Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Indlæg af leo-pol » 20 apr 2013 21:29

Startede dagen med en gang herlig morgen mad med fruen og lille mand og blev enige om at det var fint vejr til at tage i skoven og få hentet et par læs brænde.... Fruen og knægten kørte i forvejen for at sikre at der ikke holdte nogle biler i vejen så vi ikke kunne komme ind.... Fri bane og ford'e med vogn blev startede og tøffede derned....
Ind med vogntøjet og ned for enden af stykket for at vende og alt bar bare fint....
Knægten hyggede sig og vi fik lavet et godt læs....
Fruen og knægten kørte hjem mens jeg lugt trak lidt brænde ud til næste læs og så var det med at komme hjem "det var jo ved at være middag"
Jeg nåede lige at trille 30 meter og så pløjede Venstre side af vognen sig ned i gennem skovbunden....
Øv.... Har ellers været gennem et par gange hvor der var meget mer vådt uden Problemer....
Igang med en skovl og jeg fik da også gravet en lille skråning men efter to meter sank den sku ned igen....
To timer sener hade jeg da rykket den 5 meter ....
Og nu kunne jeg se at mit største problem nok var en kæmpe gammel stup som jeg hade retningen imod....
Sikke noget lort når både vogn og traktor køre 40cm under jord..
måtte lige ringe hjem og sige at det var noget skidt og når knægten hade sovet kunne de da lige komme forbi med noget drikkelse og en spade og en ny kæde til saven da jeg måtte prøve at barber en skråning på stuppen....
Jeg endte med at måtte tippe det halve læs af og utroligt nok kom svinet over.... Men borede sig ned 3 meter efter igen....og nu sad den virkelig fast....
Af med traktor og op af hullet en strop i vognen fra siden i trækket og fik da rykkedet den 1/2meter til siden så jeg kunne få traktoren på vognen ved siden af de spor jeg hade lavet og så fik jeg den da rykket 5meter yderliger men den var stadig ikke kommet op af det lange spor den pløjede...
Vi blev enige om at pille traktoren at igen og hæve trækket på vognen.... Fylde hullet fra traktoren op med fint bøgebrænde af de store af slagsene og så lige tippe det sidste halve læs af....
Og efter noget masende med forden kom både vogn og trækker fri og op på sikker grund.....
Sådan sagde jeg til fruen og knægt... "Papa her kan sku"
Vi blev enige om at læsse lidt på og så var det det....
Fruen og knægt kørte hjem så maden var klar når jeg kom hjem.....
Arre tænkte jeg.... Der er sku også sundt at køre hjem med det lille læs.... Så jeg smed da lige lidt mer på og vupti... Så er det hjem...... Men næ nej... 5 meter så borede den sig sku ned igen..... Fuck... Nu blev jeg sku gal..... Efter et par forsøg tænkte jeg at nu gider jeg sku ikke mer og tippede hele lortet af og i bund med gassen og ned med spæret og så pløjede den sig fri og ud på rigtig fast vej.... Op med sav og div ting og så var jeg hidsig for alvor....
10 min kørsel så var jeg hjemme og klokke var 20.... 10 timer i skoven og ikke en sølle lille pind med hjem og fast besluttet på at den vogn aldrig skal væk fra kørefast vej....
Så imorgen tager jeg sku min gamle lille smadderet trailer med til at køre det ud af skoven.....
Så nu syntes jeg ikke at jeg gider mer Idag.....
Lige et par stemnings billeder hvis jeg kan oploade fra mobilen....


pbn
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 63
Tilmeldt: 15 nov 2012 08:45
Mit fyr: Passat halm omb. til træ / Vølund Pellux
Areal: 300
Brændsel: Skovtræ/ Solsikker piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Årligt forbrug: 30 Rummeter træ
Geografisk sted: 6780 Skærbæk

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Indlæg af pbn » 20 apr 2013 21:35

Det er den slags oplevelser der gør os til pille misbrugere :-)

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Indlæg af Landlyst » 20 apr 2013 21:35

Hmm surt show.... :shock:

Hvad med at du i stedet for at skære det på på stykket slæber de hele stammer ud og så læsser ved vejen? (bare et forsigtigt forslag icon_cheesygrin.gif )

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Indlæg af J-B » 20 apr 2013 21:45

Er der ikke noget med at brænde varmer mere end en gang :oops:
Men se det dog fra den lyse side, kartoflerne kan sættes, (der er ikke frost i jorden mere) :great:

