Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pladevibrator 63 kg

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Pladevibrator 63 kg

Indlæg af snubbi » 20 jan 2013 20:40

lille_smed skrev:så kan jeg hvis godt bruge en mønt på den .. også nemmer at købe den frem for at skulle lave den motor som er på min 15 år gamle fræser
hej
jeg købt en ny motor til min fræseren sidtst år hos www.altid jensen motor.dk det er godt nok en kiniser kopi af en honda men den køre fint. :great:


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Pladevibrator 63 kg

Indlæg af Flammen » 20 jan 2013 21:02

vi var nogle stykker (kortklubben) der for 6-7år siden stod i den situation, at vi hver især var igang med nybyggeri eller renovering.
vi købte i fællesskab en maltasa vibrator. den var med honda motor incl oliealarm. det var en meget billig løsning for os alle, og lidt indtægter fra udlejning har der også været. den tramper ikke så hårdt, som jeg kunne ønske, men den virker. sidste bruger står for opbevaring.
eneste omkostning har været et eller to olieskift, og lidt grej til brug ved fliselægning. disse er dækket af den smule udlejling (naboer/venner) der har været.
dette er blot den billige løsning vi som gruppe valgte, og med succes. har nu altid en vibrator til rådighed, når behovet opstår

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Pladevibrator 63 kg

Indlæg af Havmand » 21 jan 2013 19:28

Jeg har selv købt en masalta 90 kg... Der er en 5 hk Honda på, og den starter hver gang...
Da jeg fik den leveret, fyldte jeg benz på og trak i snoren eeeen gang, så var den igang...
Den har lavet 4000 kvm belægning hos mig, og kører jævnligt som udlån til venner. Den er nu 4 år og jeg har kun skiftet gaskabel, da det blev klemt...
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Pladevibrator 63 kg

Indlæg af Fer » 21 jan 2013 20:57

Jeg har (permanent) lånt en pladevibrator af min far, den er vist klunset på en genbrugsplads. Den har en eller anden fransk motor (Sjov konstruktion, faktisk ikke rigtigt en karburator. Fuldgas eller lidt mindre...) Den er 5 år ældre end mig, så den er snart 40 år.Skramler så man tror det er en løgn, men hvor den dog rar at have stående :) Den skal startes med en snor, og den kan ikke holde på benzinen.

Trods disse "småting" så er det bare dejligt at have den stående.

Køb den billige. Jeg er af den holdning at værktøj man skal bruge meget skal være godt, det man bruger knap så meget må godt være af mere "tvivlsom" oprindelse.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light


Besvar