Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Landlyst » 13 jan 2012 20:25

Skiveren » for 2 minutter siden



Landlyst » 13 Jan 2012, 19:11 skrev:

Skiveren » det seneste minut



Landlyst » 13 Jan 2012, 18:12 skrev:Nej ikke vestas.... chauffør for tømmerhandel.... Men der er ikke nok til 3 biler, faktisk kun lige godt til en(1).... Og sidst ind, først ud....

Hmm nyt, ja tak... Bedre, det ka godt blive svært.... Det var et godt job, som jeg var glad for...

Men hvor hulen skal man lige lede, alt hvad jeg kender til er jo de brancher hvor at de mangler arbejde og lukker eller rider på kanten at konkurser....

Må man spørg om hilken tømmerhandel du er blevet fyr fra..




Jae bygma.... Hvorfor?

Jaajooee det var bare for at være nysgerrig.... Har selv været i bygma, og har en fortid ved XL-Byg også...
Synes at det er lidt vildt at nedskærer 2/3 del... Men ved også at bygma benytter sig af at leje vognmandsfirma ind, og klarer spidsperioderne på denne måde..
Hehe okay, så er vi jo X kollegaer... icon_cheesygrin.gif

Der er godt nok også gået svind i ordrene... Han havde trukket det lææænge...

Det der med at leje ind, tror jeg er ovre nu, ved at inden de fik skiftet den gamel stab ud var der ikke noget med overarbejde, men da vi nye kom ind kørte vi det der var, men før det var det godt nok meget normalt.... :shock: Men mange har jo lejet fremmede vognmænd ind, i stedet for egne biler...


Bjarke J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Bjarke J » 13 jan 2012 21:07

Landlyst » 13 Jan 2012, 18:59 skrev: Ja det er slet ikke let... Konen har snart gået i 2 år... :shock: Og det er ikke fordi hun ikke har søgt, men 2 små børn og mand med arbejde stiller ikke en kvinde først i køen... Og ved skisme ikke lige hvad jeg skal finde på, mine kompetancer ligger jo i transport, bygge/anlæg og landbrug... :oops: Og det er skisme ikke lige de brancher der vækster.... :shock:
Ka mange ting men meget af det er jo autodiakt og det ka man jo ikke bruge til noget i dag.... 8)
Det lyder da som om der er grundlag for at blive selvforsynende. Fuck jobbet og køb et stykke jord :)

Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Thomas83 » 13 jan 2012 21:21

Irriterende at miste jobbet. Vi går os og keder os noget på arbejdet har lige regnet ud at jeg siden jeg startede i feb. 2011 har gået i gennemsnit 14,2 timer om ugen hjemme på værkstedet som vvs'er, det dur jo bare ikke og gid der for helvede bare kunne komme noget gang i den igen :(
Men som jeg altid siger: hvis jeg kunne betale mine regninger ved at have 3 køer, 4 grise og nogle høns gående så gad jeg sku ikke være luder for arbejdsmarkedet :hippie:
Vi må håbe du og alle de andre der arbejder for jobcenteret snart finder noget nyt :lol:
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Landlyst » 13 jan 2012 21:36

Hmm købe mere jord? Fortæl lige banken det når man ikke har arbejde... icon_cheesygrin.gif Hmm ja satser lidt på at nappe den store i lotto på onsdag... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Så skal jeg nok passe mig selv... :great: :great:

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af leo-pol » 13 jan 2012 21:38

op med modet....
jeg røg ud fra et firma efter en hel del år hvor det hed at det var nedskæring da krisen startede.....
de andre på værkstedet undrede sig over at det var mig der røg da vi hade en der helt sikkert stod for tur og han kunne heller ikke selv forstå at han ikke var røget......
jeg røg helt i kælderen og gik faktisk med en mindre depretion......
efter 4-5 måneder begyndte jeg at indse at det entligt var meget dejligt at få styr på alle de bygge projekter jeg hade gang i...
så jeg nød tiden og var stort set ikke aktiv søgende for jeg hade jo stort set ikke tid til at have at arbejdte....
men så kom jobcenteret ind på banen og mente at jeg skulle på job-skrivnings kursus... og det gad jeg ikke, så jeg ringede til en kammerrat og spurgte om jeg ikke kunne komme i praktik hos hans mester.....ingen problem...
da praktikke var over skulle jeg jo igen hjem til mine dejlige projekter... men mesteren mente at jeg skulle blive et par uger...... jo jo da...... det ente med at vi aftalte at hvis jeg kunne overtale jobcenteret til at sende mig i tilskud`s ordning kunne jeg få den gode løn på højdte med svendene selv om jeg ikke hade svendebrev......
så det blev det til i et ½ år og da det var sidste dag spurgte han om jeg ville hjem til projekterne eller blive... og lønnen snakker vi om......
det er så et år siden jeg blev fast-ansat.. og det er så blevet til at det er mig der bestemmer når mester ikke er der..... og lønnen skal de andre udlærte på værkstedet ikke vide noget om....
men for at vende tilbage til sagen går jeg tit og tænker på det gamle firma jeg var så nede over at ryge ud af,...... hvor er jeg nu idag glad for at det var mig der røg ud den gang....
så det kan godt være at det er surt at ryge ud her og nu, men der venter sikkert noget andet lige om hjørnet....
så op med humøret... og udnyt ventetiden mens der er tid til det......