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Indlæg af leo-pol » 20 apr 2013 22:08

lige et par stemnings billeder der lige skulle krympes....
og med de pille-priser kontra vores hus vil jeg meget helre i skoven..... desuden er det den eneste "far og søn tid" jeg har med den gamle...han er så kun med til at skove....
så den vil jeg ikke undvære.....
syntes faktisk at det er dejligt at gå der nede med saven og blive rigtig træt....... bare ikke lige idag.....
desuden skal jeg da lige tilføje at jeg vist lige fik banket knæet lidt voldsomt ind i hjørnet af vognen og opdaget at det er helt blåt og hævet....og gør mega naller... vil da ikke lige håbe at det er gået kraput selv om det føltes sådanne....
må da håbe at dagen bliver bedere imorgen.....

ps.... lig lige mærke til min fine nye rustfrie udstødning på forden....
sidste gang jeg var nede og hente knækkede den gamle af og var rødnet total så jeg måtte lige smede en ny....
Vedhæftede filer
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG


Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Indlæg af Brian B » 20 apr 2013 22:54

Hej
Det er sådan nogen dage man ville ønske man var blevet i sengen eller på sofaen.. Der gik heldigvis ikk noget i stykker.. Bare knæet er bedre i morgen
For et par år siden da jeg skulle pløje, havde jeg noget lorte ukrudt der filtere sig i ploven og ikk er til at rykke over, så jeg prøvede at knivharve det hele. Så på med ploven igen det hjalp ikk det så ud af h... Til så fik jeg næsten pløjet det første stykke så var der luft i dieselen pis så til at lave traktor, så da den kørte og jeg kom igang igen, knækkede bommen til liftarmene på ploven og selvfølgelig ødelagde det så osse hydraulik slangerne til ploven og det ene udtag på traktoren.. Så var den weekend gået... Og jeg var stadig ikk færdig med at pløje de 4,5 hektar der var jeg ved at have min lyst styret til at lege landmand..
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

caio35
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 dec 2012 22:00
Mit fyr: kl combi 25
Areal: 200
Brændsel: piller/brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: 16-24 kg
Geografisk sted: vordingborg kommune

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Indlæg af caio35 » 21 apr 2013 07:50

Har prøvet næsten det samme, du er bare mere tålmodig end mig, jeg blev arrig og lod traktor og vogn holde til ugen efter, som en slags straf til traktor og vogn. Og så for at gøre straffen endnu værre fik jeg en af de der grønne tingster med gule hjul til og trække den op, det er ikke så sjovt når det er en Ford man har men så kan den sgu bare lade værre med og sidde fast.
Tror fuldt og fast på at det er traktor og vogns skyld, absolut ikke min når man sidder fast. :)

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Indlæg af Landlyst » 21 apr 2013 08:41

FejlOgRepationerDagligt... icon_cheesygrin.gif

salemander
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 585
Tilmeldt: 25 dec 2009 21:51
Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
Areal: 110+40m2 uiso garage
Brændsel: bio olie og træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8900
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 3000 kg
Geografisk sted: randers
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 7 gange

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Indlæg af salemander » 21 apr 2013 09:50

hmm ja jeg prøvede næsten det samme engang men kom da heldigvis helt ud uden at skulle læse det hele af igen. men der var spor 40 cm ned i jorden efter vognen hurra for 4 wd og spær men nu var der så osse godt med læs på vognen der er jo ingen grund til at skulle køre to gange
Vedhæftede filer
brænde 016.jpg
brænde 015.jpg
brænde 011.jpg
brænde 010.jpg
brænde 009.jpg
har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Dagen startede ellers så godt........men....!!!

Indlæg af leo-pol » 21 apr 2013 20:18

salemander skrev:hmm ja jeg prøvede næsten det samme engang men kom da heldigvis helt ud uden at skulle læse det hele af igen. men der var spor 40 cm ned i jorden efter vognen hurra for 4 wd og spær men nu var der så osse godt med læs på vognen der er jo ingen grund til at skulle køre to gange

Ja ja ja..... Blærerøv...... Men nu er vi jo så også over i vogntøj der er lidt uden for almen privat brug......
Og efter som at bare sådanne en Baastrup vogn koster mer en hele min maskinepark kan vi slet ikke sammeligne.....
Men fed vogn ellers.... Køre selv korn med sådanne to Baastrup kasser bar med jern kasser og rigtige trækker foran........ Nemmelig BLå.... ;@)


Besvar