Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Løn til skolepige ?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Løn til skolepige ?

Indlæg af Bjarne B. » 07 maj 2012 16:51

Hej

En skoleklasse på vores lokale skole har et projekt, som går ud på at indsamle penge til børn i Liberia. De skal ud og arbejde for os i byen og omegn og derved tjene pengene. Der kom derfor også en pige forbi vores ejendom i dag og spurgte efter arbejde. Vi lovede, at vi nok skulle finde noget, hun kunne lave en af dagene, men på spørgsmålet om hvad hun skulle have i løn, svarede hun, at det var op til os, hvad vi ville give...

Da hun ikke bor længere herfra end et par minutter på cykel, har vi tænkt på, at hun eventuelt kunne komme og fodre vores dyr(tager 10 minutter), men hvad skal man give sådan en frisk pige i løn pr. gang ?
Og hvis vi skulle finde på noget andet til hende at lave, hvad vil en rimelig timeløn så være ?

Nu har vi ikke så mange penge at gøre med, da jeg studerer og min kone er på dagpenge, men vi vil gerne hjælpe og vil under ingen omstændigheder have, at hun føler sig snydt.


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Løn til skolepige ?

Indlæg af pelle » 07 maj 2012 17:05

Bjarne B. » 07 May 2012, 16:51 skrev:Hej

En skoleklasse på vores lokale skole har et projekt, som går ud på at indsamle penge til børn i Liberia. De skal ud og arbejde for os i byen og omegn og derved tjene pengene. Der kom derfor også en pige forbi vores ejendom i dag og spurgte efter arbejde. Vi lovede, at vi nok skulle finde noget, hun kunne lave en af dagene, men på spørgsmålet om hvad hun skulle have i løn, svarede hun, at det var op til os, hvad vi ville give...

Da hun ikke bor længere herfra end et par minutter på cykel, har vi tænkt på, at hun eventuelt kunne komme og fodre vores dyr(tager 10 minutter), men hvad skal man give sådan en frisk pige i løn pr. gang ?
Og hvis vi skulle finde på noget andet til hende at lave, hvad vil en rimelig timeløn så være ?

Nu har vi ikke så mange penge at gøre med, da jeg studerer og min kone er på dagpenge, men vi vil gerne hjælpe og vil under ingen omstændigheder have, at hun føler sig snydt.
jeg ville tage en snak, med pigens klasselærer. :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Løn til skolepige ?

Indlæg af frølårsraketten » 07 maj 2012 17:07

Stik hende en halvtredser pr. gang! Det går jo til et godt formål...

:great: :great: :great:
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

Brugeravatar
GQLLE
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 166
Tilmeldt: 26 okt 2009 20:40
Mit fyr: Scotte 10kw + Atmos Dc25
Areal: 110 + 90
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: Stubdrup, Højen

Løn til skolepige ?

Indlæg af GQLLE » 07 maj 2012 19:12

Først skal du vel lige tjekke med skolen for hvad nu hvis hun kommer til skade?

Hvor gammel er hun?

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Løn til skolepige ?

Indlæg af Bjarne B. » 07 maj 2012 19:28

GQLLE » 07 May 2012, 19:12 skrev:Først skal du vel lige tjekke med skolen for hvad nu hvis hun kommer til skade?

Hvor gammel er hun?
Det havde jeg slet ikke tænkt på. Nu har vi selvfølgelig ikke tænkt os at sætte hende på farlige opgaver, men alt kan jo gå galt.
Jeg ved ikke hvor gammel hun er, men måske 12...?


EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Løn til skolepige ?

Indlæg af EKP » 07 maj 2012 19:46

Hej.

Hvis eleverne skal arbejde i undervisningstiden er det skolens ansvar. Hvis det er I deres fritid vil jeg tro det er at betragte som frivilligt arbejde. God idé at snakke med læreren. Personligt synes jeg at 40-50 kr. for de nævnte opgaver er rimeligt da hun også skal have transport osv. Hvis I finder opgaver der tager længere tid synes jeg at 60-70 kr. i timen er fair Hvis man vil give mere kan man jo gøre det pga. det gode formål men det afhænger også af ens privatøkonomi. Hvis man giver meget mindre så nærmer det sig udnyttelse af børnearbejde :-)

V.h. Emil

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Løn til skolepige ?

Indlæg af Ulrik » 07 maj 2012 19:50

Hvis arbejdet kun tager 10 minutter per gang må 20-25 kr være passende.
Jeg vil ikke give mere en 50 i timen, men jeg er også nordjyde af oprindelse icon_cheesygrin.gif
MvH Ulrik©

Bjarke J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

Løn til skolepige ?

Indlæg af Bjarke J » 07 maj 2012 19:51

Der er en lærer der som er ude på tynd is. 12 årige elever, der laver sort arbejde for folk i lokalområdet.
Jeg er ikke fan af det danske bureaukrati, men så længe der er folk der køber aviser som ekstrabladet, så er den slags lige til en overskrift.
Når det så er sagt, så giv hende mindstelønnen (50 kr/timen ca, så hvidt jeg husker.), og regn ud per påbegyndt halve time.

EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Løn til skolepige ?

Indlæg af EKP » 07 maj 2012 20:39

Bjarke J » 07 May 2012, 19:51 skrev:Der er en lærer der som er ude på tynd is. 12 årige elever, der laver sort arbejde for folk i lokalområdet.
Jeg er ikke fan af det danske bureaukrati, men så længe der er folk der køber aviser som ekstrabladet, så er den slags lige til en overskrift.
Når det så er sagt, så giv hende mindstelønnen (50 kr/timen ca, så hvidt jeg husker.), og regn ud per påbegyndt halve time.
Børn må godt lave frivilligt arbejde i deres fritid - det er der ikke noget i vejen for.

V.h. Skolelæreren :-)

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Løn til skolepige ?

Indlæg af Bjarne B. » 07 maj 2012 20:42

Bjarke J » 07 May 2012, 19:51 skrev:Der er en lærer der som er ude på tynd is. 12 årige elever, der laver sort arbejde for folk i lokalområdet.
Jeg er ikke fan af det danske bureaukrati, men så længe der er folk der køber aviser som ekstrabladet, så er den slags lige til en overskrift.
Når det så er sagt, så giv hende mindstelønnen (50 kr/timen ca, så hvidt jeg husker.), og regn ud per påbegyndt halve time.
Jeg har såmænd ikke noget imod, at ungerne tjener en skilling i ny og næ, men jeg tænker altså mit om, at man fra en kommunal institution, som en skole er, sender ungerne ud og arbejde for derefter at tage pengene fra dem til andre formål.
Desværre er det ikke en ny idé. Der findes også arbejdsdage for at skaffe penge til lejrture og ny legeplads.
Det jeg mener, der er værst, er at man i børnehaven sender 3-6 årige børn ud på gader og stræder for at samle affald. De små skal altså kravle rundt i bede, rendestene og lignende steder og samle cigaretskodder, glasskår og det der er værre med deres bare fingre...


Besvar