Når mænd dummer sig.........

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
levi

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af levi »

Oldgaard skrev:hmm tja må vel hellere indrømme at uheld også er sket for mig ;)

Som knægt ca 8-9 år var jeg som mange andre med den gamle på arbejde, ( han var formand for en flok hærdede jordfolk )
vi var rundt at se på de forskellige pladser i løbet af formiddagen og se om de nu havde nået det de skulle, det inbefattede en del ind og ud af bilen ;) vi skulle så lige se til en plads lige inden middag, folkene var smuttet i skurvognen og den gamle var først ude af bilen og mig efter, skulle lige smække døren og så lykkedes det :oops: sku******* helvede hvordan F***** jeg formåede at smække døren over min egen langefinger og kun den!! fatter jeg til dato ikke :roll: , men da den gamle var smuttet i skurvognen, måtte jeg jo selv åbne døren igen og så til min forskrækkelse at det yderste led kun hang i den underste del af huden, ind i skurvognen med den anden hånd om fingeren og lige spørge, hvaaa er der noget plaster herinde ?? de garvede jordfolk mente nu ikke jeg skulle bruge plaster men bare arbejde det væk, lige indtil en af dem lige ville se hvad der dog var sket, så var den middag spoleret for dem ;)tja så meget for den flok barske gutter :lol:
afsted på nærmeste sygehus, hvor lægen der så på fingeren, lige mente at da jeg skulle bedøves før han ville rode med fingeren, aldrig har jeg set en læge ryste så meget på hånden, det lignede grandgiveligt en 2. dags brandert sådan rystede han.


1 mere ??

Nu når Lintz godt tør indrømme at han har et forkert forhold til ild ;) så må jeg vel også, dog var det ikke helt min egen skyld ;)

Sidste forår skulle jeg lige brænde lidt pap og papir af på bålpladsen, fik samlet det meste og fik uden uheld fint ild i det, dog var det blevet til en 3-4 sorte affaldssække fyld med brændbart så lidt var der da, fandt et par engangspaller som jo lige så godt kunne komme med i samme omgang, gik ned med den ene og skulle til at smide den på bålet, da der lød et brag og ild over det hele :shock: fik smidt pallen og kom væk, sundede mig lige et par sekunder og fik da kigget ned af mig selv, mine sorte arbejdsbukser var nu sølvgrå på hele det ene bukseben, det samme var min arbejdsjakke på hele den ene side, nu begyndte det at stramme lidt i ansigtet, så måtte vel hellere ind og se i spejlet hvad der dog var skyld i det :wink:
synet af mig selv i spejlet fik mig til at gispe lidt :shock: manglede det ene øjenbryn, håret på den ene side af hovedet var blevet et par cm kortere, det værste var dog farven i den ene side af ansigtet, højrød i hele venstre side, helt om bag øret og også inden i øret :roll:
Hvad der syntes så slemt ud samme dag, var intet imod dagen efter, fik fruen til at tage et billede af mig og sendte det til min chef og hørte om han syntes det var iorden jeg blev hjemme ;) det havde udartet sig til 2. grads forbrænding i ansigtet = ingen sol til Oldgaard sidste sommer :(

Det viste sig at vore lejer ved en fejl havde fået puttet en spraydåse indenholdende sølvgrå maling i sækken med brændbart :evil: :evil: det er helt sikkert det gør han aldrig mere ;) bunden fra spraydåsen, fandt fruen dagen efter inden i haven, den havde fløjet over værkstedet og ind i haven, en flyvetur på ca 20 meter :shock:
Er næsten sikker på at Levi stadig kan huske mit ansigt lørdagen efter da det var kaffetid i Gørlev ;)
hehe - kanon historie, - og jo jeg husker godt hvordan du så ud icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Grevens »

... - var ca. 15 år gammel da jeg flyttede med mor i lejlighed ... skulle lige forlænge en samledåse, men kunne ikke komme til at slukke for kontakten da den var inde bag ved bogreolen ... - tænkte at når der ikke var forbrug på ledningen var der sikkert ingen strøm ... - så den klippede jeg bare over med en metalsaksssszzzzz ....
... 15 år senere, i en lejlighed i Armenien, trængte jeg noget så grusomt til et bad ... der var ikke varmt vand i hanerne så man fyldte badekarret med vand og så smed man bare en løs dypkoger ned i karret ... med strenge ordre om ikke at røre før strømmen var slukket ... ... men jeg sku´ jo bare liige se om det var varmt nok ..... zzzzzzzZZZZZzzzzz ... - det var det ...
...
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Flammen »

nogle er bare uden for pædagogisk rækkevidde icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af themasterdk »

Det er sgu en skam sådan noget ikke findes på film :D

Jeg har prøvet noget lignende engang.
Tidligere brugte jeg et gammelt stokermagasin til at brænde af i. Så en dag havde jeg fyldt den godt op med diverse brændbart. En god sjat olie ud over. Der var godt nok blandet lidt benzin i olien, men ikke noget farligt - Troede jeg icon_cheesygrin.gif

