Så skal der betales afgift på pillefyr

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
levi

Så skal der betales afgift på pillefyr

Indlæg af levi »

robinhood » 22 Mar 2012, 21:31 skrev:ja man havde jo næsten regnet med at det kun var et spørgsmål om tid
men syntes det er og tage røven lidt på folk der har valgt en co2 neutral fyrings løsning
hold kæft hvor jeg syntes man er ved at være træt af alle de afgifter
Folk har det med at glemme...

Hvordan var det nu i 70 erne og 80 erne, - der skulle alle have elvarme, - da der var kommet nok i "fælden" så steg elpriserne - resultat, - folk flygtede til Fjernvarme og alternativer.

Fjernvarme steg så i stedet, - og folk flygtede til pillefyr/Brændefyr og varmepumper, - nu venter vi bare på der kommer en ny afgift...

Det er set igen og igen, - der skal nok komme nye afgifter - især med den regering vi har - men det bliver ikke på brændslet, - det bliver en mere nuanceret afgift, - f.eks en m2 afgift, - skorstensafgift etc.

Jeg er sikker på at alle bliver ramt uanset hvilken varmekilde de har :shock:
Senest rettet af levi 22 mar 2012 21:37, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
sørenh
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21 jun 2011 16:26
Mit fyr: Scotte opop 20kW
Areal: 230 kvm
Brændsel: Ystad 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: ca. 45 kg
Årligt forbrug: ca. 9 ton

Så skal der betales afgift på pillefyr

Indlæg af sørenh »

Suk suk... Jeg bliver harm af sådanne debatter. Dels fordi jeg syntes at have gjort noget godt for miljøet, ved at fyre med træ, som er kategoriseret 100% CO2 neutralt. Burde da i stedet få et klap på skulderen over en god gerning! Næ næ, nu bruger de bare denne undskyldning, at vi i forvejen ikke betaler skat af biobrændsel! De skal passe på med at træde os alle over fødderne på økonomien, jeg bestræber mig på at have styr på økonomien, ved at være civiliseret og ordentlig overfor systemet. De lægger sgu op til at vi bliver kreative som borger i det her samfund.. Øv, jeg skal have det sådan. :evil:
______________________________________________________________
Mvh
Søren

Citat af A.J.P Tayler - Hvis mennesker skal respektere hinanden for, hvad de er, må de holde op med respektere hinanden for, hvad de har.
kaufman
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 172
Tilmeldt: 29 dec 2011 19:39
Mit fyr: Woody 10kw Blackstar s kedel
Areal: 100 +70 m2 kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: Ca. 20 kg.
Geografisk sted: Hammelev 6500 Vojens

Så skal der betales afgift på pillefyr

Indlæg af kaufman »

Skiveren » 22 Mar 2012, 21:33 skrev: Måske man skulle sælge brændeovnen.. Imens den var lidt mere værd en jernprosen... :shock:
Ja, det er ikke tilladt at have formange penge til sjov Danmark :great:
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

Så skal der betales afgift på pillefyr

Indlæg af MartinLau »

De skulle hellere bruger penge på, at ansatte medarbejdere til at optrævle misbrug af offentlige midler og lignende.
Så ville de lige pludselig finde en masse penge, som kunne fylde hullet i statskassen.

Derudover skulle de være udelukkende akkord-lønnet. Som kommer der skub i skidtet...
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
levi

Så skal der betales afgift på pillefyr

Indlæg af levi »

sørenh » 22 Mar 2012, 21:36 skrev:Suk suk... Jeg bliver harm af sådanne debatter. Dels fordi jeg syntes at have gjort noget godt for miljøet, ved at fyre med træ, som er kategoriseret 100% CO2 neutralt. Burde da i stedet få et klap på skulderen over en god gerning! Næ næ, nu bruger de bare denne undskyldning, at vi i forvejen ikke betaler skat af biobrændsel! De skal passe på med at træde os alle over fødderne på økonomien, jeg bestræber mig på at have styr på økonomien, ved at være civiliseret og ordentlig overfor systemet. De lægger sgu op til at vi bliver kreative som borger i det her samfund.. Øv, jeg skal have det sådan. :evil:
Du er ikke den eneste der er harm, - men man må sluge et par kameler når man bor i DK - sådan er det at være en del af et velfærdssamfund :great:

Heldigvis kan vi herinde dog trods alt glæde os over vi ikke har varmepumper etc. - varmepumpe folkene vil formentlig blive ramt meget hårdere end os der fyrer med piller/Brænde - da de i forvejen betaler strøm/afgift, - og så evt. kan forvente en m2 afgift oveni købet.... :shock:

levi

Så skal der betales afgift på pillefyr

Indlæg af levi »

MartinLau » 22 Mar 2012, 21:40 skrev:De skulle hellere bruger penge på, at ansatte medarbejdere til at optrævle misbrug af offentlige midler og lignende.
Så ville de lige pludselig finde en masse penge, som kunne fylde hullet i statskassen.

Derudover skulle de være udelukkende akkord-lønnet. Som kommer der skub i skidtet...
Der bliver sløset hist og pist - ja, - men det er peanuts i det samlede regnestykke.

Om man så ryddede op fra nu af og så til dommedag, - så ville regningen stadig havne hos os forbrugere - de par spildte milliarder man kan finde i det offentlige rum batter ingen steder, - vi snakker LANGT flere penge i manglende olieindtægter....

Forøvrigt skal du også huske, - at når regeringen endelig finder 1 kr der er spildt, - så har de brugt 3 kroner på at finde den spildte krone :oops:
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Så skal der betales afgift på pillefyr

Indlæg af Skiveren »

MartinLau » 22 Mar 2012, 21:40 skrev:De skulle hellere bruger penge på, at ansatte medarbejdere til at optrævle misbrug af offentlige midler og lignende.
Så ville de lige pludselig finde en masse penge, som kunne fylde hullet i statskassen.

Derudover skulle de være udelukkende akkord-lønnet. Som kommer der skub i skidtet...
Når nu engang du stiller op til valg, har du min stemme... :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Så skal der betales afgift på pillefyr

Indlæg af Grevens »

...el bliver IKKE pålagt den nye afgift ..
...
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

Så skal der betales afgift på pillefyr

Indlæg af MartinLau »

Heldigvis kan vi herinde dog trods alt glæde os over vi ikke har varmepumper etc. - varmepumpe folkene vil formentlig blive ramt meget hårdere end os der fyrer med piller/Brænde - da de i forvejen betaler strøm/afgift, - og så evt. kan forvente en m2 afgift oveni købet....
JEP! Den trippede jeg godt over. Det bliver ikke de ikke glade for...

Så står den upartiske virksomhed "GoEnergi" tilbage og har rådgivet et utal af borgere til at investere minimum 100k i jordvarme og får de et afgiftssmæk af næsten aller højeste grad.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Så skal der betales afgift på pillefyr

Indlæg af Brian B »

Gad vide hvorfor folk spare op og ikk tør bruge penge... Af frygt for det næste raide fra de rød grønne og deres afgift skatte helvede gad vide hva der sker når der er mange nok der har fået solceller....
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

Besvar