Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Martin Lidegaard er præcis så talentløs, som han ser ud.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Martin Lidegaard er præcis så talentløs, som han ser ud.

Indlæg af BWJ » 04 apr 2013 22:03

lamborg skrev:Hvad for nogle om jeg må spørge ..
Og du mener at den gang brok i denne tråd skal tages alvorligt :-)
Strøm er ikke billigere om sommeren, det at den er dyrere for den enkelte om vinteren skyldes højere forbrug, prisen er som om sommeren.
6Kw husstandsvindmøller producerer ikke i nærheden af et tilsv. solcelleanlæg http://www.gaia-wind.com/dk/behov-og-mu ... af-moelle/
Solcelleanlæg producerer også strøm hele året.
Der har aldrig været noget "TILSKUD" til solceller.

Og jeg syntes kun der er berettiget brok i tråden, mange har købt på falske forudsætninger.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Martin Lidegaard er præcis så talentløs, som han ser ud.

Indlæg af triumph » 05 apr 2013 08:34

Om natten er der så meget vindmøllestøm i overskud at afregningen ofte er negativ.
Strømforbruget er størst i løbet af dagen, hvor solcelleanlæg laver effekt. Ikke om natten

Prisen på el er billigst om foråret, da der er smeltevand til de norske og svenske vandkraftværker.

Afregningsprisen på el produceret på store vindmøller er langt mindre, end afregningsprisen på hustandsvindmøller. Fordi hustandsvindmøller er mindre rentable.
Hvorfor skal man give mere støtte, bare fordi det er urentabelt. Når der findes et rentabelt alternativ ?
Og hvorfor skal man plastre landet til med mange små urentable vindmøller, når man kunne få en stor rentabel ?

Lidegård har lige ændre reglerne for solcelleanlæg således at de skal moteres på tage / de må ikke stå på jorden.
Hvorfor skulle strømmen blive mindre grøn af at anlægget står på jorden ?
Årsagen er kun at landbrug, og andre med stort elforbrug. ikke må komme ind under ordningen, fordi så går der hul i lidegårds pengekasse. Altså, målet er ikke og skabe mest mulig grøn energi. Det er at flest muligt deltager i og lave grøn energi.
Selvom det er det der skaber mindst grøn energi, fordi det er det mindst rentable

Ved køb af solcelleanlæg blev der lovet nettoordning, nu har SEAS/NVE allerede sagt at det vil tage 1000 kr/år for ulejligheden. Og det er jo ikke et beløb der ikke kan stige de kommende år.

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

Martin Lidegaard er præcis så talentløs, som han ser ud.

Indlæg af nasty » 05 apr 2013 09:05

hvorfor får man solceller eller vindmøller ?? er det for at tjene penge ?? kan man tjene på det ? jeg ved det ikke
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

holberg19
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 384
Tilmeldt: 18 jul 2010 15:10
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 4 gange

Martin Lidegaard er præcis så talentløs, som han ser ud.

Indlæg af holberg19 » 05 apr 2013 09:26

Solceller er ikke bæredygtige i økonomisk forstand. Investeringen er kun "fordelagtig" fordi prisen er kunstig høj (omkostningsbestemt pris + afgifter). Prøv at regne på tilbagebetalingstiden for et anlæg med en pris svarende til den reelle omkostningsbestemte pris, dvs. ex. afgifter.

pendec

Martin Lidegaard er præcis så talentløs, som han ser ud.

Indlæg af pendec » 05 apr 2013 11:57

nasty skrev:hvorfor får man solceller eller vindmøller ?? er det for at tjene penge ?? kan man tjene på det ? jeg ved det ikke
der er en lille procentdel som får vindmølle el. cellerne fordi det er grøn energi og at prisen ikke forhøjes over tid, undtaget skatteindgreb, og at man ikke gør sig afhængig af el-værkerne og deres salgpris.

Nogle familier vil være grønnere på brugen i dagligdagen og ikke kun se grønne sedler i det som måske kan tjenes udover normal/forhøjet forbrug.

Måske er regeringen virkelig smartere end vi tror,
de får en masse på den grønne vogn med billige solceller og vindmølle energi som gør hele Danmark grønnere, og korrekt, på lang sigt kan de ændre pris strukturen som man kun bliver selvforsynende og ikke tjener penge på det mere. det får man ikke Danmark til i starten uden en gulerod. så måske et virkelig smart træk fra regeringens side, og måske også når balancen derinde vipper.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Martin Lidegaard er præcis så talentløs, som han ser ud.

Indlæg af triumph » 05 apr 2013 13:25

Jeg var lige inde og checkke takster.
Vindmøllestrøm afregnes med markedspris + 25 øre/kwh dog max 58 øre/kwh (tilskud 25 øre/kwh)
Havvindmølleparker (Tilskud ca. 50 øre/kwh)
Solcellestøm afregnes med 1,3 kr/kwh (tilskud ca. 100 øre/kwh + distributionsbidrag)
Husstandsvindmøller 2,5 kr/kwh (tilskud ca. 220 øre/kwh)

Man kunne altså næsten få 4 gange så meget grøn strøm ved at bygge havvindmøller frem for at montere husstandsvindmøller. Hvorfor giver det mening ?

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Martin Lidegaard er præcis så talentløs, som han ser ud.

Indlæg af mejeristen » 06 apr 2013 19:58

lamborg skrev:Det er da (undskyld sprogbruget mejerist :-) noget brok...

100 Ave Mariaer på skrift samtidig med at du ligger på alle 4 med hovedet mod Mekka så er du tilgivet :lol:
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)


Besvar