Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

fyrrums interesse

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

fyrrums interesse

Indlæg af tvivleren » 04 feb 2012 19:01

jeg sidder meget og læser her i forums.
så er det lige jeg spørger mig selv om dem der får en sådan fyr opstillet bare sætter sig i sofaen og nyder det at de har billig varme indtil at der går ged i den, det er med fare for at få ørene i maskinen at jeg giver sådan udtryk, jeg mener at det kan være en fordel at følge med i hvad fyret laver når der sker nogle små ting i stedet for at vente til det bliver koldt.
kan se at der er mange der først bliver tilmeldt når de fryser og har problemer. :shock:

Jeg skal nok hjælpe hvis jeg kan :great:
En ting mere, jeg synes der mangler feed back på dem der får hjælp om det virker :roll:
Senest rettet af tvivleren 04 feb 2012 19:08, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

fyrrums interesse

Indlæg af Havmand » 04 feb 2012 19:07

Hmm... Er det bare mig der ikke kan se hvor du vil hen med det indlæg? :D

Jeg gør også hvad jeg kan for at hjælpe :great:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

fyrrums interesse

Indlæg af MichaelK » 04 feb 2012 23:49

Altså.... If it ain't broke, then don't fix it :great:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

fyrrums interesse

Indlæg af Zarge » 05 feb 2012 00:11

Jeg forstår godt hvad tvivleren mener... Der kommer pludselig mange nye brugere nu her hvor det bliver koldt.. Men fred med det.
Vi kan jo ikke være nørder alle sammen, så det er rimeligt nok at der er mange der ringer til smeden og får ham til at installere et anlæg a "eget valg" Og så længe det kører så er altin godt... Men når det så gør knuder så ringer de til smeden ( som måske har styr på det, måske ikke...) Andre søger på nettet, og falder over Stokerpro... Nogen løber skrigende væk, nogen får de råd de skal bruge, og viser sig aldrig igen... OG nogen bliver hængende... Og bliver nysgerige...
Sådan må og skal det være... Det er naturligvis de sidste der skal føre sitet op og videre, men der skal være plads til alle... Det kan jo ikke være alles interesse... Det er fair nok at nogle bare skal ha løst et problem, og så var det det... At vi andre så efterhånden er blevet "miljøskadet" det siger nol mere om os end om dem... :oops:

Jeg syntes det er sjovt at "hjælpe" måske ikke altid lige rigtigt... men det er nu blevet min hobby, og jeg har det fint med dem der bruger tiden på noget andet, derfor syntes jeg de er lige værtige til at få svar på et problem/spørgsmål... Og alt andet lige... hvis man så kikker efter, så får indlægene oftest flest/hurtigst svar hvis det er en "stamkunde" der stiller dem... Så jeg syntes det går rimeligt godt, vi skal også passe på vi ikke bliver alt for indspiste... der skal være plads til alle... Ellers skal admins nok rydde op... :great:
Så jeg vil sige drinking25.gif og velkomme til...

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

fyrrums interesse

Indlæg af Skiveren » 05 feb 2012 00:20

Zarge » 05 Feb 2012, 00:11 skrev:Jeg forstår godt hvad tvivleren mener... Der kommer pludselig mange nye brugere nu her hvor det bliver koldt.. Men fred med det.
Vi kan jo ikke være nørder alle sammen, så det er rimeligt nok at der er mange der ringer til smeden og får ham til at installere et anlæg a "eget valg" Og så længe det kører så er altin godt... Men når det så gør knuder så ringer de til smeden ( som måske har styr på det, måske ikke...) Andre søger på nettet, og falder over Stokerpro... Nogen løber skrigende væk, nogen får de råd de skal bruge, og viser sig aldrig igen... OG nogen bliver hængende... Og bliver nysgerige...
Sådan må og skal det være... Det er naturligvis de sidste der skal føre sitet op og videre, men der skal være plads til alle... Det kan jo ikke være alles interesse... Det er fair nok at nogle bare skal ha løst et problem, og så var det det... At vi andre så efterhånden er blevet "miljøskadet" det siger nol mere om os end om dem... :oops:

Jeg syntes det er sjovt at "hjælpe" måske ikke altid lige rigtigt... men det er nu blevet min hobby, og jeg har det fint med dem der bruger tiden på noget andet, derfor syntes jeg de er lige værtige til at få svar på et problem/spørgsmål... Og alt andet lige... hvis man så kikker efter, så får indlægene oftest flest/hurtigst svar hvis det er en "stamkunde" der stiller dem... Så jeg syntes det går rimeligt godt, vi skal også passe på vi ikke bliver alt for indspiste... der skal være plads til alle... Ellers skal admins nok rydde op... :great:
Så jeg vil sige drinking25.gif og velkomme til...
Enig :great: icon_cheesygrin.gif gratis hjælp og vejledning, til alle :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

fyrrums interesse

Indlæg af Zarge » 05 feb 2012 00:25

nemlig ja... det skal ikke koste noget... Tilgengæld skal de også tage alle de billige kommentare med i købet... new23

