Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tablet vs. pc

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Tom_AT » 22 dec 2012 14:59

Det med spil på sådan en er nu ikke den helt rigtige sandhed.
Grunden til at krævende PC spil ikke virker på en tablet er primært fordi de ikke er skrevet til Android styresystem. Rigtigt nok de også kræver meget af hardware.. men det er jo lidt irrelevant eftersom de på ingen måde ville køre på Android. Når det så er sagt, kan du godt li at spille er der efterhånden en del spil, også større skydespil og den slags til android. Fx GTA3, Modern Warfare agtige spil og den slags.

Er du stadig lidt vild efter sådan en Tablet, men stadig gerne vil have keyboard kunne du overveje en Asus Transformer hvor der kan tilkøbes dock med keyboard og ekstra batteri.


pendec

Tablet vs. pc

Indlæg af pendec » 22 dec 2012 15:04

jeg deler ikke glæden over spil til tablet, både performance og store fingre som skal flyttes rundt på skærmen gør styring umådelig dårlig. tablets er ikke opfundet til spil som vi kender dem.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Tom_AT » 22 dec 2012 15:07

pendec skrev:jeg deler ikke glæden over spil til tablet, både performance og store fingre som skal flyttes rundt på skærmen gør styring umådelig dårlig. tablets er ikke opfundet til spil som vi kender dem.
Det er så en anden snak, og jeg er helt enig med dig :-)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Lintz » 22 dec 2012 15:11

Tom_AT skrev:Det med spil på sådan en er nu ikke den helt rigtige sandhed.
Grunden til at krævende PC spil ikke virker på en tablet er primært fordi de ikke er skrevet til Android styresystem. Rigtigt nok de også kræver meget af hardware.. men det er jo lidt irrelevant eftersom de på ingen måde ville køre på Android. Når det så er sagt, kan du godt li at spille er der efterhånden en del spil, også større skydespil og den slags til android. Fx GTA3, Modern Warfare agtige spil og den slags.

Er du stadig lidt vild efter sådan en Tablet, men stadig gerne vil have keyboard kunne du overveje en Asus Transformer hvor der kan tilkøbes dock med keyboard og ekstra batteri.
Den virker lidt tillokkende, men tror nok at det bliver til konen først da jeg har firma-pc og synes alligevel at det er lidt åndsvagt at have begge dele med mig på rejsearbejde - Konen bruger kun sin pc til lidt surfe på nettet og hendes elskede FB - MEN også til at modtage mail samt udskrive startnumre til hundeudstillinger - men jeg går ud fra at der er en mulighed for at få en tablet til at udskrive - Måske via wifi?

Spil - næ tak ikke nødvendig.

Hvis jeg skulle overtale firmaet til at skifte ud til tablet skulle den også være i stand til at redigere samt udskrive pdf filer samt have word og exel - samt selvfølgelig mail.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Lintz » 22 dec 2012 15:23

calle skrev:Hej Lintz gamle dreng og glædelig jul :)

Du tænker garanteret på at købe en til dig selv med alt dit rejseri, og det forstår jeg. Har jo selv de der 50 overnatninger ude om året, og den hersens bærbare pc, fylder jo nærmest hele skrivebordet på hotelværelset. Derfor købte jeg en ipad 4, som fruen imidlertid mener er hendes, så det ender nok op med, at jeg må ud og investere i en mere. Den er genial, når man står i køkkenet og bruger den som kogebog, skærebræt osv. Ligeledes er den fin i soveværelset, haven og værkstedet. Knægten har simpelthen skrottet sin bærbare pc og købt en kæmpe stationær pc med 2 skærme og en tablet til at have med på farten.

Hygge :great:

Venlig hilsen
Og lige over Calle. (og her kunne der så godt være en jule-smilie - men kunne ikke finde en)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Tablet vs. pc

Indlæg af pendec » 22 dec 2012 15:32

der findes et par programmer som gør det muligt at sende til en printer, det er vist nok bare begrænset. på Android har Google vist overset brugen af tablet til erhverv når vi taler tilslutning af en printer.
Apps kan håndtere en printer, men android som operativ system kan ikke og er som en ipad med sdkort slot til generelt lager, tror jeg :) .


Besvar