Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så har de dummet sig igen på borgen

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

Så har de dummet sig igen på borgen

Indlæg af 2009bokke » 18 jan 2013 18:20

Nu har jeg godt læst det med de selv vil have fradrag !!! simpelhen nogen svinehunde hvis du spørg mig.... de må grine godt af os skatteborger der bare retter ind til Højre og siger javel
FØJ


Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Så har de dummet sig igen på borgen

Indlæg af Dunas » 18 jan 2013 18:24

Tja.. det med afgifter og kradse penge ind er regeringen ikke ene om. Arbejderbank Landsbank kradser 30 kr. ind pr. SMS de sender til deres
kunder for, at oplyse, at deres konto er i overtræk. Fy for helvede hvor nogle gebyrsvin :evil:.
Link: http://www.metroxpress.dk/nyheder/her-f ... i5CvrPmaU/

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Så har de dummet sig igen på borgen

Indlæg af noller » 18 jan 2013 19:27

Ja nu vi snakker om afgifter, så er der udligningafgiften så nu kan det åbenbart heller ikke svare sig at køre diesel der går langt på literen, vi kan jo ikke alle bo i nærheden af offentlig transport. Hvis man tænker på hvad de rykker ind på bilisterne ja det er ikke småbeløb, men nej der har de ingen kvaler. Man kunne i sin tid forstå det da de udbyggede vejnettet men det er jo år tilbage så hvad helvede er deres undskyldning, jeg fatter ingenting ,men at forstå dem ja det kan slet ikke lade sig gøre.

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Så har de dummet sig igen på borgen

Indlæg af Flemming DJ » 21 jan 2013 16:53

Det er nemt nok: Vi mister penge på, at folk sparer på nye biler (mindre og billigere) og på energi (med afgifter), ergo skal vi kradse nogle nye afgifter ind for at lukke hullerne.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

noller
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Så har de dummet sig igen på borgen

Indlæg af noller » 21 jan 2013 22:37

Hej

Som jeg forstår det, så er det fordi jeg skal være med til at finansere afgiften på elbiler hvilket jo ikke er et sagligt argument da elbiler ren teknisk ikke kan erstatte de km jeg kører nu. Som jeg ser det så kan vi alle ikke bo i byerne for det første for mange mennesker det samme sted har aldrig bragt noget godt med sig. Ingen tvivl et velfærdssamfund koster men der ryger også mange afgifter ind på bare brændstof og registreringsafgift. Lyder som en god drøm vi bliver CO2 neutrale, men der er vi slet ikke endnu og da slet ikke hvis vi bliver ved at være grådige så holdningsændringer skal der til, der faldt tiøren måske det er derfor vi ikke kører elbiler allesammen endnu.


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Så har de dummet sig igen på borgen

Indlæg af Flemming DJ » 21 jan 2013 23:12

Ja, jeg gnider mig bare i hænderne, hver gang det lykkes mig at "snyde" elselskabet for en kWt og regeringen for afgifterne: Forrige år 1000 kWt p.g.a. solvarme og sidste år 500 kWt, gnæk. Nu er vi på 3900 årlige kWt, 2 voksne og en fireårig.

Har allerede opvaskemaskinen på varmt vand fra piller og sol og skal da vist snart ha' vaskemaskinen spændt op til det. Ellers kan vi vist snart ikke blive ved med at skrue ned for strømregningen.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Så har de dummet sig igen på borgen

Indlæg af BWJ » 22 jan 2013 19:45

Flemming DJ skrev:Ja, jeg gnider mig bare i hænderne, hver gang det lykkes mig at "snyde" elselskabet for en kWt og regeringen for afgifterne: Forrige år 1000 kWt p.g.a. solvarme og sidste år 500 kWt, gnæk. Nu er vi på 3900 årlige kWt, 2 voksne og en fireårig.