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

fyrrums interesse

Indlæg af Lintz » 05 feb 2012 09:44

Zarge » 05 Feb 2012, 00:11 skrev:Jeg forstår godt hvad tvivleren mener... Der kommer pludselig mange nye brugere nu her hvor det bliver koldt.. Men fred med det.
Vi kan jo ikke være nørder alle sammen, så det er rimeligt nok at der er mange der ringer til smeden og får ham til at installere et anlæg a "eget valg" Og så længe det kører så er altin godt... Men når det så gør knuder så ringer de til smeden ( som måske har styr på det, måske ikke...) Andre søger på nettet, og falder over Stokerpro... Nogen løber skrigende væk, nogen får de råd de skal bruge, og viser sig aldrig igen... OG nogen bliver hængende... Og bliver nysgerige...
Sådan må og skal det være... Det er naturligvis de sidste der skal føre sitet op og videre, men der skal være plads til alle... Det kan jo ikke være alles interesse... Det er fair nok at nogle bare skal ha løst et problem, og så var det det... At vi andre så efterhånden er blevet "miljøskadet" det siger nol mere om os end om dem... :oops:

Jeg syntes det er sjovt at "hjælpe" måske ikke altid lige rigtigt... men det er nu blevet min hobby, og jeg har det fint med dem der bruger tiden på noget andet, derfor syntes jeg de er lige værtige til at få svar på et problem/spørgsmål... Og alt andet lige... hvis man så kikker efter, så får indlægene oftest flest/hurtigst svar hvis det er en "stamkunde" der stiller dem... Så jeg syntes det går rimeligt godt, vi skal også passe på vi ikke bliver alt for indspiste... der skal være plads til alle... Ellers skal admins nok rydde op... :great:
Så jeg vil sige drinking25.gif og velkomme til...
Du må havde taget en ordentlig tår øl inden du gik igang med at skrive alt det :D
Jeg var faktisk en af dem som købte fyr og derefter søgte på nettet for at finde lidt svar på alle mine spørgsmål.
At jeg så skulle havne her og blive hængende havde jeg nok ikke helt forestillet mig.

Jeg er (var) ikke den som synes at det er særligt fedt at sidde og skrive på en blog - derfor røg facebok også ud i kulden efter en 14 dages tid (Hold kæft - det er kedeligt, Hva´ fa´en rager det mig at folk er ved at stege frikadeller). Undskyld til alle jer FB brugerer.

Dette er en side som omhandler noget så åndsvagt som at få varme i huset via en bestemt opvarmnigsform - At det kunne tage så meget af ens tid at få pillefyr og solvarme havde jeg ikke forstillet mig.
Men det er nok fordi at det er blevet lidt "nørderi" fra min side.

Det har været intressant og lærerigt at stifte bekendtskab med jer, og tak for alle jeres gode råd.
At jeg er kommet til det punkt at jeg selv kan øse ud af erfaring skyldes erfaringer og "Stokerpro"

Til "tvivleren" vil jeg gerne sige at det vist ikke er helt unormalt at man først åbner manualen når det er gået galt - og kan man ikke finde svar der så er der nettet.

At nogle finder ind på "Stokerpro" og derefter forsvinder igen er ok for mig - jeg var en der blev hængende, takket været en som dig.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

fyrrums interesse

Indlæg af Bigfoot » 05 feb 2012 10:04

Ja for nogen er det vanedannende at lande sådan et sted her..... :oops:

Jeg må da også sige at være blevet hængende, men jeg var så også en af dem, som søgte info herinde, inden jeg købte nyt fyr.

Men ja, tit mangler man lidt en opfølgning på den hjælp man har givet. Især dem som søger nyt fyr, og har de og de problemer ved det, og husets størrelse, folk der bor til leje på høloftet, polakkere der har stjålne biler opmagasineret i stalden, man vil helst fyre på det hash man ikke får solgt på gaden og bla bla bla, hov det var vist lige min fantasi der gik amok der...

men der mangler tit at folk siger, nu fik jeg installeret den twinheat i vores landbrug, og vi kan skam køre på det pil vi har stående som læhegn, vi snitter det bare ned engang imellem, og så kører det så nemt.
Men nej, vi får ikke altid slutningen på emnerne, desværre. Så de 70 indlæg på emnet, var total spildt.

Der er især mange emner der omhandler folk som vil have anlæg ind, og fyre med alternativer, eller kombi. Selve pillebrænderfænomenet er jo nemt at komme omkring. Men de alternative brændsler, kræver jo lidt info, det rette materiel, og især en stor indsats fra en selv.
Der savner jeg opdateringer på hvordan det er gået, jeg er godt klar over at mange af dem, aldrig bliver til noget, da et anlæg til alternativer, i stor format, eller som kombi, tit og ofte render op i 100.000 eller mere, og det skræmmer folk væk fra udfordringen. Desværre :(
Det holdte da også hårdt her hos os, da vi skulle have baxien ind. Vi købte jo dengang en baxi kostede en formue.... :shock: Det var da heller ikke med fruens gode vilje at der skulle laves så meget, isoleres, cirkulationspumper, gulvvarmeanlæg, vvb og hvad ved jeg, men i dag, da er hun glad for det også. Vi fyrer for marginaler, i forhold til hvis vi blev på olie. Bevares, det kostede små 100.000 inkl det hele, men det er alle pengene værd, og værdiansættelsen på vores ejendom, er steget deraf. Her på egnen anser man det for værende en forbedring af en ejendom, når fjernvarme nu ikke er muligt. Så vi fik da dækket 80% af anlægget, ind under vores kreditforeningslån. :great:

Men tilbage til emnet. Vi mangler tit opfølgninger på emner. Men folk kører træt i det, eller glemmer at kigge herind for at se de svar de har fået. Det ser vi jo sågar ved salgsannoncer af og til. Man forstår det jo ikke.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar