Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Hvad gør man?
-
- Stoker VIII
- Indlæg: 324
- Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
- Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
- Areal: 110+40
- Brændsel: 8mm piller
- Fremviser gerne i postnummer: 6200
- Årligt forbrug: 3-4 ton
- Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
- Givet likes: 3 gange
Hvad gør man?
Jeg bestilte d.23-4 et scotte pille fyr. Det blev leveret d. 25-4 fedt en hurtig leverandør MEN fragtmanden har tabt kedlen da han skulle køre den af lastbilen.
Jeg skriver til leverandøren og sender ham billeder, 5 min efter ringer han også siger at jeg da får en ny kedel ingen problemer, han skal bare lige snakke med fragtfirmaet først.
Dagen efter ringer leverandøren igen, ja fragtmanden siger han har min underskrift på at kedlen er modtaget i fejlfri stand. Oki Underligt tænker jeg da jeg var på arbejde, der står godt nok i papirene til fragt firmaet, at de skulle ringe til mig en ½ time før de kommer med fyret. Det skete bare aldring.
Tilbudet fra leverandøren var så at jeg kunne købe de udvendige plader som havde taget skade til deres indkøbs pris. Så spørg jeg så ind til hvad han havde tænkkt sig med garantien på kedlen ja den var der jo ikke noget af mere, og jeg kan heller ikke levere den tilbage på de 14 dages retur ret da den jo var skadet.
Det blev jeg da noget sur over må jeg indrømme. Levrandøren mener også det er en sag mellem fragtfirmaet og mig selv om jeg har betalt ham for fragten har fået et samlet tilbud på det hele.
Leverandøren har nu siden torsdag ventet på det fragt brev jeg skulle havde skrevet under på???
Hvad gør man i sådan en sag??? er der kun en mulighed en advokat????
Leverandøren har jo fået penge for det hele, de skulle betales før levering.
Må da indrømme at det scotte fyr jeg havde glædet mig til ikke er så sjovt mere.
Jeg skriver til leverandøren og sender ham billeder, 5 min efter ringer han også siger at jeg da får en ny kedel ingen problemer, han skal bare lige snakke med fragtfirmaet først.
Dagen efter ringer leverandøren igen, ja fragtmanden siger han har min underskrift på at kedlen er modtaget i fejlfri stand. Oki Underligt tænker jeg da jeg var på arbejde, der står godt nok i papirene til fragt firmaet, at de skulle ringe til mig en ½ time før de kommer med fyret. Det skete bare aldring.
Tilbudet fra leverandøren var så at jeg kunne købe de udvendige plader som havde taget skade til deres indkøbs pris. Så spørg jeg så ind til hvad han havde tænkkt sig med garantien på kedlen ja den var der jo ikke noget af mere, og jeg kan heller ikke levere den tilbage på de 14 dages retur ret da den jo var skadet.
Det blev jeg da noget sur over må jeg indrømme. Levrandøren mener også det er en sag mellem fragtfirmaet og mig selv om jeg har betalt ham for fragten har fået et samlet tilbud på det hele.
Leverandøren har nu siden torsdag ventet på det fragt brev jeg skulle havde skrevet under på???
Hvad gør man i sådan en sag??? er der kun en mulighed en advokat????
Leverandøren har jo fået penge for det hele, de skulle betales før levering.
Må da indrømme at det scotte fyr jeg havde glædet mig til ikke er så sjovt mere.
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Hvad gør man?
Det er klart en sag imellem dig og fragtfirmaet. De har åbenbart påstået at du har skrevet under, og det er desværre en kendt sag, at de snyder med underskrifter. Grunden til at leverandøren stadig venter på det fragtbrev med "din underskrift", er nok fordi det er gået op for dem, at det er en krussedulle som chaufføren selv har sat.
Men bare klø på.... Hvem leverede fyret hos dig??? Per Damgård? Eller danske fragtmænd?
Men bare klø på.... Hvem leverede fyret hos dig??? Per Damgård? Eller danske fragtmænd?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker VIII
- Indlæg: 324
- Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
- Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
- Areal: 110+40
- Brændsel: 8mm piller
- Fremviser gerne i postnummer: 6200
- Årligt forbrug: 3-4 ton
- Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
- Givet likes: 3 gange
Hvad gør man?
Det er DSV som har leveret, dog ved jeg jo ikke om de har lejet en anden vognmand til det da jeg ikke selv var tilstede.
-
- Stoker V
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 28 nov 2011 14:15
- Mit fyr: Atmos med ældre stoker
- Areal: 200
- Brændsel: træpiller, flis og andet
- Dagligt forbrug: ved ikke endnu
- Geografisk sted: Himmerland
Hvad gør man?
Hej,
Husk at sørge for dokumentation når du klager, du bør notere tidspunkter for telefonsamtaler og hvem du har talt med. Det gør det nemmere senere hvis sagen skal løses med advokat bistand.