Har allerede opvaskemaskinen på varmt vand fra piller og sol og skal da vist snart ha' vaskemaskinen spændt op til det. Ellers kan vi vist snart ikke blive ved med at skrue ned for strømregningen.

Schhhhhhhh, ikke så højt, de kan øjne en chance for afgift på "gnide sig i hænderne" og "gnækken" :lol: :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Så har de dummet sig igen på borgen

Indlæg af Flemming DJ » 22 jan 2013 22:19

:wink: Det sku' de ha' gjort i Simon Spies' velmagtsdage; det havde der sgu været skattekroner i. :lol:

Har lige luret, at vi ku' spare ca. 120 kr. mere årligt ved at bytte vores "gamle" Grundfos gulvvarmepumpe ud med en ny UPS (energimærke B), vi har liggende, meeeen så kan det nok stadig bedre svare sig at hitte et brugt blandingsbatteri og et par meter alupex og fittings, så vi kan få den vaskemaskine spændt for. :P
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Så har de dummet sig igen på borgen

Indlæg af hensan » 22 jan 2013 22:30

Flemming DJ skrev::wink: Det sku' de ha' gjort i Simon Spies' velmagtsdage; det havde der sgu været skattekroner i. :lol:

Har lige luret, at vi ku' spare ca. 120 kr. mere årligt ved at bytte vores "gamle" Grundfos gulvvarmepumpe ud med en ny UPS (energimærke B), vi har liggende, meeeen så kan det nok stadig bedre svare sig at hitte et brugt blandingsbatteri og et par meter alupex og fittings, så vi kan få den vaskemaskine spændt for. :P

Jeg tror ikke du skal have for høje forhåbninger af at føde vaskemaskinen med varmt vand. Jeg skiftede selv en ældre opvaskemaskine tidligere men må indrømme at mine resultater er noget mindre end håbet da jeg fik målt og sammenlignet før og efter:

A) Tidsforbruget er faldet marginalt. For brugte maskinen 140 min på et program. Efter skifte bruger den nu 132 minutter - 8 minutter mindre.

B) Med koldt vand brugte maskinen i gennemsnit 1,43 kwh på en opvask. Med varmtvands forsyning bruger maskinen kun 1,04 kwh på en vask.

Nu er der ikke noget i denne verden der er gratis heller ikke opvarmning af vand ved pillefyr. Jeg har tidligere beregnet at opvarmning af brugsvand med pillefyr koster ca 40 pct af el opvarmning.

Det samlede resultat bliver derfor (elpris brugt for beregning 2,10 kr/ kwh) en kold vask til 2,99 kr hvor en varmtvands vask koster 2,51 kr - en besparelse på 48 øre per vask eller ca 16 pct.

Da vi vasker ca 250 vaske om året er det en besparelse på ca 120 kr årligt - det vil dermed tage lidt over 2 år at for de nye rør stumper til ca 250 kr er tjent ind. Havde opvaske maskinen været helt ny energispare maskine havde besparelsen nok været mindre.

Medmindre din (opvaske)maskine / vandtilslutning er anbragt således at du uden videre kan fortage et skift og i forvejen har stumperne liggende er det nok ikke på dette område du skal ofre den store indsats ind for at reducere dit energi budget.

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Så har de dummet sig igen på borgen

Indlæg af Flemming DJ » 22 jan 2013 22:54

Ja, okay... mange bække små...

Jeg tror en VASKEmaskine sluger mere strøm til at opvarme vand end vores OPvaskemaskine, for den bruger næsten 50 ltr. vand pr. vask. :o Hvor meget af det, der så varmes op, ved jeg godt nok ikke. Men, jeg forventer en vis besparelse - og der er allerede et fint alupexrør det meste af vejen. :)

Nu ved jeg ikke, hvad du gi'r for træpiller, men regner jeg virkningsgraden på fyret ind, gi'r vi ca. 50 øre pr. kWt. Det er da noget mindre end 40% af elprisen?
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk


Besvar