Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Reklamationsret - eller mangel på samme...
- Havmand
- Stoker XVI
- Indlæg: 2315
- Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
- Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
- Areal: 190
- Brændsel: Blandet træ og piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4700
- Dagligt forbrug: 30 kg
- Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
- Modtaget likes: 2 gange
Reklamationsret - eller mangel på samme...
Hej,
Nu vil jeg lige sparre lidt med Jer, inden jeg flyver fuldstændigt skråt
Jeg har video-overvågning, eller rettere havde...
Da jeg efter en lille gåtur kommer hjem 1. januar, er min DVR gået kold.
Den genstarter ca. hvert 10 sek. og skærmen giver et meget sjovt billede. Jeg prøver at skifte HDD'en da det kunne være denne, som var stået af, men det hjalp desværre ikke.
Jeg ringer derfor til sælgeren, og forhører mig om sagen (DVR er ca. 1½ år) og han mener også det lyder som en død HDD, så han foreslår at jeg skal prøve at skifte denne - Det fortæller jeg ham så, at jeg havde forsøgt, uden held.
Anywho, vi aftaler at jeg skal sende den ind...
I dag, efter at de har haft 14 dage til at kigge på den, ringer jeg og snakker med dem. Han ringer til deres leverandør, og vender så tilbage, med svaret.
"Det ser ikke for godt ud. DVR har haft et hårdt liv og bundkortet er brændt af" (jeg kan her tilføje at den har siddet i et teknikskab sammen med mit IHC anlæg)
Jeg spørger til hvad der menes med hårdt liv - Det vidste han ikke, det var leverandøren som havde sagt det, men der manglede skruer... Ja, jeg har jo prøvet at skifte HDD og flytte frem og tilbage, så om der mangler en skrue ???
Men nu kommer det jeg IKKE fatter. Det er ikke dækket af reklamationsretten. Da jeg har åbnet den... Øhh undskyld mig, men Jeres support foreslog at jeg prøvede at skifte HDD'en...
For at det ikke skulle gå ud over forhandleren bad jeg om leverandørens telefon-nr. så jeg selv kunne snakke med dem, men de vil ikke snakke med private, hvorfor han ikke ville udlevere det.
- Dog tilføjede han at de havde et specielt tilbud til mig, at jeg kunne købe en ny DVR til halv pris - Og så ville de sætte den gamle HDD i...
Er det mig, som er vant til SUPER kundeservice hos bla. DVC og andre, eller er de HELT ude i hampen ???
Nu vil jeg lige sparre lidt med Jer, inden jeg flyver fuldstændigt skråt
Jeg har video-overvågning, eller rettere havde...
Da jeg efter en lille gåtur kommer hjem 1. januar, er min DVR gået kold.
Den genstarter ca. hvert 10 sek. og skærmen giver et meget sjovt billede. Jeg prøver at skifte HDD'en da det kunne være denne, som var stået af, men det hjalp desværre ikke.
Jeg ringer derfor til sælgeren, og forhører mig om sagen (DVR er ca. 1½ år) og han mener også det lyder som en død HDD, så han foreslår at jeg skal prøve at skifte denne - Det fortæller jeg ham så, at jeg havde forsøgt, uden held.
Anywho, vi aftaler at jeg skal sende den ind...
I dag, efter at de har haft 14 dage til at kigge på den, ringer jeg og snakker med dem. Han ringer til deres leverandør, og vender så tilbage, med svaret.
"Det ser ikke for godt ud. DVR har haft et hårdt liv og bundkortet er brændt af" (jeg kan her tilføje at den har siddet i et teknikskab sammen med mit IHC anlæg)
Jeg spørger til hvad der menes med hårdt liv - Det vidste han ikke, det var leverandøren som havde sagt det, men der manglede skruer... Ja, jeg har jo prøvet at skifte HDD og flytte frem og tilbage, så om der mangler en skrue ???
Men nu kommer det jeg IKKE fatter. Det er ikke dækket af reklamationsretten. Da jeg har åbnet den... Øhh undskyld mig, men Jeres support foreslog at jeg prøvede at skifte HDD'en...
For at det ikke skulle gå ud over forhandleren bad jeg om leverandørens telefon-nr. så jeg selv kunne snakke med dem, men de vil ikke snakke med private, hvorfor han ikke ville udlevere det.
- Dog tilføjede han at de havde et specielt tilbud til mig, at jeg kunne købe en ny DVR til halv pris - Og så ville de sætte den gamle HDD i...
Er det mig, som er vant til SUPER kundeservice hos bla. DVC og andre, eller er de HELT ude i hampen ???
- heinri
- Stoker IV
- Indlæg: 118
- Tilmeldt: 02 nov 2010 22:15
- Mit fyr: Woody 10kw
- Areal: 115 fra 1937
- Brændsel: German pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 8800
- Årligt forbrug: Ca 4 ton
- Geografisk sted: Finderup
Reklamationsret - eller mangel på samme...
Står der på boksen at reklamationsretten bortfalder ved at åbne den?
Hvis du har lavet en fysisk skade på noget da du byttede rundt på harddiske bortfalder den, ellers ikke..
Hvis du har lavet en fysisk skade på noget da du byttede rundt på harddiske bortfalder den, ellers ikke..
Heinri
http://heinri.dk/pillefyr/
http://heinri.dk/pillefyr/
- Havmand
- Stoker XVI
- Indlæg: 2315
- Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
- Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
- Areal: 190
- Brændsel: Blandet træ og piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4700
- Dagligt forbrug: 30 kg
- Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
- Modtaget likes: 2 gange
Reklamationsret - eller mangel på samme...
