Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

EN303-5 klasse 8 (??)

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
dannidines

EN303-5 klasse 8 (??)

Indlæg af dannidines » 28 maj 2013 07:45

Hejsa forum,

Jeg brugte lidt af lørdagen her i weekenden på, at slendre rundt på Energy Europe messen i Bellacentret.

Indledningsvis, så var lørdag sidste dag på messen og antager derfor antallet af besøgende afspejlet heraf.. Men udbuddet af udstillere var primært solceller, een stand med elbiler, og så et par pillefyr stande med østriske fyr..

Jeg talte med een af pillefyrs udstillerne var der med Biowin (han er bruger herinde også, jeg har bare glemt brugernavnet) som var meget flink, oplysende & virkede reel (han har solgt MichaelK hans fyr)

Men det jeg lurede på er, at han fortalte Biowin fyr er godkendt efter EN303-5 klasse 8 .... Hvad er forskellen til klasse 5 og hvorfor godkender alle nye fyr/kedler ikke efter en klasse 8?!


Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

EN303-5 klasse 8 (??)

Indlæg af J-B » 28 maj 2013 09:09

Mon ikke der er sket en fejl 40, klasse 3+klasse 5=klasse8?
Forhandleren du talte med, er det ikke Titan Heating? http://www.titanheating.dk/11_velkommen.htm

dannidines

EN303-5 klasse 8 (??)

Indlæg af dannidines » 28 maj 2013 09:13

Måske en fejl 40 ... Svaret var dog "faktisk er de godkendt til klasse 8" efter jeg spurgte om alle deres kedler var godkendt til EN303-5 klasse 5..

Sandsynligvis en fejl/misforståelse.. (Fra min side)

Og nej, det var ikke TITAN

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Forbrug

Indlæg af newpas » 28 maj 2013 11:42

Har lige opdateret min profil da jeg har opgjort mit årsforbrug. Ved godt at alle i "nørder" (mig selv incl!) sværger til alt muligt avanceret. Jeg har installeret et brugt stokerfyr til 12000kr, og med et årsforbrug (incl afrens) på 6ton, så varer det længe før jeg kan tjene pillebesparelsen (som jeg anerkender er der) hjem ved at øge investeringen til 40tusinde+. Så skynd jer alle der kan: Køb et brugt, gammeldags, billigt fyr før 1/7. :shock: :oops:

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Forbrug

Indlæg af Ugelvig » 28 maj 2013 11:48

newpas skrev:Har lige opdateret min profil da jeg har opgjort mit årsforbrug. Ved godt at alle i "nørder" (mig selv incl!) sværger til alt muligt avanceret. Jeg har installeret et brugt stokerfyr til 12000kr, og med et årsforbrug (incl afrens) på 6ton, så varer det længe før jeg kan tjene pillebesparelsen (som jeg anerkender er der) hjem ved at øge investeringen til 40tusinde+. Så skynd jer alle der kan: Køb et brugt, gammeldags, billigt fyr før 1/7. :shock: :oops:
Det er lige vand på min mølle det her... Men skal nok lade være med at starte en ny debat om det, ender bare med en bitchfight med Levi :wink:
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

EN303-5 klasse 8 (??)

Indlæg af MichaelK » 28 maj 2013 20:14

Lige en lille korrektion.

Jeg har købt min BioWin direkte hos Titan Heating i Hobro, der på daværende tidspunkt
var importør af Windhager anlæg. Multismeden, som var til messen, er siden blevet
importør af Windhager produkter. Multismeden har opdateret min styring en enkelt
gang, plus diverse småting.

MIn BioWin er monteret af BVSMontage, på anbefaling af Titan Heating. BVSMontage
der er et selvstændigt firma, har siden afbrudt samarbejdet med Titan Heating. Firmaet
er siden gået over til at forhandle Hoval BioLyt, der faktisk er en BioWin i forklædning,
med minimale forskelle.



MVh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

elmeskov
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 26 okt 2008 09:01
Mit fyr: biowin 100
Areal: 230
Brændsel: 6 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4654
Årligt forbrug: 5,5
Geografisk sted: sydsjælland

EN303-5 klasse 8 (??)

Indlæg af elmeskov » 28 maj 2013 21:00

Hej Dannidines

Tak for besøget i bella center, lidt fis skulle vi jo lave når to kloge hoveder som os mødes for første gang derfor denne ikke eksisterende klasse 8 joke
vores kedler er godkendt i klasse 5 , klasse 8 eksistere ikke.

Mht Michael K og købet ganske rigtigt michael har selv købt kedlen for lang tid siden, og jeg har så været og opdatere kedlen med sidste nye software til fuld tilfredsstillelse tror jeg.

Lige til michael BVS montage Bent som har hoval kedlerne , du har ret i at hoval kedlen var en windhager i anden farme, men nu er hoval sit helt eget produkt altså en helt ny kedel , hvor brænderen er fra KWB fra Østrig

MVH Preben
Windhager Danmark
Importør
Ledende service teknikker
Kompetence partner


Besvar