Forslag til opbygning

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
nielsen4180
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 dec 2012 17:27

Forslag til opbygning

Indlæg af nielsen4180 »

Hej

Jeg har indtilvidere et oliefyr stående med indbygget varmtvandsbeholder, og skal have monteret solvarme ind over dette, men hvordan gøres dette mest praktisk, fordi på grund af plads problemer har jeg en 100l med spiral i skunk over bryggers og en 150l med spiral i bryggers.

Jeg skal på et tidspunkt have en kedel med pillebrænder, og der ryger den indbygget brugsvandsbeholder, men indtilvidere ryger Tb minien på oliekedlen.

Vh Jacob

Brugeravatar
Ernst Drastrup
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 12 feb 2008 10:37
Geografisk sted: Arden
Blevet takket: 7 gange
Kontakt:

Forslag til opbygning

Indlæg af Ernst Drastrup »

Hej Nielsen.
Hvis du skal have solvarme, så er det bedst, at du får fat i en minimum 300 liter combitank.
Den har to spiraler, - én i bunden til solvarmen og én i toppen til centralvarmevandet.
Men måske bliver der problemer med plads, når du også skal have et pillefyr.
Har du mulighed for at bygge til, eller lave et nyt fyrrum i garagen.
Nu kender jeg jo ikke forholdene, men rigtig mange har fyrrum i enden af garagen.
Jeg har sommetider været ude ved et flisfyr der var monteret ind i baggangen, det er ret uheldigt, hvis det skulle brænde "tilbage", og så det er monteret inde i beboelsen.

Jeg har lavet en god bog om, hvordan vand opfører sig i et varmeanlæg.
En del teori i den første halvdel og over 60 forskellige diagrammer i sidste halvdel.
Du er meget velkommen til at købe sådan en til 195,00 kr. incl.moms og forsendelse.
Du er også velkommen til sende en mail til.:
mailernst@mail.dk.
Jeg finder lige et par diagrammer, som du kan skele lidt til.
02-10-01 Solvarme med oliefyr.JPG
02-13-02 Kombineret varmeanlæg.JPG
02-10-03 Solv. og oliefyr + hjemmelavet combitank.JPG
Fortsat god jul.
M.v.h.
Ernst
Første smed med solvarme i dk.
-- Min bog om Solvarme --
nielsen4180
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 dec 2012 17:27

Forslag til opbygning

Indlæg af nielsen4180 »

Hej og tak for indlæg.

Jeg har netop delt mine to beholdere op fordi jeg ikke har muligheden for at have en stor beholder og jeg ville håbe at jeg kunne få det til at køre med en 150l og en 100l og derudover har jeg den indbygget i fyret lige nu.

Besvar