Juridisk spørgsmål

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Flemming DJ »

Det havde han ikke en chance for at vide, medmindre han var ansat ved politiet eller samarbejdspartner med en tilsvarende viden.

Det lyder som om, I har en sag - så er det bare, hvordan eller hvem I får til at formulere det i et brev til etaten.

Kort sagt, hvis det var i en sag med alle andre end myndighederne, så var der ingen aftale om køb af ydelsen.
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Blevet takket: 25 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Flyball »

Hvis de ikke havde taget den i forvaring, og havde ladet den ligge, så var "bad dude's" kammi kommet forbi og havde nappet den, og så havde svigerfar haft intet, udover billederne, og det havde jo så sikert også været politiet fejl :uhh:


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af hestetyv »

Ham den bad dude røg med ind til afhøring. Hans kammerat der har stjålet båden, bor i samme by som os, så mon ikke vi var kommet først der op og hente båden ? :)
/Claus
Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Flemming DJ »

Havde svigerfar fået oplyst prisen, kunne han jo selv ha' valgt, om han ville ta' chancen og ladet båden ligge. :roll:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af hestetyv »

Nå, nu snakkede jeg med den konsulent ved policen der havde behandlet indsigelsen. Han henviste til loven, og fortalte at politiet skulle sikre og dermed også arrangere transporten af båden. Også selvom det var for svigerfars regning. Men vi fik en god snak, og vi blev enige om at svigerfar måtte æde regningen. Men som han sagde, så er der jo ikke noget til hindre for at jeg kontakter falck for at få dem til at gøre rede for regningens størrelse, for han synes selv den var en smule pebret og urimelig :) Så det er næste step.
/Claus

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Havmand »

Spændende træd... Er det ikke at ringe til Falck og bede om prisen på at få transporteret en båd af samme størrelse :-)
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af hestetyv »

Jeg har lige slået ruten op på krak. Det tager 43 min at køre ruten i personlbil, så med lidt rund hånd tager ruten ca 1 time for et falck fejeblad. Men så tænker jeg bare, de kan da umuligt bruge 3 timer plus 1½time for en mand extra, at hive jollen op af vandet, og læsse båden af igen. Så er man ihvertfald ikke særlig hurtig, og har holdt mindst 2 timers pause også.
/Claus
Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
16
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Emborg41 »

Hej

Husk nu når du taler med FALCK, så fortæl dem du chatter på diverse fora der vel at mærke heller ikke forstår regningens størrelse. icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


Peter
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

Juridisk spørgsmål

Indlæg af hestetyv »

Så lykkedes det mig at bruge mere end en time på at komme igennem til Falck (deres faktureringsafdeling).
Først kom jeg ind til deres kundeservice. Der var svaret klart : Vi kan ikke gøre noget, regningen er betalt af politiet, og vi vil ikke ændre den !
Jeg gik knægten på klingen og sagde at det var vist ikke helt lovligt, og det minder om tyveri ved højlys dag. Forklarede ham igen hvad sagen drejede sig om, men han ville ikke hjælpe, han fik end ikke oplyst et faktura nummer. Prisen var fast og sådan var det bare !
Jeg bedte ham henvise mig til en klagevejledning på deres hjemmeside. Jeg kom på hold i 5-10 min (han skulle nok ud og trække en kop kaffe), og så kom han tilbage igen, at han havde snakket med en kollega og der var ikke en klagevejledning, men jeg kunne ringe på deres hoved nummer og bede om at snakke med faktureringsafdelingen.
Det gjorde jeg så. Kom igennem til deres vagtcentral ! Damen der var helt befippet, for det var altså ikke dem jeg skulle have fat i, og jeg skulle ringe op igen om 2-3 min. Det gjorde jeg så. En ny dame i vagtcentralen... Denne gang fastholdte at nu ville jeg stilles om, eller vejledes korrekt, til et nummer eller en email til deres faktureringsafdeling. Hun brugte nok et kvarter på at undersøge internt, men måtte give fortabt, for de havde ikke en email i deres faktureringsafdeling !
Hun mente de havde lukket for idag, og det var derfor jeg blev stillet om til vagtcentralen.

Jeg brugte lidt tid og fandt et nummer i politirapporten/regningen til falck inde på polititorvet. Der ringede jeg ind. ENDELIGT ! En sød og venlig dame i faktureringsafdelingen !
Hun var meget forstående, og sagde at selvfølgeligt kunne man da reklamere over en regning, også selvom politiet i første omgang havde betalt den. Vi fik en behagelig snak, og hun vejledte mig til at skrive en mail direkte til hende, og så skulle hun sørge for at sagen blev sendt til vagtcentral lederen i regionen hvor bugseringen blev bestilt. Hun oplyste de havde brugt en ekstern partner til opgaven.
Så gik der et lys op for mig, for det er jo sikkert huggeren de har brugt til opgaven ! Og han har taget rigeligt for det, kan jeg så regne ud. Nu må vi se hvad deres kommentar og svar bliver op min klage over regningen :)
/Claus
Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Juridisk spørgsmål

Indlæg af Lille put i kedlen »

Efter min mening er det hæleren, der her slipper for billigt, men jeg er ikke jurist. Det mest effektive for at stoppe disse tyverier må da være at hive hælerne igennem møllen.

Besvar