Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

El forsyningsselskab hvilket ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
calle

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af calle » 25 jul 2013 12:36

pendec skrev:jeg må lige opdatere og tilføje at jeg har talt med elpristavlen om deres snit priser, og hvor korrekte de egentlig er.

f.eks matcher OK prisen på 33,73 øre slet ikke den sidste kvartals aconto regning jeg har fået på 41,73 øre som er baseret på juni tal fra OK.
og det nævner elpristavlen så også deres tal er baseret på.

Så er spørgsmålet om de forsøger at inkludere fiktive rabatter i de 33,73 øre, når den egentlige pris er 41,73 i juni. for det gør ingen forskel om man har 1000/2000 eller 4000 kWh forbrug på siden, OK prisen er stadig 33,73.

Inden jeg nævnte denne forskel kunne de godt svare på mails omkring andre emner men de stoppede så svar når deres pris ikke matchede fakta.

Så måske er min reference til elpristavlen.dk slet ikke så god :( der kan være inkorrekte priser opgivet på den side (som ex/inkl. moms osv)
Jamen så er det vel nu, at jeg atter skal komme med et lille "reklameindslag" http://www.tv2oj.dk/arkiv/2012/03/07/25944?autoplay=1

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif


Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af Olaf13 » 25 jul 2013 13:18

Ja jeg ved heller ikke om eltavlen viser rigtige priser. På et sommerhus har jeg NOR-net som nu heder Jysk Energi ja de står høj på eltavlen og Netto Power er langt nede på listen. Men prisberegneren på Netto Power's side giver en pris der er beder en NOR- net???
Mit forbrug er faktisk ret høj 22000 KWH på dette hus så der er jo noget at hente ved det rigtige valg.
Huset har et post nummer 7620.

pendec

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af pendec » 25 jul 2013 13:28

calle skrev: Jamen så er det vel nu, at jeg atter skal komme med et lille "reklameindslag" http://www.tv2oj.dk/arkiv/2012/03/07/25944?autoplay=1

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif
hehe, fint nok.
tror da ingen foreninger som den er til for forbrugeren, og advokaten som forhandler kontrakterne sidder nu på 19000+ kunder, som sikkert bringer en god pose provision med sig når han flytter aftalen i land hos konkurrenten hvert 6. måned. Det er ihvertfald et godt forhandlings grundlag han sidder med. Intentionerne er gode, de skifter dog hurtigt når man flokkes. præcis som facebook som var 100% gratis og ad-free :)
Glem ikke telmore og andre som fik en merværdi i antal kunder de ejede og det dannede grundlag for salg til nye ejere. så tvivl ikke, elforbundet skaber sig bare en økonomisk base for videresalg i at have mange gratis medlemmer som er værdifulde når aftaler skal i land.

Jeg fik så også svar fra elpristavlen, og de mener at OK kan forsvare sin pris med at du kun betaler 5/6 af 40.38 øre lige nu. de ønsker dog ikke at bruge det 7. måned, selvom det er påkrævet inden for bindingsperioden, da de kun vil bruge 6 måneder.
så egentlig burde OK være 34,69 ( 6/7 af 40.68) altså ikke billigst mere, når det er over 7 måneder :)

Tænk bare hvis elpristavlen regnede rabat ud for 3 måneder.. så fik OK chancen for at skrive 2/3 af 40.68, og komme ind med hele 27.12 i snit pris. den ville andre slet ikke kunne slå.

Markedet for el er korrupt, og nu mere man graver, nu mere finder man, som gør et skifte ligegyldigt. for OK er altså kun billig det første måned. herefter ligger de jo højt oppe med deres 40.68 som normal pris. (hvor min regning endda sagde lidt mere)

Så 4(5) gode råd må være du skifter selskab kun en gang til et selskab som;
- ingen rabat giver.
- ingen måneds abbonement har.
- ingen opsigelses varsel.
- ingen usynlige gebyr eller administrations omkostninger på BetalingsService eller mærkelige opgørelser/regninger
- og selvf. en god lav kWh øre pris.
Så kan du hurtigt hoppe væk igen, når de vælger at ændre vilkår, og du sikres en god pris uden u-igennemskuelige drejninger i prisen.

Spørgsmålet er så, findes det?


Besvar