El forsyningsselskab hvilket ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af pendec »

MichaelK skrev:Såfremt min hovedregning ikke er helt forkert, så er det altså for lidt til, at jeg gider gøre mere
ved det.
kommer du fra et selskab højt på elpristavlen ie. til 268 med en pris på 40øre per kWh mere,
så vil dine 3000 kWh udløse 1200kr , og så er der hos mange et abbonement, på 8-10kr måneden. det bliver så 1320kr.

men du har helt ret, sidder du allerede hos Syd Energi med en pris omkring 33 øre, og betaler de 8kr/md i abbo, så er der ikke så meget at komme efter og jeg føler da også min 300kr sparet ift. seas fastpris aftale ikke var besværet værd.

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Har takket: 3 gange

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af CRHansen »

Hvordan kommer man ned på en 8-10 i abbonement ved sydenergi?? Jeg giver nemlig 25
pendec

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af pendec »

CRHansen skrev:Hvordan kommer man ned på en 8-10 i abbonement ved sydenergi?? Jeg giver nemlig 25
det er nok rigtig pr. kvartal :twisted:
som er Abonnement 8,33 kr./måned
CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Har takket: 3 gange

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af CRHansen »

pendec skrev: det er nok rigtig pr. kvartal :twisted:
som er Abonnement 8,33 kr./måned
Ups det tror jeg da du har ret i :)
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af Dunas »

Jeg har skiftet el-selvskab fra Voss-el til Nettopower.dk. Må siges, at jeg var lidt skepsis på, om der virkelig var en samlet besparelse,
når mit forbrug kun er ca. 2800 kwh om året. Men nu har jeg fået første opgørelse over 3 mdr. Her har jeg sparet samlet 300 kr,
altså 100 kr. pr./mdr. Det er jo også vær, at tage med.
Det gode ved nettopower er, at der ikke er nogle form for bindings periode. Så man kan opsige sit aftale hurtig og skifte
selvskab igen. Det er også positiv, at der ikke skal betales for abonnement eller andre former for gebyr, og det trækker prisen
væsentlig ned.
Når jeg har skrevet eller ringet til nettopower er der lynhurtig svar tilbage, så de er meget nemme og komme i kontakt med.
Når man kigger på elpristavlen skal man ikke kun kigge på prisen pr. kwh. Man skal også se på abonnement afgift og gebyr,
igen her har nettopower ingen abonnement afgift og gebyr.
Samlet er jeg meget tilfreds med nettopower produkt, det giver en besparelse for mig.
I kan læse mere her om nettopower hvis i har lyst til det: http://www.nettopower.dk/
Anmeldelse på trustpilot.dk af nettopower er også meget positiv: http://www.trustpilot.dk/review/www.nettopower.dk

Hvis man vil skifte til nettopower skal man leve med to regninger fremover. 1 fra sit tidligere selvskab og 1 fra nettopower
hvor du betaler for selve strømdelen. Her foregå betaling med dankort, hvor der trækkes et fast beløb pr./mdr.
Men det kan i læse mere om på nettopower hjemmeside.

calle

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af calle »

MichaelK skrev:Jeg har opgivet at finde et billigere elselskab. Når jeg kigger på elpristavlen.dk, er der ganske vist
en smule at spare. Det er dog langt fra nok til at jeg gider at skifte.

Det er min oplevelse at, når finder et billigere selskab, så er det i virkeligheden et specialtilbud til
nye kunder, der er af begrænset varighed. Ofte 3 mdr., eller lign.. Derefter er de så sjældent ret
meget billigere, end mit nuværende selskab (NRGI), sommetider tværtimod.

Mvh.

PS.:
Ovenstående priser er kun for at illustrere min pointe. De er ikke hentet fra nettet 8)
Jeg tror du har ret Michael. Jeg skiftede oprindeligt fra DONG, fordi jeg blev sur over, at de ville kræve betaling forud for strøm. Tænk hvad DONG tjener i renter på den genistreg. Jeg skrev til dem om min utilfredshed og sagde mit abb. op. Derefter skiftede jeg til Østkraft på Bornholm, der var markant billigere. Glæden var dog kort. Året efter steg de markant, hvorfor jeg gik igang med at studere elpristavlen. Jeg forudså, at jeg skulle gennem dette cirkus hvert år fremover, så da jeg læste om elforbundet.dk sprang jeg straks på :great:

Håber det er ok, at jeg har sakset lidt i dit indlæg.

Venlig hilsen
pendec

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af pendec »

calle skrev: Jeg skiftede oprindeligt fra DONG, fordi jeg blev sur over, at de ville kræve betaling forud for strøm. Tænk hvad DONG tjener i renter på den genistreg.
nye retningslinier pr. 1/1 2013, gør at forudbetaling for kvartals afregnet el først må ske i 2. måned , 5 dag.

Betalingen for elektricitet fra en elhandelsvirksomhed, der har opnået bevilling efter den 1. januar 2013, leveret i virksomhedens egenskab af forsyningspligtig virksomhed, sker aconto hver tredje måned i 4 lige store rater. Acontobetalingerne fastlægges ud fra forventet forbrug. Opgørelse og afregning af det faktiske forbrug sker mindst 1 gang om året.
Betalingsfristen er tidligst den 5. dag i den 2. måned i hver 3-måneders periode. Længere betalingsfrist kan ydes, men ikke kortere.

måske værd at undersøge om DONG skal fornye sin bevilling hvert år? for så omgår de regler om forudbetaling måske?
Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Blevet takket: 2 gange

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af Olaf13 »

Hvad med Netto power når man går ind på deres side og beregner prisen lover de en god besparelse og har god omtale på trustpilot. Er der nogen her der har dem som leverandør?
pendec

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af pendec »

Olaf13 skrev:Hvad med Netto power når man går ind på deres side og beregner prisen lover de en god besparelse og har god omtale på trustpilot. Er der nogen her der har dem som leverandør?
deres prisberegner er vist ok, de går dog udfra elnet leverandør som standard og ikke nogen sammenligning op imod et allerede billigere selskab.

så har man OK (igen,igen) som jeg har med en pris på 139,- og de vil sælge til 126,- så er det kun 13kr at spare :)
som MichaelK sagde, det er ikke besværet værd den anden gang man tænker på det.

men jo de ser da billige ud, og har ikke mange begrænsninger for en første gangs bruger som skifter.
pendec

El forsyningsselskab hvilket ?

Indlæg af pendec »

jeg må lige opdatere og tilføje at jeg har talt med elpristavlen om deres snit priser, og hvor korrekte de egentlig er.

f.eks matcher OK prisen på 33,73 øre slet ikke den sidste kvartals aconto regning jeg har fået på 41,73 øre som er baseret på juni tal fra OK.
og det nævner elpristavlen så også deres tal er baseret på.

Så er spørgsmålet om de forsøger at inkludere fiktive rabatter i de 33,73 øre, når den egentlige pris er 41,73 i juni. for det gør ingen forskel om man har 1000/2000 eller 4000 kWh forbrug på siden, OK prisen er stadig 33,73.

Inden jeg nævnte denne forskel kunne de godt svare på mails omkring andre emner men de stoppede så svar når deres pris ikke matchede fakta.

Så måske er min reference til elpristavlen.dk slet ikke så god :( der kan være inkorrekte priser opgivet på den side (som ex/inkl. moms osv)

Besvar