Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilken shunt

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
RLStyling
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 jan 2007 19:44
Mit fyr: Multi 22
Areal: 250
Brændsel: Træpiller/tørvepiller/brænde
Årligt forbrug: 6,5
Geografisk sted: Tranten, Støvring
Kontakt:

Hvilken shunt

Indlæg af RLStyling » 03 sep 2007 08:31

hej

jeg har bare fået at vide af så mange forskellige vvs-mænd at man aldrig må sætte pumpen lige efter fyret, da der så er changce for at den kan komme til at stå med ren vanddamp og derved brænda af. så derfor har jeg sat den dernede. og det skulle jo give det samme om det er før eller efter kedlen, der laver jo det samme flow inde i kedlen.
M.V.H. René Lundgaard
http://www.rlstyling.dk

Herkules 24 KW kedel /Multi 22 brænder /2x Røgvender, Trækstabilisator /12m skorsten /Åben expantion 75 L /3000 L vvb. 750L akku tank m. 20m² solfanger. Hus 250 m² i et plan /Garage 75 m² /170 m2 opvarmet gulv.


levi

Indlæg af levi » 03 sep 2007 09:53

Pumpen er korrekt placeret - så den skal ikke flyttes.

Er der luft i kredsen ? - Kan du høre støj ?

Måske ville det være en fordel at montere en selvudlufter på fremløbet, der hvor du kører over til akkumuleringstanken..... (Det højeste punkt).

Ellers ser din installation korrekt ud - Teorien er at det er luft i spiralen der driller dig.

Brugeravatar
RLStyling
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 jan 2007 19:44
Mit fyr: Multi 22
Areal: 250
Brændsel: Træpiller/tørvepiller/brænde
Årligt forbrug: 6,5
Geografisk sted: Tranten, Støvring
Kontakt:

Indlæg af RLStyling » 03 sep 2007 13:20

hej

jeg syntes ikke jeg kan høre noget, og jeg kan også køre fuld tryk på pumpen. så tror ikke det er luft.
men de tal der står i brugsvejledningen, er der beregnet ud fra en bestemt fremløbs temp. ??
for hvis fyret er koldt så skulle jeg jo gerne bare cirkulere rumdt i kedlen, men det er den ikke meget for, den vil gerne hive 0,5m³/t over fra akku tanken, og så bliver vandet jo endnu koldere.
M.V.H. René Lundgaard
http://www.rlstyling.dk

Herkules 24 KW kedel /Multi 22 brænder /2x Røgvender, Trækstabilisator /12m skorsten /Åben expantion 75 L /3000 L vvb. 750L akku tank m. 20m² solfanger. Hus 250 m² i et plan /Garage 75 m² /170 m2 opvarmet gulv.

levi

Indlæg af levi » 03 sep 2007 13:33

Hej Rene - kan du ikke ringe til mig, jeg er ved at blive hægtet lidt af...


Besvar