Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
-
- Stoker IV
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
- Mit fyr: Passat c2
- Areal: 160
- Brændsel: Træiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6752
- Årligt forbrug: 7ton ??
- Geografisk sted: Glejbjerg-6752
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
hva skal denne opbygning bruges til ?
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Givet likes: 22 gange
- Modtaget likes: 12 gange
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
C2-PASSAT » 12 Feb 2012, 21:57 skrev:hva skal denne opbygning bruges til ?
Tømmerhandel.... Så en meget blandet vifte af materialer i en pærevælling...
-
- Stoker IV
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
- Mit fyr: Passat c2
- Areal: 160
- Brændsel: Træiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6752
- Årligt forbrug: 7ton ??
- Geografisk sted: Glejbjerg-6752
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
hej landlyst ! hva med en skiftelads opbygning med et stort overtfang bagude hvor i så montere en kofanger og lys så du ikke kommer i klemme med din under kørsels længde som du jo skal holde under 70 cm. hvis det er et skifte lad !! ??
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Givet likes: 22 gange
- Modtaget likes: 12 gange
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
C2-PASSAT » 13 Feb 2012, 21:22 skrev:hej landlyst ! hva med en skiftelads opbygning med et stort overtfang bagude hvor i så montere en kofanger og lys så du ikke kommer i klemme med din under kørsels længde som du jo skal holde under 70 cm. hvis det er et skifte lad !! ??
Hvad skulle jeg bruge et skiftelad til? SKal jo selv læsse af... Og der er ikke tidsmæssigt noget at spare ved at læsse et og så bytte...
Og jeg skal da ha hydraulisk kofanger...
-
- Stoker IV
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
- Mit fyr: Passat c2
- Areal: 160
- Brændsel: Træiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6752
- Årligt forbrug: 7ton ??
- Geografisk sted: Glejbjerg-6752
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
skifte ladet ??? intet !! det var ikke for at foreslå at duu skulle få beskitte fingre af at rende der og løsne container låse eller noget
det var bare en billig løsning af dit længde problem !!
har set en opbygning - tror det var et stort dansk transport firma der roder lidt men nogle vindmøller der havde bygget en wire kasse bil med et 2-3 meter overhang og en koffanger der så lidt spinkel ud !! husk nu der er kommet nye regler !!! mener det var 1/1 -12 med godkendte kofangere (dvs ingen hjemme fuskede kofangere med hydr. uden godkendelse længere )
det var bare en billig løsning af dit længde problem !!
har set en opbygning - tror det var et stort dansk transport firma der roder lidt men nogle vindmøller der havde bygget en wire kasse bil med et 2-3 meter overhang og en koffanger der så lidt spinkel ud !! husk nu der er kommet nye regler !!! mener det var 1/1 -12 med godkendte kofangere (dvs ingen hjemme fuskede kofangere med hydr. uden godkendelse længere )
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Givet likes: 22 gange
- Modtaget likes: 12 gange
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
C2-PASSAT » 13 Feb 2012, 21:36 skrev:skifte ladet ??? intet !! det var ikke for at foreslå at duu skulle få beskitte fingre af at rende der og løsne container låse eller noget
det var bare en billig løsning af dit længde problem !!
har set en opbygning - tror det var et stort dansk transport firma der roder lidt men nogle vindmøller der havde bygget en wire kasse bil med et 2-3 meter overhang og en koffanger der så lidt spinkel ud !! husk nu der er kommet nye regler !!! mener det var 1/1 -12 med godkendte kofangere (dvs ingen hjemme fuskede kofangere med hydr. uden godkendelse længere )
jamen et skiftelad vejer jo mere end et fast lad...
Og længde problemt er det samme om det er et skiftelad eller fastlad...
En wirekasse bil?
Problemet er at få aksler/vægt og lægde til at passe sammen... Lovligt..
Og opbygninge bliver helt sikker ikke hjemmefusket
-
- Stoker IV
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
- Mit fyr: Passat c2
- Areal: 160
- Brændsel: Træiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6752
- Årligt forbrug: 7ton ??
- Geografisk sted: Glejbjerg-6752
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
okay der skal en opbygger på !!! det havde jeg ikke lige fanget !! troede i selv skulle i gang - og så ville en gammel skiften lads bil havde været et billigt start sted og det er ikke lige det samme med koffangeren der så må sidde 70 cm inde mod normalt 40 cm !! derfor jeg ville den vej !! men held og lykke med den nye bil. stempler ud for i dag !
