Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Havmand » 30 jan 2012 15:42

Hej,

Nu vil jeg lige sparre lidt med Jer, inden jeg flyver fuldstændigt skråt icon_cheesygrin.gif

Jeg har video-overvågning, eller rettere havde... icon_frown.gif
Da jeg efter en lille gåtur kommer hjem 1. januar, er min DVR gået kold.
Den genstarter ca. hvert 10 sek. og skærmen giver et meget sjovt billede. Jeg prøver at skifte HDD'en da det kunne være denne, som var stået af, men det hjalp desværre ikke.

Jeg ringer derfor til sælgeren, og forhører mig om sagen (DVR er ca. 1½ år) og han mener også det lyder som en død HDD, så han foreslår at jeg skal prøve at skifte denne - Det fortæller jeg ham så, at jeg havde forsøgt, uden held.
Anywho, vi aftaler at jeg skal sende den ind...

I dag, efter at de har haft 14 dage til at kigge på den, ringer jeg og snakker med dem. Han ringer til deres leverandør, og vender så tilbage, med svaret.
"Det ser ikke for godt ud. DVR har haft et hårdt liv og bundkortet er brændt af" (jeg kan her tilføje at den har siddet i et teknikskab sammen med mit IHC anlæg)
Jeg spørger til hvad der menes med hårdt liv - Det vidste han ikke, det var leverandøren som havde sagt det, men der manglede skruer... Ja, jeg har jo prøvet at skifte HDD og flytte frem og tilbage, så om der mangler en skrue ???


Men nu kommer det jeg IKKE fatter. Det er ikke dækket af reklamationsretten. Da jeg har åbnet den... Øhh undskyld mig, men Jeres support foreslog at jeg prøvede at skifte HDD'en...

For at det ikke skulle gå ud over forhandleren bad jeg om leverandørens telefon-nr. så jeg selv kunne snakke med dem, men de vil ikke snakke med private, hvorfor han ikke ville udlevere det.
- Dog tilføjede han at de havde et specielt tilbud til mig, at jeg kunne købe en ny DVR til halv pris - Og så ville de sætte den gamle HDD i...

Er det mig, som er vant til SUPER kundeservice hos bla. DVC og andre, eller er de HELT ude i hampen ???
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Brugeravatar
heinri
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 118
Tilmeldt: 02 nov 2010 22:15
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 115 fra 1937
Brændsel: German pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Årligt forbrug: Ca 4 ton
Geografisk sted: Finderup

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af heinri » 30 jan 2012 16:23

Står der på boksen at reklamationsretten bortfalder ved at åbne den?
Hvis du har lavet en fysisk skade på noget da du byttede rundt på harddiske bortfalder den, ellers ikke..

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Havmand » 30 jan 2012 16:39

Nej, der står intet... Men det er vel også underordnet, når manden fra support foreslog at jeg skulle prøve at skifte HDD...

Og nej, der er ingen fysiske skader - Er trods alt ikke helt computer-dum :)

Det lugter bare langt væk af at de løber fra ansvaret.
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Zarge » 30 jan 2012 16:43

Hvis supporten vil vedkende sig ansvar, så ja, men det er nok ikke nemt... noget andet er, For at kunne bruge reklamations retten skal DU jo sandsynliggøre at fejlen var der fra fabrikken... Så i praksis så er den jo desværre ubrugelig... Men kan da godt forstå du er pissed... :evil:

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Havmand » 30 jan 2012 16:48

Man fristes jo til at bede om at få den retur..
Og så købe en ny, og sende den gamle retur, under fortrydelsretten - Så kan de lære det :lol:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Flyball » 30 jan 2012 17:20

Havmand » 30 Jan 2012, 16:48 skrev:Man fristes jo til at bede om at få den retur..
Og så købe en ny, og sende den gamle retur, under fortrydelsretten - Så kan de lære det :lol:
Serienumre på de enkelte dele, så kan de spore produktionsdatoen og, så er der vist et lille problem der :shock:
eller kan jeg nu godt forstå dig, det stinker da en smule, men sådan er det vist meget generelt i den branche.


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5478
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 422 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af triumph » 30 jan 2012 18:44

Det er da også det jeg er bange for i stoker brancen, ofte siger leverandør : prøv lige og skift xx. Men hvad hvis man får ødelagt noget under forsøget?
dybest set kan de jo efterfølgende sige at det er en selv der har ødelagt noget

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Albert » 30 jan 2012 18:44

Uanset hvor dygtig man selv mener man er til,som eks. her,elektronik skal man ikke selv begynde at pille så længe reklamationsretten er i kraft,for efterfølgende er forhandler/producent,i sin gode ret til at frasige sig ansvaret.

Det er helt fint at support giver grønt lys til at åbne æsken,men tro mig,hvis der ikke er noget på skrift,og forhandler har et problem overfor leverandør,vil påstanden efterfølgende blive mødt med :toofunny:

Jeg mener faktisk at producenten er flink her,og var det mig ville jeg sige ja tak til tilbudet.

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af Havmand » 30 jan 2012 18:45

triumph » 30 Jan 2012, 18:44 skrev:Det er da også det jeg er bange for i stoker brancen, ofte siger leverandør : prøv lige og skift xx. Men hvad hvis man får ødelagt noget under forsøget?
dybest set kan de jo efterfølgende sige at det er en selv der har ødelagt noget
Så er det jo godt du har en Woddy icon_cheesygrin.gif
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

levi

Reklamationsret - eller mangel på samme...

Indlæg af levi » 30 jan 2012 22:43

Tja, - det er jo forskelligt hvordan de forskellige forretninger behandler sine kunder og garantisager/reklamationer.

Men forretningen har i dette tilfælde ret, - at de tilbyder dig en ny vare til halv pris er faktisk en god service.

Det havde været noget andet hvis du havde fået 2 års garanti, - men du har efter købeloven kun 6 måneders garanti og 24 måneders reklamationsret, - men reklamationsret er ikke garanti, - her skal du påvise at dit produkt har haft en fejl fra købstidspunktet, - kan du ikke det, - har du tabt på forhånd. :(


Besvar