Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Indlæg af Bigfoot » 07 feb 2012 21:42

Jeg har allerede haft sådan en......... tro det eller lad være.

Jeg kan dog ikke lige finde billedet af den lige nu, men vi lavede sådan en levi-knallert der icon_cheesygrin.gif , med en 6.5 hk honda motor. Den blev vi nødt til at montere wheeliebar på, for den kunne køre på baghjul helt op til 40km/t.
Den var sku meget sjov. En elev der hjalp med projektet, tog den med hjem, for han havde leveret motor og sådan. Hans far elskede at tage den til bageren, for så kunne han køre om kap med de gamle fra byen.

Vi har så gjort det endnu vildere, ved at vi har taget en gammel havetraktor, af de helt gamle, og nu monteret en 150cc motorcross motor, med 4 trins gearkasse, så den i første opsætning kørte den omkring 50 km/t, baghjulene er jo lidt små i det.
Nu har vi en 200cc motor klar til den, så nu bliver det spændende at se hvad den ender i.
Vi er også igang med at bygge en 650cc honda V2 motor, på en gocartramme, til offroad kørsel. Så det skal nok kunne vende noget muld.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Indlæg af Tom_AT » 07 feb 2012 21:56

Bigfoot » 07 Feb 2012, 21:42 skrev:Jeg har allerede haft sådan en......... tro det eller lad være.

Jeg kan dog ikke lige finde billedet af den lige nu, men vi lavede sådan en levi-knallert der icon_cheesygrin.gif , med en 6.5 hk honda motor. Den blev vi nødt til at montere wheeliebar på, for den kunne køre på baghjul helt op til 40km/t.
Den var sku meget sjov. En elev der hjalp med projektet, tog den med hjem, for han havde leveret motor og sådan. Hans far elskede at tage den til bageren, for så kunne han køre om kap med de gamle fra byen.

Vi har så gjort det endnu vildere, ved at vi har taget en gammel havetraktor, af de helt gamle, og nu monteret en 150cc motorcross motor, med 4 trins gearkasse, så den i første opsætning kørte den omkring 50 km/t, baghjulene er jo lidt små i det.
Nu har vi en 200cc motor klar til den, så nu bliver det spændende at se hvad den ender i.
Vi er også igang med at bygge en 650cc honda V2 motor, på en gocartramme, til offroad kørsel. Så det skal nok kunne vende noget muld.
Fra en Transalp eller Africa Twin måske ? :-)

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Indlæg af Landlyst » 07 feb 2012 21:58

levi-knallert
8.gif 8.gif 8.gif

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Indlæg af Skiveren » 07 feb 2012 22:01

Bigfoot » 07 Feb 2012, 21:42 skrev:Jeg har allerede haft sådan en......... tro det eller lad være.

Jeg kan dog ikke lige finde billedet af den lige nu, men vi lavede sådan en levi-knallert der icon_cheesygrin.gif , med en 6.5 hk honda motor. Den blev vi nødt til at montere wheeliebar på, for den kunne køre på baghjul helt op til 40km/t.
Den var sku meget sjov. En elev der hjalp med projektet, tog den med hjem, for han havde leveret motor og sådan. Hans far elskede at tage den til bageren, for så kunne han køre om kap med de gamle fra byen.

Vi har så gjort det endnu vildere, ved at vi har taget en gammel havetraktor, af de helt gamle, og nu monteret en 150cc motorcross motor, med 4 trins gearkasse, så den i første opsætning kørte den omkring 50 km/t, baghjulene er jo lidt små i det.
Nu har vi en 200cc motor klar til den, så nu bliver det spændende at se hvad den ender i.
Vi er også igang med at bygge en 650cc honda V2 motor, på en gocartramme, til offroad kørsel. Så det skal nok kunne vende noget muld.
Legetøj... icon_cheesygrin.gif og Bigfoot var der noget med at du også skruede i biler ? (Opel, ik ?)
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Indlæg af Hr.Hansen » 07 feb 2012 22:32

Ja, lidt sjove ting er det da blevet til gennem årene. :)
Her er et par eksempler:

500 ccm Yamaha. Bemærk! 1 Cylinderet. Enten startede den og ellers skulle du bruge en sygedag næste dag.
Billede

200 ccm kina atv. Herligt stykke legetøj, man kan næsten komme frem alle stedder.
Billede

Hjemme bygget "Gokart". Taunus V6 Motor, bagtøj fra en Pajero, meget let = Mange sæt dæk !!!
Billede

Billede

Beklager nogen af billederne.
Mvh Thomas Hansen


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Indlæg af Bigfoot » 08 feb 2012 07:32

Tom_AT » 07 Feb 2012, 21:56 skrev: Fra en Transalp eller Africa Twin måske ? :-)
hvilket?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Indlæg af Bigfoot » 08 feb 2012 07:38

Skiveren » 07 Feb 2012, 22:01 skrev:Legetøj... icon_cheesygrin.gif og Bigfoot var der noget med at du også skruede i biler ? (Opel, ik ?)
har rodet meget i opel ja, var storbruger på opelpower, indtil jeg købte skoda. Det er ca 2½ år siden jeg sidst har skrevet derinde, og jeg har stadig topplaceringen i flest indlæg... :oops:
Men jeg går og hjælper på værkstedet ved en stor brugtbilsforhandler her i området også.

Men ja, jeg er mekaniker af uddannelse, men jeg arbejder som faglærer på en specialefterskole i dag. Så derfor jeg roder med sådanne projekter.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Indlæg af triumph » 08 feb 2012 08:41

Ja den trækker jo ligesom picantoen (altså gennem dørene :oops: )

kiggede lidt på kina modeller for nogen ar siden, dengan kunne man få en 800 ccm for ca 35.000 + transport, moms osv
http://visdon.en.made-in-china.com/prod ... log-1.html

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Indlæg af Bigfoot » 08 feb 2012 08:58

Billede
og så lige med sådan en Keith Black Hemi istedet... med en 14-71 littlefield blower. Så er vi kørt.
2500hk, og 8500 omdr :shock: :shock:

så begynder det at blive sjovt... og så opleve 4 af dem, fyres af på en gang, det er for mænd icon_cheesygrin.gif :great:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Sådan en vil jeg ha når jeg bliver gammel....

Indlæg af Tom_AT » 08 feb 2012 12:30

Den 650cc Honda V2 motor du nævner. Om det er fra en af de MCer jeg nævner?


Besvar