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
timeout folkens....
jeg kom til at tænke på noget.
Har du egentlig en kørselsleder/chef/pengemand med inde i alle de overvejelser??? Taler i overhovedet samme sprog?
for at du drømmer om 4 aksler, og en kran så stor, at du kan læsse af ved det halve rødovre, uden at flytte bilen, er jo ikke ensbetydende med at det er det samme beløb der står på den chech som chefen ligger inde med.
Jeg har desværre set det alt for tit, at chaufføren drømmer om vilde og voldsomme biler, mange heste, langt lad, stor kran, masser af hjul, høje sider, plys i kahytten, og det hele, og ender ud med en 2 akslet volvo FL7, fladt lad, med små sider, og en gammel slidt HMF kran i røven, så bilen sammenlagt må læsse 243 kg, fordelt over 5,9 meter lad, og er i stand til at nå en topfart af de 90, på en strækning fra københavn til odense, og så behøver den ikke engang sætte farten ned i betalingsanlægget, for brobizzzz tillader jo 40km/t.... det passer lige.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Givet likes: 22 gange
- Modtaget likes: 12 gange
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
Jojo det ender med nyt, da der ikke er noget brugbart brugt at finde..C2-PASSAT » 13 Feb 2012, 21:52 skrev:okay der skal en opbygger på !!! det havde jeg ikke lige fanget !! troede i selv skulle i gang - og så ville en gammel skiften lads bil havde været et billigt start sted og det er ikke lige det samme med koffangeren der så må sidde 70 cm inde mod normalt 40 cm !! derfor jeg ville den vej !! men held og lykke med den nye bil. stempler ud for i dag !
Men ladopbygningen bliver unik... masser af surring og kæpstokke...
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Givet likes: 22 gange
- Modtaget likes: 12 gange
Hmm kigger lastbil, der er noget a ik forstår
Nej rødovre gider jeg skisme ikke køre, det er på den forkerte siden af broen...Bigfoot » 13 Feb 2012, 21:53 skrev:
timeout folkens....
jeg kom til at tænke på noget.
Har du egentlig en kørselsleder/chef/pengemand med inde i alle de overvejelser??? Taler i overhovedet samme sprog?
Jepzen der er der og vi havde egentligt snakket 3 akslet men ham med pengene sagde 4 aksler og en stor kran...
for at du drømmer om 4 aksler, og en kran så stor, at du kan læsse af ved det halve rødovre, uden at flytte bilen, er jo ikke ensbetydende med at det er det samme beløb der står på den chech som chefen ligger inde med.
Jeg har desværre set det alt for tit, at chaufføren drømmer om vilde og voldsomme biler, mange heste, langt lad, stor kran, masser af hjul, høje sider, plys i kahytten, og det hele, og ender ud med en 2 akslet volvo FL7, fladt lad, med små sider, og en gammel slidt HMF kran i røven, så bilen sammenlagt må læsse 243 kg, fordelt over 5,9 meter lad, og er i stand til at nå en topfart af de 90, på en strækning fra københavn til odense, og så behøver den ikke engang sætte farten ned i betalingsanlægget, for brobizzzz tillader jo 40km/t.... det passer lige.
Det som er kommet fra cheferne lyder fornuftigt og det skal være iorden og lovligt at køre med... Ergo er en 3 aksle og en 25TM kran jo sådan set udelukket... Så skal der en 4. aksle til og så ka man jo ligeså godt vælge en større kran som også har en lavere egenvægt (også selv om det så er på en 3 akslet.. ) Jeg gider ikke en masse plys og gejl, det skal være let og fuktionelt... Det eneste sted vi ka hente tid er jo på tiden det tager at surre af og på... Og det er også noget af det som vi kommer til at se politiet slår ned på...
Så det er et seriøs projekt, men jeg kommer bare lidt i tvivl om vi ka lave den opbygning lovligt... Men skal snakke med volvo i morgen om hvad de siger til projektet...
Min første sætning da de sagde ja du har ret den skal skiftes var: Det skal IK være en Daf og en PM kran... Og det var han da enig i... HMF; Hiab, Palfinger eller Effer.... Men Palfinger er jo klart lettest så er den jo mit første valg...
Og ka vi nu få den største kran i byen (altså som tømmerhandel) Vil det helt sikkert også trække kunder, da vi pt har den mindste... 3 udskud...