Hilsen Blaser
Husk at sørge for dokumentation når du klager, du bør notere tidspunkter for telefonsamtaler og hvem du har talt med. Det gør det nemmere senere hvis sagen skal løses med advokat bistand.
Hilsen Blaser
-
- Stoker XII
- Indlæg: 794
- Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
- Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
- Areal: 192kvm
- Brændsel: blandet
- Fremviser gerne i postnummer: 3660
- Dagligt forbrug: 20kg
- Årligt forbrug: 4 Tons
- Geografisk sted: Slagslunde
- Givet likes: 23 gange
- Modtaget likes: 1 gang
Hvad gør man?
Var der nogen hjemme da den blev leveret? Ved at fx. Sanistål blot levere tilkantsten, og så er det bare ærgeligt hvis der ikke er nogen hjemme.
Men som andre brugere også har skrevet, så noter ALT ned. Kontakt vognmanden, og evt kør ud og se ham i øjnene, og vis ham billederne som du har taget af skaderne.
Har dunpakket kedlen ud, eller står den stadig pakke fra fabrikkens side.
Men som andre brugere også har skrevet, så noter ALT ned. Kontakt vognmanden, og evt kør ud og se ham i øjnene, og vis ham billederne som du har taget af skaderne.
Har dunpakket kedlen ud, eller står den stadig pakke fra fabrikkens side.
---
Med Venlig Hilsen
Peter M. Andersen.
Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE
Med Venlig Hilsen
Peter M. Andersen.
Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE
-
- Stoker XII
- Indlæg: 777
- Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
- Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
- Areal: 166 + 100
- Brændsel: træ og piller
- Geografisk sted: Nordjylland
- Givet likes: 11 gange
- Modtaget likes: 15 gange
Hvad gør man?
Kan du ikke få leverandøren til at lægge pres på vognmanden om at få løst sagen. Leverandøren er vel ikke interesseret i utilfredse kunder, og vognmanden ønsker vel heller ikke, at leverandøren finder en anden vognmand/fragtfirma.
-
- Stoker I
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 21 feb 2011 16:10
- Mit fyr: Oliefyr Vil gerne have Pillefyr
- Areal: 130m2
- Brændsel: Olie
- Fremviser gerne i postnummer: 9550
Hvad gør man?
Hvis det er DSV der har sat fyret af ved dig de er total ligeglad kender det fra mig selv
Hvad gør man?
Helt enig, - jeg vil foreslå det sammeBjarne B. » 01 May 2012, 09:38 skrev:Kan du ikke få leverandøren til at lægge pres på vognmanden om at få løst sagen. Leverandøren er vel ikke interesseret i utilfredse kunder, og vognmanden ønsker vel heller ikke, at leverandøren finder en anden vognmand/fragtfirma.
-
- Stoker VIII
- Indlæg: 324
- Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
- Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
- Areal: 110+40
- Brændsel: 8mm piller
- Fremviser gerne i postnummer: 6200
- Årligt forbrug: 3-4 ton
- Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
- Givet likes: 3 gange
Hvad gør man?
Jo leverandøren lovede da at rinde til fragtmanden igen i går. Efter jeg havde ringet og rykket for en afgørelse.
Jeg vil nemlig også gerne have sagen løst. Jeg kan også godt leve med selv at skifter de plader der er bøjet, men vil ikke selv betale for dem. For jeg har ikke lavet skaden. Jeg kan dog ikke bevise hvem der har lavet den. For det kunne jo lige så godt være at kedlen har været skadet da levrandøren har overgivet den til fragtmanden. Det giver dog ikke meget mening.
Jeg vil nemlig også gerne have sagen løst. Jeg kan også godt leve med selv at skifter de plader der er bøjet, men vil ikke selv betale for dem. For jeg har ikke lavet skaden. Jeg kan dog ikke bevise hvem der har lavet den. For det kunne jo lige så godt være at kedlen har været skadet da levrandøren har overgivet den til fragtmanden. Det giver dog ikke meget mening.
Hvad gør man?
I min verden er det fuldstændig underordnet hvor skaden er sket henne, - du skal have hvad du har betalt for!CRHansen » 01 May 2012, 11:09 skrev:Jo leverandøren lovede da at rinde til fragtmanden igen i går. Efter jeg havde ringet og rykket for en afgørelse.
Jeg vil nemlig også gerne have sagen løst. Jeg kan også godt leve med selv at skifter de plader der er bøjet, men vil ikke selv betale for dem. For jeg har ikke lavet skaden. Jeg kan dog ikke bevise hvem der har lavet den. For det kunne jo lige så godt være at kedlen har været skadet da levrandøren har overgivet den til fragtmanden. Det giver dog ikke meget mening.
Hvis kedlen er stillet uden din accept, - så skal din leverandør sørge for at denne sag bliver udbedret, - og det hverken kan eller skal diskuteres, - det skal bare fikses!