mvh leo-pol


PS........ den med at det var en kolegas tur til at ryge ud fandt vi jo så ud af hvorfor at det underligt nok ikke blev ham....
efter ½år skete der jo så det at mesteren gik til erkendelse til min kolega at han lå i ske med han`s kærste og at det var den eneste grund til at han ikke var blevet smidt ud fra firmaet frem for mig............
sur røv for ham........ :D :D


levi

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af levi » 13 jan 2012 21:49

leo-pol » 13 Jan 2012, 21:38 skrev:op med modet....
jeg røg ud fra et firma efter en hel del år hvor det hed at det var nedskæring da krisen startede.....
de andre på værkstedet undrede sig over at det var mig der røg da vi hade en der helt sikkert stod for tur og han kunne heller ikke selv forstå at han ikke var røget......
jeg røg helt i kælderen og gik faktisk med en mindre depretion......
efter 4-5 måneder begyndte jeg at indse at det entligt var meget dejligt at få styr på alle de bygge projekter jeg hade gang i...
så jeg nød tiden og var stort set ikke aktiv søgende for jeg hade jo stort set ikke tid til at have at arbejdte....
men så kom jobcenteret ind på banen og mente at jeg skulle på job-skrivnings kursus... og det gad jeg ikke, så jeg ringede til en kammerrat og spurgte om jeg ikke kunne komme i praktik hos hans mester.....ingen problem...
da praktikke var over skulle jeg jo igen hjem til mine dejlige projekter... men mesteren mente at jeg skulle blive et par uger...... jo jo da...... det ente med at vi aftalte at hvis jeg kunne overtale jobcenteret til at sende mig i tilskud`s ordning kunne jeg få den gode løn på højdte med svendene selv om jeg ikke hade svendebrev......
så det blev det til i et ½ år og da det var sidste dag spurgte han om jeg ville hjem til projekterne eller blive... og lønnen snakker vi om......
det er så et år siden jeg blev fast-ansat.. og det er så blevet til at det er mig der bestemmer når mester ikke er der..... og lønnen skal de andre udlærte på værkstedet ikke vide noget om....
men for at vende tilbage til sagen går jeg tit og tænker på det gamle firma jeg var så nede over at ryge ud af,...... hvor er jeg nu idag glad for at det var mig der røg ud den gang....
så det kan godt være at det er surt at ryge ud her og nu, men der venter sikkert noget andet lige om hjørnet....
så op med humøret... og udnyt ventetiden mens der er tid til det......

mvh leo-pol


PS........ den med at det var en kolegas tur til at ryge ud fandt vi jo så ud af hvorfor at det underligt nok ikke blev ham....
efter ½år skete der jo så det at mesteren gik til erkendelse til min kolega at han lå i ske med han`s kærste og at det var den eneste grund til at han ikke var blevet smidt ud fra firmaet frem for mig............
sur røv for ham........ :D :D
God historie :great:

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Landlyst » 13 jan 2012 21:56

Takker for opmuntringen... :) :)

Jeg er ikke i tvivl om at jeg nok skal finde noget at lave igen... Engang men nu er jeg bare ikke sådan en der ka affinde sig ret længe... Skal ha udfordringer.... :oops:

Hehe jeg har også prøvet at blive fyret og så var det springbrædtet til noget helt andet... :great:

Men det er jo ikke lige sjovt at være to på dagpenge.. :shock: og så er jeg skisme ikke go til at "sælge" mig selv...

Hmm... tjae mon de andre også spekuleder over hvorfor de så også beholdte deres job? icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Skiveren » 13 jan 2012 21:56

Landlyst » 13 Jan 2012, 20:25 skrev: Hehe okay, så er vi jo X kollegaer... icon_cheesygrin.gif

Der er godt nok også gået svind i ordrene... Han havde trukket det lææænge...

Det der med at leje ind, tror jeg er ovre nu, ved at inden de fik skiftet den gamel stab ud var der ikke noget med overarbejde, men da vi nye kom ind kørte vi det der var, men før det var det godt nok meget normalt.... :shock: Men mange har jo lejet fremmede vognmænd ind, i stedet for egne biler...
Jaa det er godt nok gået helt i stå (næsten) Jeg var souschef for en mellemstor tømmerhandel (XL Byg) i perioden 2005 til 2009, hvor jeg sag mit gode arbejde op, og blev 100 % selvstændig med en arkitekttegnestue, som jeg startede i 2006.
Dette eventyr holde til udgangen af 2009, er gik det bare ned af bakke med jobs indenfor tegnestuen :| så jeg valgte at søge og en stilling ved bygma som slagsleder og fik den, med opstart i starten af 2010.. :D så gammel kollegaer er vi... icon_cheesygrin.gif Men her igen, valgte jeg at opsige min gode stilling, pga af det bedre bud fra en byggefirma/entreprenør, hvor jeg er i dag..
Det vigtigste er at holde mådet oppe, og bare rolig der skal nok dukke noget op.... Vi er midt i en ud af to lorte mdr, så får du mit ord på at det går løs igen... icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af Landlyst » 13 jan 2012 22:12

Jaja vi går da den lyse tid i møde... Om ikke andet må jeg jo se om jeg ka finde en gyllevogn der mangler en på nakken.... party0019.gif Har luret lidt på en stilling jeg lige har set nu, Den kunne være spændende... :great: Men så skal jeg lige have mig solgt ordentligt... :shock:

levi

"&%&T¤(&"¤/(&)¤"

Indlæg af levi » 13 jan 2012 22:16

Landlyst » 13 Jan 2012, 22:12 skrev:Jaja vi går da den lyse tid i møde... Om ikke andet må jeg jo se om jeg ka finde en gyllevogn der mangler en på nakken.... party0019.gif Har luret lidt på en stilling jeg lige har set nu, Den kunne være spændende... :great: Men så skal jeg lige have mig solgt ordentligt... :shock:
Det skader aldrig at vise attributterne lidt frem ved en jobsamtale, - så på med sminken og vift lidt med popoen, - så skal det nok gå alt sammen :great:


Besvar