Nej, der står intet... Men det er vel også underordnet, når manden fra support foreslog at jeg skulle prøve at skifte HDD...
Og nej, der er ingen fysiske skader - Er trods alt ikke helt computer-dum
Det lugter bare langt væk af at de løber fra ansvaret.
Og nej, der er ingen fysiske skader - Er trods alt ikke helt computer-dum
Det lugter bare langt væk af at de løber fra ansvaret.
- Zarge
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4410
- Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
- Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
- Areal: 2*132m2
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 7500
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
- Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
- Givet likes: 68 gange
- Modtaget likes: 96 gange
Reklamationsret - eller mangel på samme...
Hvis supporten vil vedkende sig ansvar, så ja, men det er nok ikke nemt... noget andet er, For at kunne bruge reklamations retten skal DU jo sandsynliggøre at fejlen var der fra fabrikken... Så i praksis så er den jo desværre ubrugelig... Men kan da godt forstå du er pissed...
Mvh Tonni Madsen
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/zarge.html
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/zarge.html
- Havmand
- Stoker XVI
- Indlæg: 2315
- Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
- Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
- Areal: 190
- Brændsel: Blandet træ og piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4700
- Dagligt forbrug: 30 kg
- Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
- Modtaget likes: 2 gange
Reklamationsret - eller mangel på samme...
Man fristes jo til at bede om at få den retur..
Og så købe en ny, og sende den gamle retur, under fortrydelsretten - Så kan de lære det
Og så købe en ny, og sende den gamle retur, under fortrydelsretten - Så kan de lære det
- Flyball
- Stoker XII
- Indlæg: 694
- Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
- Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
- Areal: 325 m2 + 70 m2
- Brændsel: El
- Fremviser gerne i postnummer: 4690
- Dagligt forbrug: ???
- Årligt forbrug: ???
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Modtaget likes: 25 gange
Reklamationsret - eller mangel på samme...
Serienumre på de enkelte dele, så kan de spore produktionsdatoen og, så er der vist et lille problem derHavmand » 30 Jan 2012, 16:48 skrev:Man fristes jo til at bede om at få den retur..
Og så købe en ny, og sende den gamle retur, under fortrydelsretten - Så kan de lære det
eller kan jeg nu godt forstå dig, det stinker da en smule, men sådan er det vist meget generelt i den branche.
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !
Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
-
- Stoker XIX
- Indlæg: 5478
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Givet likes: 405 gange
- Modtaget likes: 422 gange
Reklamationsret - eller mangel på samme...
Det er da også det jeg er bange for i stoker brancen, ofte siger leverandør : prøv lige og skift xx. Men hvad hvis man får ødelagt noget under forsøget?
dybest set kan de jo efterfølgende sige at det er en selv der har ødelagt noget
dybest set kan de jo efterfølgende sige at det er en selv der har ødelagt noget
Reklamationsret - eller mangel på samme...
Uanset hvor dygtig man selv mener man er til,som eks. her,elektronik skal man ikke selv begynde at pille så længe reklamationsretten er i kraft,for efterfølgende er forhandler/producent,i sin gode ret til at frasige sig ansvaret.
Det er helt fint at support giver grønt lys til at åbne æsken,men tro mig,hvis der ikke er noget på skrift,og forhandler har et problem overfor leverandør,vil påstanden efterfølgende blive mødt med
Jeg mener faktisk at producenten er flink her,og var det mig ville jeg sige ja tak til tilbudet.
Det er helt fint at support giver grønt lys til at åbne æsken,men tro mig,hvis der ikke er noget på skrift,og forhandler har et problem overfor leverandør,vil påstanden efterfølgende blive mødt med
Jeg mener faktisk at producenten er flink her,og var det mig ville jeg sige ja tak til tilbudet.
- Havmand
- Stoker XVI
- Indlæg: 2315
- Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
- Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
- Areal: 190
- Brændsel: Blandet træ og piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4700
- Dagligt forbrug: 30 kg
- Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
- Modtaget likes: 2 gange
Reklamationsret - eller mangel på samme...
Så er det jo godt du har en Woddytriumph » 30 Jan 2012, 18:44 skrev:Det er da også det jeg er bange for i stoker brancen, ofte siger leverandør : prøv lige og skift xx. Men hvad hvis man får ødelagt noget under forsøget?
dybest set kan de jo efterfølgende sige at det er en selv der har ødelagt noget
Reklamationsret - eller mangel på samme...
Tja, - det er jo forskelligt hvordan de forskellige forretninger behandler sine kunder og garantisager/reklamationer.
Men forretningen har i dette tilfælde ret, - at de tilbyder dig en ny vare til halv pris er faktisk en god service.
Det havde været noget andet hvis du havde fået 2 års garanti, - men du har efter købeloven kun 6 måneders garanti og 24 måneders reklamationsret, - men reklamationsret er ikke garanti, - her skal du påvise at dit produkt har haft en fejl fra købstidspunktet, - kan du ikke det, - har du tabt på forhånd.
Men forretningen har i dette tilfælde ret, - at de tilbyder dig en ny vare til halv pris er faktisk en god service.
Det havde været noget andet hvis du havde fået 2 års garanti, - men du har efter købeloven kun 6 måneders garanti og 24 måneders reklamationsret, - men reklamationsret er ikke garanti, - her skal du påvise at dit produkt har haft en fejl fra købstidspunktet, - kan du ikke det, - har du tabt på forhånd.