Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kontant - vanvittige vvs priser

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af MartinLau » 11 sep 2013 20:26

agentjensen skrev:Syntes da nok at udsendelsen gav at godt billed af at der er noget rivende gal med den måde der fastsættes priser på hos vvs firmaerne. At arbejde med listepriser er oldnordisk og skulle forbyder - det er skjult prisfastsættelse og den er på grænden til ulovlig.... men et er sikkert, det er at mange vvs tager ublu priser for deres materiale.
Og forbrugerombudsmanden/konkurrencestyrelsen er rimelig sløve i optrækket, efter som man konstaterede præcis samme problematik for 8 siden og ikke har præsteret at løfte så meget som en finger endnu.

Der var da mange gode konstateringer i programmet i går.

Så selv om de ikke fik konstateret, at der er forskel på æbler og pærer, så fik de belyst et par andre ting. :great:
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!


Brugeravatar
bobzinen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25 sep 2012 21:09
Mit fyr: Pellux 100 m iltstyring
Areal: 205 kvm + 30 kvm r
Brændsel: Piller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 6310 Broager Downtown Sønderjylland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af bobzinen » 11 sep 2013 20:35

levi skrev:
Jeg tror det er mere nødvendigt jo nærmere man kommer København - de håndværkere jeg har rekvireret igennem tiderne har også kørt på timeløn - og kommet med et skøn på hvad det ville løbe op i sådan ca. :great:
Hehe Jeps ... eneste forskel er bare lige hvor stor faktor "sådan cirka" er icon_cheesygrin.gif
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin

pendec

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af pendec » 11 sep 2013 21:30

Ollii skrev:De sorte gør jo det samme. Bare uden regning og mulighed for at brokke sig.
så er det jo godt vi kan gøre de sorte upopulære, når de hvide så må lære at sætte de rigtige priser +20% på deres regninger, så vil de sorte slet ikke være aktuelle at tale om, for ingen vil betale deres åger priser mere 8)

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af Flemming DJ » 11 sep 2013 22:46

Levi> De VAR nu godt nok til sidst lige omkring den med rabatterne til firmakunder vs. grossisternes listepriser brugt generelt i branchen. Det var faktisk mere interessant end prissammenligningen med VVS-eksperten i mine øjne.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

levi

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af levi » 11 sep 2013 23:05

Flemming DJ skrev:Levi> De VAR nu godt nok til sidst lige omkring den med rabatterne til firmakunder vs. grossisternes listepriser brugt generelt i branchen. Det var faktisk mere interessant end prissammenligningen med VVS-eksperten i mine øjne.
Hej Flemming - helt enig. - og også der problemet ligger - altså listepriserne & Rabatterne der gives!

Man kan ikke sammenligne vvs-varer fra de omtalte anerkendte Vvs-grossister med varer fra vvs-eksperten, - det er 2 vidt forskellige ting!

Og netop det der er min pointe!


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af newpas » 12 sep 2013 10:45

Men varer fra begge kategorier må anvendes??

pendec

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af pendec » 12 sep 2013 10:50

levi skrev:Man kan ikke sammenligne vvs-varer fra de omtalte anerkendte Vvs-grossister med varer fra vvs-eksperten, - det er 2 vidt forskellige ting!
Men hvad hjælper det med anerkendte vvs-grossist varer , hvis fagmanden vælger vvs-eksperten så der kan tjenes 300% mere? jeg har set reserve dele som har sprunget her et par uger efter montering så de måtte komme og skifte dem. jeg kan kun formode at reserve delen så ikke var kvalitet.

levi

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af levi » 12 sep 2013 11:48

pendec skrev: Men hvad hjælper det med anerkendte vvs-grossist varer , hvis fagmanden vælger vvs-eksperten så der kan tjenes 300% mere? jeg har set reserve dele som har sprunget her et par uger efter montering så de måtte komme og skifte dem. jeg kan kun formode at reserve delen så ikke var kvalitet.
Hej Pendec, - min pointe har intet med kvalitet at gøre.

Min pointe er at du ikke kan sammenligne f.eks et Wavin kloakrør med et no name kloakrør. (Æbler & pærer).

Du kan jo heller ikke sammenligne prisen på 2 forskellige plasmaskærme...

Hvad angår kvalitet på de forskellige varer, - så må kunderne selv vurdere hvad de finder godt nok, - det vil jeg sådan set ikke blande mig i - jeg kan bare sige og konstatere - der ER forskel på rigtig mange varer i vores branche selvom de ligner hinanden, - så hvis man skal sammenligne priser så skal man vælge 2 identiske varer - det gjorde programmet forleden ikke.

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af pejle » 12 sep 2013 12:19

levi skrev:
Hej Pendec, - min pointe har intet med kvalitet at gøre.

Min pointe er at du ikke kan sammenligne f.eks et Wavin kloakrør med et no name kloakrør. (Æbler & pærer).

Du kan jo heller ikke sammenligne prisen på 2 forskellige plasmaskærme...

Hvad angår kvalitet på de forskellige varer, - så må kunderne selv vurdere hvad de finder godt nok, - det vil jeg sådan set ikke blande mig i - jeg kan bare sige og konstatere - der ER forskel på rigtig mange varer i vores branche selvom de ligner hinanden, - så hvis man skal sammenligne priser så skal man vælge 2 identiske varer - det gjorde programmet forleden ikke.
Top se det giver mening. Nu er det jo ikke sådan at det kun er vvs'er der får returkommission det gør andre håndværkerbrancher også omend ikke i sammme størrelse orden. Forstår ikke helt hvorfor man er så bange for at skilte med den reelle timepris.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

levi

Kontant - vanvittige vvs priser

Indlæg af levi » 12 sep 2013 12:19

For lige at sætte en fed streg under min pointe i denne tråd.

Hvis programmet skulle have været godt, - så skulle man sammenligne samme produkter/mærker for at se prisforskellen.

Vvs-eksperten som var med i programmet overfor de andre grossister har jo f.eks masser af mærkevarer i deres sortiment som de andre grossister også forhandler, - f.eks. Ifø, Grundfos, Danfoss ja der kan nævnes mangle flere gode produkter & navne, - og det var sådanne produkter man skulle sætte op imod hinanden, - for så kunne man sammenligne på et korrekt grundlag - sammenligne Æbler med Æbler.

Dog vil jeg også sige - at programmets pointe om at de vejledende priser i vores branche er helt hen i hegnet, - absolut også er en holdning jeg deler - prisstrukturen hos de største grossister er helt hen i hegnet, - og total ulogisk!

Men sådan har det jo altid været, - og der er tilsyneladende ingen der vil ændre på det....

Det er forøvrigt en struktur der generelt er kendt i rigtig mange brancher i DK, - og absolut ikke kun i vvs-branchen, - det var bare vvs-branchen der stod for tur denne gang - næste gang er det vel om avancen på briller og stel....


Besvar