Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Helt til hundene...

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Syntes du det er ok at skyde en hund såfremt denne strejfer gentagende gange på din grund

Ja, såfremt ejeren skriftligt er blevet advaret
76
82%
Nej
17
18%
 
Afgivne stemmer: 93

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Havmand » 28 mar 2012 19:31

Nu starter jeg lige en farlig tråd...

Jeg er jæger, har desværre ingen hund - endnu...
Men syntes godt nok lille Danmark er ved at gå helt til hundende over en 10 år gammel labber som bliver skudt af genboen, eftersom den har strejfet adskillige gange på hans grund. Hundeejerne er jvf. Reglerne blevet advaret om at hunden næste gang den strejfer på hans grund vil blive skudt.
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Zarge » 28 mar 2012 19:34

havde samme problem med en nabo, han fik samme advarsel, har ikke set hundene siden... ( har hverken jagttegn eller gevær, men det behøver han jo ikke vide...)
Lad mig i samme ombærng slå fast, at hunden jo ikke kan gøre for det, det er ejeren der er problemet... men da vi jo ikke må skyde ham, må vi ta den næstbedste løsning... (så slipper den stakkels hund også for en ejer som oftest er pisse ligeglad med det stakkels kræ...) Just my opinion...

levi

Helt til hundene...

Indlæg af levi » 28 mar 2012 19:35

Havmand » 28 Mar 2012, 19:31 skrev:Nu starter jeg lige en farlig tråd...

Jeg er jæger, har desværre ingen hund - endnu...
Men syntes godt nok lille Danmark er ved at gå helt til hundende over en 10 år gammel labber som bliver skudt af genboen, eftersom den har strejfet adskillige gange på hans grund. Hundeejerne er jvf. Reglerne blevet advaret om at hunden næste gang den strejfer på hans grund vil blive skudt.
JA DET ER SYGT! :twisted:

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Zarge » 28 mar 2012 19:39

forresten, lige et spørgsmål til dem der mener "NEJ"
Hvordan ville I løse problemet hvis ejeren er udenfor "pedagorisk rækkevidte", Leve med lort i haven eller hvordan?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Lintz » 28 mar 2012 19:40

Jeg vil ikke gå ind i den konkrete sag da jeg ikke kender den godt nok, men synes absolut ikke det er i orden at tage loven i sin egen hånd og skyde et dyr fordi den nu lige går på sin grund. Har selv pt 5 hunde og 4 katte hvor kattene løber frit rundt som det passer dem, Det er de dejligste katte som er utrolige kærlige og kælne, kan ikke lade være med at tænke på at de måske falder for en jæger som har "kløe" i aftrækker-fingeren" Hvordan forklarer jeg min datter på 7 at der findes folk uden føelser når det gælder andres dyr......
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


levi

Helt til hundene...

Indlæg af levi » 28 mar 2012 19:41

Zarge » 28 Mar 2012, 19:39 skrev:forresten, lige et spørgsmål til dem der mener "NEJ"
Hvordan ville I løse problemet hvis ejeren er udenfor "pedagorisk rækkevidte", Leve med lort i haven eller hvordan?
Jeg ville skyde ejeren istedet :great:

Søren-R
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31 dec 2011 07:16
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 125
Brændsel: 8 mm Fågelfors
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 3,5 T
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 2 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Søren-R » 28 mar 2012 19:43

Det kan da aldrig blive hundens skyld.
Men kun ejerens.
Du må aldrig tro du er værdiløs.
Du kan altid bruges som et dårligt eksempel

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Zarge » 28 mar 2012 19:43

Lintz, sagen kan altid sees fra to sider... Har en kammerat som ikke kan ha en dør eller et vindue åbent uden naboens katte er inde i huset ( han er MEGET alergisk for kattehår, så han er temmelig iriteret over situationen) Men ifølge ejeren kunne de aldrig drømme om at forlade hendes egen grund ( det er desværre ikke lukkedes at kange en af dem i huset endnu, den ville være svær at forklare...)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Lintz » 28 mar 2012 19:47

levi » 28 Mar 2012, 19:41 skrev: Jeg ville skyde ejeren istedet :great:
Det ville være en nem løsning, der er også mange som dyrke sin forretning inde fra fængslet af, så hvorfor ikke også dig Levi. :D
Vi ved begge at det ikke er muligt - Desværre, Helt enig der var nok nogle som trængte til en lærestreg for livet - Men hvad med dem hvor hunden bare er en udbryderkonge eller hvor børnene bare ikke tænker sig om og lader lågen stå åben.....
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Helt til hundene...

Indlæg af Landlyst » 28 mar 2012 19:47

Ja den er farlig... Men jeg holder på at den lov IKKE fejler noget og den er da på ingen måde blevet misbrugt...

Har selv hund og han strejfer ikke... Men gjorde han blev godt nok enten bundet eller hegnet inde... Hader strejfere...

Havde på et tidspunkt en nabo med til sidst 3 hunde, alle tre var hyrdehunde i forskellige blandinger... De strejfede hos os og naboen, som havde omkring 260køer gående op til landevejen... ka lige se hvis de fik drevet dem over vejen.... Der var jeg en dag over og banke dem op kl. 6 da jeg så dem rende rundt, kællingen påstod at hendes hunde var lukke inde og det ikke var hendes, da de så i samme øjeblik kom rundt om hushjørnet... Da informerede jeg hende om at hvis de gentog sig så´måtte vi jo altså skyde dem.... Hold da op hun blev sur... Men kontaktede politiet med det samme og der blev jeg så oplyst om at bare jeg skulle sætte en annonce i lokal avisen, så kunne jeg gøre det uden vidre... Der udover så gælder jagtloven ikke på det område, så man må godt skyde dem selv om det faktisk er mørkt og det kræver ikke jagttegn, bare våbentilladelse...

De flyttede så heldigvis kort efter... icon_cheesygrin.gif

Men helt enig med Zarge og Levi... 8)

Jamen Lintz hvorfor skal vi have andres dyr påduttet i vores egne haver? Er det så også ok at mine unger køre cross inde i din have i stedet for på min mark? De er også nogen søde og charmende børn... 8)


Besvar