Side 1 af 2

Langsomt trådløst netværk... Måske

: 14 aug 2007 20:50
af Klaus
Vores trådløse netværk/forbindelse er pludselig blevet sløvt og langsom til at finde siderne, minder meget om den tøven et 56k modem har b_shake8.gif b_shake8.gif b_shake8.gif
Hvordan fejlfinder man modemet, eller netværket ?
Skåret helt ud i pap tak :wink:
Det er en Cybercity 2 M/bit forbindelse og et billigt netværk fra Bilka begge dele har fungeret upåklageligt i 3 år nu !

Håber der er en der kan hjælpe?

: 14 aug 2007 20:56
af multimek
Hej Klus

Hvornår har du sidst slukket for modemet ?
Jeg havde på et tidspunkt et ligende problem (ikke samme modem) og der fik jeg at vide at jeg skulde slukke for banditten et pr. min og så tænde igen !! og vupti så virkede den ok igen :) den forklaring jeg fik (ved ikke om det er riktigt ) var at modemet ind i mellem har brug for at blive slukket for at den kan nul stille ! om det kan løse dit problem ved jeg ikke men det koster jo ikke noget at prøve :wink:

: 14 aug 2007 21:20
af neonus
Det kan sagtens skyldes at nogle af dine naboer også har erhvervet dem et trådløst netvær. Hvis jeres acces points kører på samme kanal (de kører ofte default kanal 6) så prøv at ændre kanalen til noget andet.

: 14 aug 2007 21:26
af Ulrik
Kan du ikke prøve at koble den til via kabel?
Hvis det kører lige så ringe er det enten forbindelsen eller PC'en

Er der problemer med flere PC'er eller kun 1?

: 15 aug 2007 05:41
af Klaus
Jeg har prøvet tænd og sluk og prøvet kabel gennem den trådløse del, uden held :cry:

: 15 aug 2007 07:00
af Ulrik
Klaus skrev:Jeg har prøvet tænd og sluk og prøvet kabel gennem den trådløse del, uden held :cry:
Det må jo betyde at fejlen ligger enten på PC eller på forbindelsen, sandsynligvis PCen.
Har du installeret noget software lige op til problemet startede?
Antivirus, Firewall?

: 15 aug 2007 07:52
af holm
Har du prøvet at køre udenom dit Access Point? Forbind med kabel direkte til den Cisco/Zyxel router du har fra CC?
Har du lidt teknisk indsigt og kan lave lidt ping forsøg og traceroutes? Det er ikke usædvanligt hos CC at de er sløve til at opdage en defekt eller sløv Dslam.

: 15 aug 2007 08:49
af Klaus
Vi har 2 computere med trådløs og det er dem begge det er galt med, de bliver jævnligt serviceret med ad-aware og virusscan..
Jeg prøver lige at sætte stikket i routeren når jeg kommer hjem :?
Jeg har SLET ingen forstand på pingeling og trace.. :shock:
Men så kan jeg jo få hjælp her :great:

: 16 aug 2007 10:58
af Tommi Fisker
Hej Klaus

Her er lige et par link til et par små værktøjer du kan prøve :

http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/

--------------------------------------------------------------------------------
Måske kan du bruge denne:
http://www.dslreports.com/stest?loc=2

--------------------------------------------------------------------------------
eller denne:
http://us.mcafee.com/root/speedometer.asp

: 26 aug 2007 10:36
af karlsen
Hvad for et mærke er din router???

Fejlen kan ligge i en software fejl i din router. (Har selv prøvet med en billig router)
Eller en fejl i softwaren, som ligger på dit modem fra CC, Ring ind til dem og høre efter om den har opdateret fornyligt. Man kan selv downloade software til sit modem på CC hjemmeside, men det plejer at være at meget gammel dato.