bøde for fyring med affald

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af Flammen »

WoodyHugo skrev:
Jo ved godt der er afgift på ,men det er der på alt jo , mere en stigende afgift baseret på alder af bilen. F.eks at den grønne afgift stiger hvert år efter f.eks 6. år ...... :great:
synes nu jeg fik en kraftig stigning på min for et par år siden. min har ikke partikelfilter, men det har de nye, så jeg blev lige pålagt ekstra 500kr halvårligt pga bilens manglene miljøudstyr der igen skyldes dens alder.
kunne lige så godt vride den total i pumpen, så den lægge en herre negerarm bagud, og der opstår solformørkelse

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

bøde for fyring med affald

Indlæg af Aaen »

kæmpefyr skrev:Kanon ide :) man skulle også tage og lægge x-tra grøn afgift på biler over 6 år gamle, da de er forældede og sviner miljøet meget mere end en ny bil gør :great:
Mon ikke vægtafgiften på gamle biler er høj nok vi smider da 12 af de store lange om året :( . Men der kunne jo komme afgift på efter hvor meget man køre det ville sku være mere fair. :great:[/quote]


Vi betaler da osse efter hvor meget vi kører..... i form af skyhøje afgifter på brændstof!! Jo Jo, osse der :great:
FSJ
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 126
Tilmeldt: 17 okt 2011 11:07
Mit fyr: Atmos og Opop BlackStar Woody
Areal: 217
Brændsel: Træ + træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8600

bøde for fyring med affald

Indlæg af FSJ »

Nu bliver jeg nok slagtet, men jeg prøver nu alligevel med et indspark.
Jeg brænder rent faktisk "affald" af et par gange om året (den ene gang til skt. Hans). Vi har en hel del skov og en have, der skal passes. Det giver en masse kvas. Noget får lov at ligge i skoven, men noget bliver samlet til et bål. Hvis jeg skal på lossen med det, skal jeg køre mindst 20 gange 40km med min trailer. Så er det altså noget lettere med en tændstik. Det ryger selvfølgelig lidt, men når der først er varme på, er det meget begrænset. Det er selvfølgeligt tørt og jeg tænder kun når vinden blæser væk fra naboerne.
Står jeg virkelig til en stor bøde for det?
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af Bigfoot »

FSJ skrev:Nu bliver jeg nok slagtet, men jeg prøver nu alligevel med et indspark.
Jeg brænder rent faktisk "affald" af et par gange om året (den ene gang til skt. Hans). Vi har en hel del skov og en have, der skal passes. Det giver en masse kvas. Noget får lov at ligge i skoven, men noget bliver samlet til et bål. Hvis jeg skal på lossen med det, skal jeg køre mindst 20 gange 40km med min trailer. Så er det altså noget lettere med en tændstik. Det ryger selvfølgelig lidt, men når der først er varme på, er det meget begrænset. Det er selvfølgeligt tørt og jeg tænder kun når vinden blæser væk fra naboerne.
Står jeg virkelig til en stor bøde for det?
ja og nej.... i teorien er det affald, men det som emnet her handler om, er praksis affald. Altså jernbanesvæller, telefonpæle der er tjærebehandlet og sådan.

Altså giftigt affald. Det andet er jo bare grene.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af Lau »

WoodyHugo skrev:
Kanon ide :) man skulle også tage og lægge x-tra grøn afgift på biler over 6 år gamle, da de er forældede og sviner miljøet meget mere end en ny bil gør :great:
Det var da det mest hjernedøde.. Hvad tror du forurener mest? At fremstille en ny toyota aygo, eller købe en gammel brugt landrover v8?? Fra vugge til grav, at holde liv i de gamle/nuværende biler er langt bedre for miljøet, end at fremstille nye biler. Så mit forslag ville være: Alle biler over 10 år, ingen brugerafgifter.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af Bigfoot »

Lau skrev:
Det var da det mest hjernedøde.. Hvad tror du forurener mest? At fremstille en ny toyota aygo, eller købe en gammel brugt landrover v8?? Fra vugge til grav, at holde liv i de gamle/nuværende biler er langt bedre for miljøet, end at fremstille nye biler. Så mit forslag ville være: Alle biler over 10 år, ingen brugerafgifter.
lad mig gætte Lau... du kører netop en gammel sur landrover V8???? :lol:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Bjarke J
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

bøde for fyring med affald

Indlæg af Bjarke J »

FSJ skrev:Nu bliver jeg nok slagtet, men jeg prøver nu alligevel med et indspark.
Jeg brænder rent faktisk "affald" af et par gange om året (den ene gang til skt. Hans). Vi har en hel del skov og en have, der skal passes. Det giver en masse kvas. Noget får lov at ligge i skoven, men noget bliver samlet til et bål. Hvis jeg skal på lossen med det, skal jeg køre mindst 20 gange 40km med min trailer. Så er det altså noget lettere med en tændstik. Det ryger selvfølgelig lidt, men når der først er varme på, er det meget begrænset. Det er selvfølgeligt tørt og jeg tænder kun når vinden blæser væk fra naboerne.
Står jeg virkelig til en stor bøde for det?
I teorien er det ikke lovligt at brænde haveaffald af. Men den lov der regulere det, er vist primært vedtaget for at undgå tæt tåge over parcelhuskvartererne omkring københavn i hækkeklipsæsonen. Det skal være en ualmindelig perfid landbetjent der bonger dig for at brænde grene af ude på landet.
Men eller så er hyggebål tilladt, så knap en bajer op og hyg dig med afbrændingen, så er det helt fjong :)
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af Lau »

Bigfoot skrev:
lad mig gætte Lau... du kører netop en gammel sur landrover V8???? :lol:


Desværre nej, en vw diesel - og går faktisk lidt op i at være miljøbevidst.. De grønne fanatikere vi har her i landet desværre bare ikke fattet at en masse nyt, kræver kæmpe produktionsapperater, som forurener væsentligt mere end vedligehold og mådehold i forhold til at køre i de nyeste triste hybridbiler..

Når det så er sagt, en defender 110" den er fanme lækker og jeg er sikker på man er et bedre menneske, det øjeblik man køber en.
Blob
Stoker VI
Stoker VI
11
Indlæg: 226
Tilmeldt: 28 sep 2012 19:55
Mit fyr: Gejs 9-16
Areal: 152
Brændsel: Flis
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Geografisk sted: Randers
Blevet takket: 3 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af Blob »

Er der nogen som ved om emballagetræ er behandlet?
For at det må bruges som emballagetræ, skal det være godkendt og stemplet.
Jeg har fået at vide at det er ovn-tørret, men ellers ved jeg ikke om det er behandlet.

Men kender I andre noget til det?
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

bøde for fyring med affald

Indlæg af Landlyst »

Blob skrev:Er der nogen som ved om emballagetræ er behandlet?
For at det må bruges som emballagetræ, skal det være godkendt og stemplet.
Jeg har fået at vide at det er ovn-tørret, men ellers ved jeg ikke om det er behandlet.

Men kender I andre noget til det?
Det kommer helt an på hvad det er for noget embalagetræ.... Jeg køre masser af træ til produktion af embalage... Men noget er rent hvidt træ, andet er jo plader med lim... og det må du ikke brænde... træet i en euro palle er rent... men klodserne må du ikke brænde...

Besvar