"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Landlyst »

af pelle » det seneste minut


Jo, men... Ved ikke helt hvad jeg skulle skrive. Det var blot for at give lidt "vind i sejlene" og et skulderklap og lidt opmuntring.
Syntes da opså det er træls du er uden arbejde. Jeg håber du får noget arbejde hurtigst muligt. Om det så er at tørre spindelvæv ned i en stald eller tørre bagdel på de gl. på et plejehjem. Det er lige meget. Når blot det er arbejde. Det rette arbejde, man ønsker sig skal nok dukke op, engang.
Nu, har jeg arbejdet 20 år samme sted, Men der skæres også ind til "benet"
Håber ikke jeg går ned med en depression som leopol hvis fyresedlen falder .. Men, risikoen er der. Jeg er noget af det mest
"ærekære"der findes og jeg går ski nok i sort hvis jeg får sedlen.
Ja ja det ved jeg godt og det glæder skam også :great:

Hmm tror jeg er for meget landmand til at blive sluset ind i det sociale/sundhedssystemet.... new15

Ja det skal jo nok komme noget arbejde, det er jeg slet ikke i tvivl om, men jeg er bare heller ikke typen som ka "nøjes" Jeg er af den holdning at man skal være glad for at gå på arbejde, er man ikke det så laver man heller ikke et godt stykke arbejde som man ka stå ved og være stolt af... :great: Hvis du sætte mig ind på et samlebånd så går der ikke mange dage før jeg bliver indlagt på den lukkede (IK noget ondt om dem som har det arbejde! Jeg ka helt sikkert meget andet som andre ville blive tossede af icon_cheesygrin.gif ), Har den der dovenskab som defineres: Hellere bruge lidt længere tid EN gang og gøre det ordentligt, end at skulle tilbage og lave det om... :oops:

Ja det slår sommetider meget hårdt på ens selvværd at blive fyret, har tit fået en vinterfyrring, det gør ikke noget, det er bare en længere ferie inden man skal igang igen samme sted... Men når det er nedskærringer, som man ikke lige havde set komme, så rammer det hårdere, for så ved man jo godt at man er slået hjem igen og ka starte forfra... new4

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af hestetyv »

Beklager jeg låner din tråd, men overskriften og indholdet passer til min situation pr d.d.

Troede jeg skulle have en lønsamtale med chefen idag (den skulle ske i januar måned, og det er jo ved at være sidste udkald for det). Han dukkede op, og fortalte at han havde en dårlig nyhed. Han var nødt til at fyre mig, da min stilling bliver nedlagt :(

Og det sker selvfølgeligt bedst mens man kigger på ny bolig, og er begyndt at planlægge en masse med flytning og køb, samt istandsættelse.
Det var simpelthen lige en syngende lussing jeg fik der, for i oktober, havde vi vores sædvanlige måneds snak, og der fortalte han at uanset hvad, ville de altid have arbejde til mig, netop fordi jeg var så fleksibel og kunne så mange forskellige ting. Men kva at ledelsen havde besluttet at nedlægge alle hjemarbejdspladser (jeg er så en af de 2 der arbejder hjemmefra i firmaet), så måtte han desværre opsige mig.
Røv og nøgler, sikke en lortedag. Nu vil jeg så tilgengæld sende en fandens masse ansøgninger rundt, alt lige fra hjem-is sælger til IT systemadministrator.
Mon ikke jeg har fortjent mig en :cheers:
/Claus
Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
17
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Blevet takket: 1 gang

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Flunk »

Sur røv !!
Held og lykke
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk
Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Lund »

Ja jeg leder stadig, det er fame ikke let at finde job pt
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af hestetyv »

Nej nemt er det bestemt ikke. Man kommer ikke nemt til jobs idag, med mindre man har et virkeligt godt og bredt netværk.

Jeg gik ledig fra oktober 2009 og frem til august 2010, hvor jeg fik det nuværende job. Og nu skal jeg så på den igem... SUK !
/Claus

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Lund »

Ja jeg har squ ikke været arbejdsløs i flere årtier, så det er ein kampf.
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Landlyst »

Du stjæler bare... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Men beklager for dig at det er nødvendigt.... :cry:

Nej det er skam ikke noget let jobmarkede i dag... Man skal godt nok være usædvanligt heldig (og det var jeg så, fuldstændigt uventet) For der er godt nok ikke gang i ret meget fortiden... :shock:

Men ja der er ik andet at gøre end at søge alt hvad man kan... Men hørte noget om at der bliver flere arbejdsløse, jobkonskulenter icon_cheesygrin.gif noget med at en masse af de ting man som ledig skal bliver afskaffet? :great:
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Havmand »

Jeg har nu spurgt jobcenter om 5 forskellige uddannelser og ført afslag hver gang... Også da jeg spurgte om jeg kunne tage grundforløb til elektrikker mens jeg er på dagpenge... Og om jeg må deltage på et asbestkursus, hvis jeg så selv betalte - nu når de ikke ville, men nej HELE vejen igennem !
Så skal den siddende regering flyvende fuck stoppe med at sige at ledige skal uddanne sig !
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog
Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Blevet takket: 2 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af hestetyv »

Sidste dag på jobbet er for mit vedkomme d 30/4. Og nu er der da sendt 2 ansøgninger afsted her til aften, samt div sociale medier og netværk er taget i brug.
Min chef ville bede deres personale afdeling om at finde noget internt som de kunne ansætte mig til, men jeg tror ikke helt på den løsning bliver aktuel. Så skal jeg være mere end heldig. Det handler nok om at holde fanen højt og bruge krudtet på at se fremad :) Ellers synker man ned i en bitterhed, og den er skisme svær at komme op fra igen :)

Så hvis der er nogle her inde, der kan bruge en IT mand, sælger, kundeservice medarbejder eller andet, så RÅB op :) Og selvfølgeligt helst her på Fyn ;)
/Claus
Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Lund »

Nu bliver loftet på de 3500 kr da heldigvis fjernet på selvvalgte kurser, det giver lidt mere luft til de der vil den vej

Besvar