Tablet vs. pc

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Lintz »

Min datter har fået en tablet og jeg har siddet og kigget lidt på den.
Hvad siger I til sådan en fætter i forhold til en pc. Gode og dårlige erfaringer, hvad er de gode til og hvad duer de ikke til.
De virker til at være fine til at tjekke noget ud på nettet og derefter slukke igen.
Den er jo hurtig til at starte op og lukke ned.

P.s. dette indlæg er skrevet på datterens tablet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Ulrik »

Den er perfekt til personlig brug.
Mails, surf, nyheder, bøger osv klarer den fint.

Men skal man lave noget er det altså nemmere med et tastatur og en mus.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Lintz »

Ulrik skrev:Den er perfekt til personlig brug.
Mails, surf, nyheder, bøger osv klarer den fint.

Men skal man lave noget er det altså nemmere med et tastatur og en mus.
Hva mæ word og exel i mindre omfang ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Tablet vs. pc

Indlæg af pendec »

de forskellige android baserede tablets (altså ikke apple) har ihvertfald diverse apps man kan hente som klarer word og excel ark, er det en MS Windows 8 tablet, så er det jo næsten naturligt at det virker.

du kan med de fleste nyere tablet's tilslutte via USB (når port er på maskine som Asus prime eller acer) eller du kan bruge Bluetooth tilsluttet mus og tastatur som virker fint i de skrive programmer som er tilgængelige. musen agerer jo primært som touch vil virke, så helt windows agtigt er det stadig ikke.

- de dur ikke til store pc spil, da de ikke har grafikkort til rigtig fps spil.
- de dur ikke altid til 3G for alle modeller uden du sikrer de har simkort/3G mulighed som alle altså ikke har. som betyder du kan tage den med dig og være på mobilnet.

skal du ud og køre og vil bruge den til GPS navigering så er der en del som syntes de fungerer fortrinligt selvom flere måske bruger 10" skærme, 7" er bedre her.

generelt til spil , email og surfing og forum læsning fungerer de godt.
meget skrive arbejde og styring af andet , som at erstate ens remote, er touch ikke løsningen. der sker simpelthen for mange fejl, hvis du forsøger dig på blindskrift eller skifte kanaler uden at se hvor du trykker :(
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Ulrik »

Lintz skrev:
Hva mæ word og exel i mindre omfang ?
Nej, det synes jeg simpelthen er for besværligt.

Øl kan heller ikke erstatte kaffe, eller omvendt icon_cheesygrin.gif
MvH Ulrik©

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Tom_AT »

Lintz skrev:Min datter har fået en tablet og jeg har siddet og kigget lidt på den.
Hvad siger I til sådan en fætter i forhold til en pc. Gode og dårlige erfaringer, hvad er de gode til og hvad duer de ikke til.
De virker til at være fine til at tjekke noget ud på nettet og derefter slukke igen.
Den er jo hurtig til at starte op og lukke ned.

P.s. dette indlæg er skrevet på datterens tablet.
Med fare for at lyde flabet.. Hvilket ikke bevidst er tilfældet icon_cheesygrin.gif

Men altså, du sidder selv med en tablet (datterens), så er det jo bare at prøve sig frem. Hent nogle programmer og får prøvet dem. Hvad virker for andre virker måske ikke for dig og omvendt.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Lintz »

Tom_AT skrev:
Med fare for at lyde flabet.. Hvilket ikke bevidst er tilfældet icon_cheesygrin.gif

Men altså, du sidder selv med en tablet (datterens), så er det jo bare at prøve sig frem. Hent nogle programmer og får prøvet dem. Hvad virker for andre virker måske ikke for dig og omvendt.
Det har du fuldstændig ret i - men kunne bare godt tænke mig nogle input fra jer som måske har prøvet begge dele - og draget jeres erfaringer - gode som dårlige.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Tablet vs. pc

Indlæg af Lintz »

pendec skrev:de forskellige android baserede tablets (altså ikke apple) har ihvertfald diverse apps man kan hente som klarer word og excel ark, er det en MS Windows 8 tablet, så er det jo næsten naturligt at det virker.

du kan med de fleste nyere tablet's tilslutte via USB (når port er på maskine som Asus prime eller acer) eller du kan bruge Bluetooth tilsluttet mus og tastatur som virker fint i de skrive programmer som er tilgængelige. musen agerer jo primært som touch vil virke, så helt windows agtigt er det stadig ikke.

- de dur ikke til store pc spil, da de ikke har grafikkort til rigtig fps spil.
- de dur ikke altid til 3G for alle modeller uden du sikrer de har simkort/3G mulighed som alle altså ikke har. som betyder du kan tage den med dig og være på mobilnet.

skal du ud og køre og vil bruge den til GPS navigering så er der en del som syntes de fungerer fortrinligt selvom flere måske bruger 10" skærme, 7" er bedre her.

generelt til spil , email og surfing og forum læsning fungerer de godt.
meget skrive arbejde og styring af andet , som at erstate ens remote, er touch ikke løsningen. der sker simpelthen for mange fejl, hvis du forsøger dig på blindskrift eller skifte kanaler uden at se hvor du trykker :(
Det var squ en forklaring der duer - :great:
og dog - hvad mener du med "at erstatte ens remote" = fjernbetjening af tv ????
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Tablet vs. pc

Indlæg af calle »

Hej Lintz gamle dreng og glædelig jul :)

Du tænker garanteret på at købe en til dig selv med alt dit rejseri, og det forstår jeg. Har jo selv de der 50 overnatninger ude om året, og den hersens bærbare pc, fylder jo nærmest hele skrivebordet på hotelværelset. Derfor købte jeg en ipad 4, som fruen imidlertid mener er hendes, så det ender nok op med, at jeg må ud og investere i en mere. Den er genial, når man står i køkkenet og bruger den som kogebog, skærebræt osv. Ligeledes er den fin i soveværelset, haven og værkstedet. Knægten har simpelthen skrottet sin bærbare pc og købt en kæmpe stationær pc med 2 skærme og en tablet til at have med på farten.

Hygge :great:

Venlig hilsen
pendec

Tablet vs. pc

Indlæg af pendec »

Lintz skrev:Det var squ en forklaring der duer - :great:
og dog - hvad mener du med "at erstatte ens remote" = fjernbetjening af tv ????
Sony har på deres tablet indbygget IrDa, så man kan lave fjernbetjenings opsætninger, som en universel remote, så er der alle de nye SmartTV, som har apps på android/apple som du kan styre dit TV med over netværket. fungerer ok, det er jo bare på touch skærm det foregår, så det er ikke som at have den i højre hånd og trykke "next", så skal du altså lige kikke på skærmen som mange IKKE er vilde med, for man vil gerne følge tv skærmen.

Besvar