikke jeg vil fortsætte for så taler vi nok ikke private fordele mere, vel? så skal vi nok hellere droppe sammenlignings grundlaget.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af thy » 06 nov 2013 20:58

pendec skrev: du glemmer at der jo også er garanti på den billige del, og er der ikke, så er der råd til en ekstra eller 2 inden de dyre forhandlere priser i DK er i sigte, så besparelse er vel præcis den samme som ftz.


det må så være beskrevet ovenover, for du skal jo derned eller sende retur præcis som den man køber i Tyskland? eller kommer de til døren uden RMA og bytter med et smil :twisted:

problemet med de til sendte varer er... ikke kvaliteten den kan såmænd være go nok...

Men når det går galt og man ikke lige får det korekte eller ligende går der jo nogle dage inden bilen er køre klar,det går jo ikke på et værksted...

hvis der bliver reklamation skal du jo skille og sende vente på svar og ny del... det er der for delen bliver dyrer i dk fordi der bare byttes/sendes erstatning med det samme....

ps dem der køber hjullejer ved thansen bliver gode til at skifte dem med tiden..

men vi køber vel hvor vi mener vi kan få det billigst og en baco skrue nøgle ved onkel harald er jo lige god som den ved byggemarked prisen er dog ikke samlignligt med mindre man lige krejler lidt så giver byggemarked som regl samme pris(men kun ved forspørgelse)

ps.. køber da selv reservedele til traktor uorginalt..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

pendec

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af pendec » 06 nov 2013 21:20

thy skrev:Men når det går galt og man ikke lige får det korekte eller ligende går der jo nogle dage inden bilen er køre klar,det går jo ikke på et værksted...
helt enig, pointen i selve emnet er at vi kan selv købe vores reserve dele til spot priser, med de konsekvenser som følger dem, præcis som hvis Jensen køber vvs artikler hos en internet butik i Danmark, så skal han vente på den byttes som alle skal, hvis den ødelægges som privat. Og holder vi os til handlen i Tyskland så køber man jo ikke udfra at delen går i stykker efter kort tid, så hvem ved, måske kan man købe den billigere 2 år senere, hvis uheldet er ude, måske har man solgt produktet hvor man satte det i, så er det totalt urelevant med garantien på den del og den service man kunne få i Danmark :).

Vil man købe billigt og sammenligne priser, så var oprindelige eksempel på køb i Tyskland jo lige så god som en VVS'r som tager mange gange mere end anden internet handel eller butik som sælger til private , om man køber i udlandet eller i Danmark så er garanti utrolig ens hvis man husker på EU reglerne som altså har sat standarderne, desværre skal de bare sendes til Tyskland, ja, men GLS er jo opfundet og det er ikke dyrt at bruge når man sender til Tyskland.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af thy » 06 nov 2013 21:27

pendec skrev: helt enig, pointen i selve emnet er at vi kan selv købe vores reserve dele til spot priser, med de konsekvenser som følger dem, præcis som hvis Jensen køber vvs artikler hos en internet butik i Danmark, så skal han vente på den byttes som alle skal, hvis den ødelægges som privat. Og holder vi os til handlen i Tyskland så køber man jo ikke udfra at delen går i stykker efter kort tid, så hvem ved, måske kan man købe den billigere 2 år senere, hvis uheldet er ude, måske har man solgt produktet hvor man satte det i, så er det totalt urelevant med garantien på den del og den service man kunne få i Danmark :).

Vil man købe billigt og sammenligne priser, så var oprindelige eksempel på køb i Tyskland jo lige så god som en VVS'r som tager mange gange mere end anden internet handel eller butik som sælger til private , om man køber i udlandet eller i Danmark så er garanti utrolig ens hvis man husker på EU reglerne som altså har sat standarderne, desværre skal de bare sendes til Tyskland, ja, men GLS er jo opfundet og det er ikke dyrt at bruge når man sender til Tyskland.
helt enig...hvis du skifter selv..
skal der mekaniker til at skifte delen så tror jeg det kan risikere at blive dyrt købt...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar