Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Husalarm og "jammere" ??

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Husalarm og "jammere" ??

Indlæg af Jens » 22 mar 2012 21:29

Hej I kloge hoveder :great:

Kigger lidt på husalarmer og kom så til at tænke på tyvenes brug af jammere (staves det mon sådan ?), hvor de forstyrrer fjernbetjeninger på biler, så de ikke virker :evil:

Kan de også gøre det ved de trådløse tyverialarmer installeret i huse ?

For hvis de kan det, så er det jo nærmest spild af penge at investere i det, - i hvert fald falsk tryghed :(

Er der nogen kyndige, som forhåbentlig kan sige, at dette ikke er muligt ?
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

Husalarm og "jammere" ??

Indlæg af Flammen » 22 mar 2012 21:35

på dealextrem kan gps og gsm jammer køber for under 100kr. den er lovlige at beside, men ikke lovlige at bruge.
svar på sgm. nej, ethvert sikringsanlæg vil altid kunne omgåes af de garvede hønsetyve

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Husalarm og "jammere" ??

Indlæg af Oldgaard » 22 mar 2012 22:35

tja kan da kun tale af egen erfaring med trådløse systemer ;) har til dato sat 150+ trådløse systemer op, og endnu har jeg tilgode at se/høre om et alarmsystem som er blevet jammet med tyveri som formål, selv de trackere som vi monterer i biler har vi heller ikke set blevet jammet.

At jeg personligt har en fortrådet alarm hos mig selv, er ikke fordi jeg ikke stoler på de trådløse, men fordi de desværre stadig har nogle mangler programeringsmæssigt = de mangler nogle funktioner som jeg syntes er sjove at lege med ;) ( lidt erhvervsskadet er man vel ;) ) dog kommer der et trådløst system her i løbet af foråret, som jeg sagtens kunne finde på at bruge lidt penge på :lol:

Kan da fortælle at en landsdækkende butikskæde bruger et trådløst system og nej navnet vil ikke blive nævnt ;) men de og deres forsikringsselskab har absolut ingen problemer med det.

men hvis det skulle vise sig at en af jer har en jammer, så kom glad og lad os teste den, jeg sætter gerne et anlæg op som vi kan teste op imod, jeg har selv en jammer liggende som jeg skal teste når jeg får tid også må vi se resultatet til den tid ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Husalarm og "jammere" ??

Indlæg af t-staff » 23 mar 2012 07:26

Hvis man søger på nettet med trådløs alarm der bliver jammet så kommer da en del op og med gps der bliver jammet så de må virke. Det kommer os an på hvor kraftige en jammere du køber og hvor stort et frekvens område de dækker..min fætter er alarm montør så han anbefalde kabel så skal man heller ikke skifte batteri

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Husalarm og "jammere" ??

Indlæg af Jens » 23 mar 2012 08:54

Takker for svarene :great:

Jeg er klar over, - at Flammen har ret i at de garvede hønsetyve, ikke er til at holde ude.

Men er dog lidt beroliget af, at det endnu ikke er et udbredt problem med jamming af trådløse alarmer.

Kablet har naturligvis nogle store fordele, men monteringsmæssigt frister de ikke lige.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !


Besvar