Nå men, i bunden af magasinet i den ene side var der jo et hul til den gamle snegl. Så et fint sted til at tænde op. Og det gjorde jeg så. Med det resultat at der stod en kæmpe stikflamme ud af hullet. Tog alle hårene på armen og der lød samtidigt er kæmpe brag. Hvorefter alt det brændbare lød spredt over hele haven 8)

Hvis nogen af naboerne havde set det må de virkeligt have grint deres røv i laser icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif[/quote]


HAHA kan lige se det for mig smiley140.gif
--------- ;-) ---------------
Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af themasterdk »

Så lige endnu en icon_cheesygrin.gif

Det var da jeg var ung og sammen med en ven, vi havde fundet ud af at, når spay dåser kommer på ild det giver et dejligt stort knald icon_cheesygrin.gif

Så vi fik samlet en lille bunke og nu skulle der leges, så vi startede op med at kaste en på og BOOOM sagde det og vi var lykkelige " der skulle ikke så meget til i den aldre, kender i sikkert" icon_cheesygrin.gif

Så efter en lille time og masser af dåser der var sprunget og 2 drenge der var over lykkelige, var vi løbet tør PIS :lol: Nå, hvad gør man. jo da hjem i fars værksted og lede vide. Der fandt vi så 2 stk dåser, godt nok ikke spaymaling men noget andet sjovt. Men hva pokker det kan vel også sige BUUM tænket vi og løb med dem. icon_cheesygrin.gif

Så op til bålet og ned med begge to, tiden gik og de sprang ikke som de andre og nu var vi nys, lortet virker ikke og vi begyndte at gå tætter på og kaster sten imod dem. icon_cheesygrin.gif

så efter 2-3 sten, sagde det KNALD BANG OG BOOOOOOOM og der væltede ud med masse klister stads fra bålet og ud over os. "Ja, vi fandt ud af der var noget der hed brønd skum" Så vi fik det ud over håret, tøj, sko og en masse græs blev gult. men det værste var, vi måtte løbe ind og kom en tur på skadestuen pga sådan noget var sku varmt og brændte sig fast, til vores held havde vi jakker på. Så det var kun håret vi mistede for et stykke tid og fik lidt brand sår i hovdet og hænder. icon_cheesygrin.gif

Ja, jeg har noget med ild, det er ikke min ven icon_cheesygrin.gif
--------- ;-) ---------------

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af triumph »

da jeg var dreng havde jeg en gammel Wv bobel jeg kørte markræs i ude hos min morfar.
Den var så rusten at der bare var et hul, der hvor batteriet skulle stå.
Til og starte med havde jeg stillet batteriet på en træplade, men efter og have tabt 3 batterier ud genem bunden. Holdt jeg op med det, og startede den ved at trække den igang. Den holdt parkeret op af et udhus. Udhust var ved og vælte, så der var sat nogle rafter op ad det.
Jeg ville lige åbne motorhjelmen for at checkke olie, men motorhjelmen satte sig fast da hjelmen var ca. 30 cm åben, fordi den stødte på raften.
Derfor stllede jeg mig med ryggen til bilen. satte benene mod udhust, og prøvede at skubbe bilen, så motorhjelmen kunne åbne helt.
Der bedste sted og holde fast med fingerne, var i sprækken mellem motorhjelmsklap og selve bilen.
Da bilen flyttede sig, klappede motorhjemen i. Og da sprækken med lukket klap kun var 8 mm, så sad jeg/fingerne på begge hænder uhælpelig fast.
jeg stod med ryggen til bilen, så det eneste jeg kunne gøre var at råbe om hjælp.
Det gjorde jeg så i 50 min, da min mormor og morfar så dollars, og ikke lige savnede mig bag efter
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Lintz »

Glemte at åbne trækket foroven i min weber med gastændning, så den var gået ud, da jeg kiggede til den efter ca ti minutter.

Rykkede låget af og tændte......

Kan kun konstaterer at hår på arm samt øjenbryn er noget op-reklameret fis som man OVERHOVEDET IKKE har noget at bruge til.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af J-B »

Ja det med at være uheldig kan jo ske, er blevet kørt over af min egen bil :wink:
Jeg havde en gammel Kadett E hvor batteriet pludselig var klappet sammen på, og prøvede at starte den ned af en bakke.
Den stod på en plan stykke først og op af bakke der efter, så det er jo bare at skubbe den så langt op som mulig og hoppe på, men jeg blev klogere :?
Da jeg ikke kunne skubbe den længere op og åbnede døren og hoppede ind, så kørte bilen over min venstre fod og blev hevet ud af bilen hurtigere end i nogen film :wink:
Så det med at skubbe en bil i gang selv er ikke godt og der bliver grinet meget af det fra kollegaer den nat :oops:
Ps. arbejdede nathold dengang :wink:
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Landlyst »

Ja har du noget du vil dele Lintz? :great:
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Lintz »

Landlyst skrev:Ja har du noget du vil dele Lintz? :great:
Kan da godt tage den som jeg skrev for lidt siden i anden tråd.

Lad være med at gøre som jeg gjorde engang - Tog filterne fra emhætten ned og sprøjtede godt med opvaskemiddel på dem - Og stoppede dem i opvaskemaskinen.........................Jeg skovlede skum ud af den forbandede maskine i 3 kvarter .
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar